تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821136391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گری سیمور: توافق با ایران بهترین گزینه موجود است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گری سیمور: توافق با ایران بهترین گزینه موجود است
فرصتی تا دو ماهه‌شدن توافق هسته‌ای ایران با غرب بر سر برنامه هسته‌ای باقی نمانده است. با این وجود اتمسفر دربرگیرنده رویدادهای مرتبط همچنان داغ و پرالتهاب است.
آفتاب : سرویس بین‌الملل- در حالی که هفته گذشته رهبر نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به صف مخالفین توافق پیوست، خبرهای جدید حاکی از این است که یکی از سرسخت‌ترین مخالفین توافق، موضع خود را تغییر داده و به جمع موافقین آن وارد شده است.
گری سیمور: توافق با ایران بهترین گزینه موجود است



به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز، گری سیمور که تا چند روز پیش رئیس گروه پرنفوذ "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" را برعهده داشت، پس از تغییر سیاست‌ها و نظرش، از این سمت کناره‌گیری کرد. گری به صراحت بیان کرد که مسئله توافق هسته‌ای موجب شکاف میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان شده که آثارش به خوبی بر روابط میان کنگره و کاخ سفید هویدا است.


در همین باره پایگاه خبری vox می‌نویسد: نقطه نظرات سیمور که خود از کارشناسان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، بسیار جالب است. او طی دهه‌ها به مطالعه پرونده هسته‌ای ایران مشغول بوده و هم در دولت کلینتون و هم در دولت اوباما حضور داشته است و در سال 2013 برای پیوستن به هاروارد و گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای از دولت کناره گرفت.


او با عقاید تکنوکراتی خود تلاش کرد تا توجهات را به سمت گروه جلب کند و از همین روی وزنه سنگینی برای آن محسوب می‌شود. در ماه آوریل زمانی که دو طرف مذاکره‌کننده اعلام کردند که به چارچوب مشترکی دست پیدا کرده‌اند، سیمور در مقاله‌ای با اشاره به اینکه هنوز نسبت به توافق معترض است، بسیاری را غافلگیر کرد. اما آنطور که به نظر می‌رسد او با مطالعه متن توافقنامه موضع خود را تغییر داده و آن را در تضاد با منافع ملی آمریکا نمی‌داند.


گری سیمور با اشاره به اینکه توافقنامه بهترین انتخاب در دسترس است، اعلام کرده که اگر تهران به این تعهد وفادار نماندف آمریکا کلیه اختیارات لازم برای بازگشت به نقطه خود را دارد.


سیمور درباره نکات مثبتی که برجام برای آمریکا دارد، گفت: برپایه این توافق ایران نمی‌تواند عملا به  مدت ۱۵ سال در سایت‌های اعلام شده هسته‌‌ای خود به مواد سوختی برای تولید سلاح اتمی دست پیدا کند و یک ساز و کار نظارتی قوی وجود دارد که در صورت بر‌ملا‌شدن نقض مفاد این توافق از سوی ایران، تحریم‌ های بین‌المللی دوباره اعمال خواهد شد.




تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن