تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست سازمان ملل برای تعطیلی بازداشتگاه‌های سری در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: درخواست سازمان ملل برای تعطیلی بازداشتگاه‌های سری در عراق
کمیته بین المللی مخالفت با شکنجه در عراق، خواهان تعطیلی بازداشتگاه‌های سری این کشور به دلیل شکنجه زندانیان شد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این کمیته که وابسته به سازمان ملل است و از 18 کارشناس مستقل تشکیل شده، ضمن صرف‌نظر از درج نام عراق در فهرست کشورهایی که با شکنجه و بدرفتاری مبارزه می‌کنند، از مسئولان عراقی خواست تا حداقل نام یک تن را که به اتهام اقدام به شکنجه زندانیان در حبس به سر می‌برد ذکر کنند.


این کمیته در نتایج بررسی‌های خود از بازداشت مظنونان یا تندروها از جمله افراد کم سن و سال که بدون دستور قضایی بازداشت شده و در زندان به سر می‌برند و در مراکزی بازداشت هستند که توسط وزارت دفاع و کشور اداره می‌شوند، ابراز نگرانی کرد.

این کمیته اعلام کرد: این افراد به دور از جهان خارج و در مراکز سری برای دوره‌های طولانی به سر می‌برند و در معرض شکنجه برای اعتراف کردن به اقداماتشان قرار می‌گیرند.

کمیته مذکور از دولت حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق نیز خواسته تا از عدم بازداشت حتی یک فرد در مراکز سری اطمینان حاصل کند؛ چرا که این مراکز به خودی خود معاهده مخالفت با شکنجه را نقض کرده‌اند و باید بسته شوند.

هنوز مقامات عراقی هیچ واکنش فوری به این مساله نشان نداده‌اند اما ماه گذشته عراق هرگونه شکنجه در زندان‌ها را تکذیب و تضمین‌هایی را مبنی بر عدم شکنجه زندانیان ارائه کرده بود.

این کمیته همچنین خواهان صدور مجوز برای بازدید از تاسیسات بازداشتگاه‌ها شد.



منبع: ایسنا


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن