تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821208960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضويت شركت سياحتي عليصدر در سازمان توريسم جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عضويت شركت سياحتي عليصدر در سازمان توريسم جهاني
غار عليصدر تنها غار تالابي ايران و بزرگترين غار آبي جهان در نزديك روستاي عليصدر شهرستان كبودراهنگ استان همدان با ارتفاع 2 هزار و 100 متر واقع شده است. سهولت استفاده از کانالهای آبی درون غار است كه غار عليصدر را از ديگر غارهاي آبي جهان متمايز مي‌كند که به سبب وسعت اين غار به ‌راحتی می‌توان در آن حركت کرد و با قایق‌های معمولی از درون آنها گذشت. با توجه به اينكه گردشگري به عنوان اولين اولويت توسعه و سرمايه‌گذاري در همدان مطرح شده است، اما غار عليصدر همچنان نتوانسته مقصد گردشگري گردشگران خارجي قرار بگيرد به طوري كه گردشگران خارجي شهرهاي يزد، اصفهان، شيراز، يزد را به عنوان مقصد گردشگري خود قرار مي‌دهند كه عضويت غار عليصدر در سازمان توريسم جهاني مي‌تواند يكي از راه‌هاي اين مهم باشد.
نویسنده : احسان مطهري 



براي جذب گردشگر در همدان و غار بايد زيرساخت‌هاي لازم را براي حضور توريست به وجود آورد و از آنجايي كه غار عليصدر در فاصله 75 كيلومتري همدان واقع شده است بايد امكانات رفاهي از جمله جاده مناسب، سويت‌هاي اقامتي، رستوران‌ها و ... براي مسافران اين حوزه را در نظر گرفته شود.از سوي ديكر غار عليصدر براي استان همدان به عنوان يك غار گردشگري و تجاري به شمار مي‌رود كه علاوه بر بحث تجاري و گردشگري بايد به بحث نگهداري از آن هم توجه ويژه شود. در اين زمان اين سوال به ذهن متواتر مي‌شود كه آيا جذب سرمايه‌گذار بايد اولويت اول گردشگري قرار گيرد؟ و در راستاي نگهداري از غار و همچنين توريستي كردن آن بايد چه كارهايي انجام داد؟  بازديد 13 هزار نفري از غار عليصدر در عيدفطر امسال

حميدرضا ياري مديرعامل شركت سياحتي عليصدر آمار بازديد گردشگران خارجي از غارعليصدر را در سال گذشته 2 هزار نفر و در سال جاري 5 هزار نفر بيان كرد و گفت: امسال با ارائه خدمات مناسب و ايجاد امكان بازديد از مسيرهاي جديد غار شرايط مناسبي براي بازديدكنندگان فراهم شده به طوري كه در تعطيلات عيدفطر امسال 13 هزار نفر از غار بازديد كرده‌اند.
وي بازديد تعداد بالا از غار را يكي از مشكلات نگهداي غار دانست و افزود: در سال‌هاي گذشته بازديدهاي مختلف از غار و دم و بازدم‌ها باعث رشد جلبرگ در غار شده بود كه بر اساس قرارداري با دانشكده كشاورزي محلولي ساخته شد كه سنگ‌هاي غار با اين محلول شسته شده و همه جلبگ‌ها از بين رفت و غار حالت بكر و طبيعي خود را به دست آورد.
مديرعامل شركت سياحتي عليصدر در خصوص حجم بازديدكنندگان و امكان آسيب به غار ادامه داد: غار عليصدر يك غار گردشگري و تجاري است كه بايد با رعايت همه موارد زيست محيطي شرايط بازديد از جاذبه‌هاي طبيعي اين غار فراهم شود.
وي با بيان اينكه همدان از بحث گردشگري خارجي عقب است افزود: غار عليصدر بايد مقصد گردشگري خارجي قرار بگيرد.

عضويت شركت سياحتي عيصدر در سازمان توريسم جهاني

ياري از عضويت شركت سياحتي عيصدر در سازمان توريسم جهاني خبر داد و گفت : با اين عضويت مي‌توان همدان را به عنوان يكي از مقاصد گردشگري خارجي قرار داد.
وي با بيان اينكه براي جذب گردشگران به همدان به ويژه غارعليصدر بايد زيرساخت‌هاي لازم فراهم شود افزود: براي ارائه خدمات خوب و مناسب بايد مهمانان و گردشگران را راضي كرد و در اين راستا 20 نيروي آموزش ديده در غار به بازديدكنندگان خدمات ارائه مي‌دهند و همين نيروهاي آموزش ديده موجب رضايت گردشگران مي‌شود.
مديرعامل شركت سياحتي عليصدر ادامه داد: يكي از مشكلات منطقه عليصدر بيكاري اهالي اين منطقه است كه ساخت بازارچه در محوطه بيروني غار و ايجاد 72 غرفه علاوه بر ايجاد امكانات رفاهي براي مسافران، اشتغال تعدادي از افراد منطقه را فراهم كرده است.

جاده غار عليصدر چهار بانده شود

معاون عمراني استانداري همدان نيزبا بيان اينكه گردشگري صنعتي است كه موجب ارتقا كيفيت زندگي مي‌شود گفت: جاده عليصدر بايد براي راحتي تردد گردشگران چهار بانده شود و با برنامه‌ريزي درست گردشگران از غار به همدان هدايت شوند.
محمدرضا عراقي با تأكيد بر بي‌نظير بودن غارغليصدر در جهان افزود: غارعليصدر به عنوان شاه بيت گردشگري همدان است و بايد گردشگران را به واسطه ديدن غار به همدان كشاند.
وي خريداري تعداد 37 قايق پدالي و 50 قايق يدكي را از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي ارائه خدمات بهتر به گردشگران برشمرد و گفت: سوئيت‌هاي مجتمع عليصدر بازسازي شده و راه‌اندازي رستوران‌ها و كافي شاپ‌ها شرايط بهتري را براي حضور مسافران فراهم خواهد كرد.
رئيس هيئت مديره شركت سياحتي عليدر تأكيد كرد: براي نيمه دوم سال تبليغات مختلفي در زمينه جذب مسافر انجام شده است كه از جمله اين تبليغات مي‌توان به تبيلغات غارعليصدر در برنامه خندوانه اشاره كرد.
اميد است با برنامه‌ريزي‌هاي ويژه بتوان از غار عليصدر با توجه به ماهيت زيست محيطي غار در راستاي توسعه صنعتي و گردشگري استان بهترين بهره را برد و اين مهم نيازمند توجه ويژه مسئولان از جمله استاندار است كه گردشگري را اولويت اول توسعه در همدان قرار داده‌اند.




منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن