تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816591361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ ميليمتري براي وتوي «برجام»


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
جنگ ميليمتري براي وتوي «برجام»
جنگ ميليمتري براي وتوي «برجام» از امروز شمارش معكوس براي تأييد يا رد توافق هسته‌اي با ايران در كنگره امريكا شروع شده و موافقان و مخالفان فقط 29 روز براي جذب تعداد بيشتري از نمايندگان به جبهه خودشان فرصت دارند.


به گزارش فرهنگ نیوز ، از امروز شمارش معكوس براي تأييد يا رد توافق هسته‌اي با ايران در كنگره امريكا شروع شده و موافقان و مخالفان فقط 29 روز براي جذب تعداد بيشتري از نمايندگان به جبهه خودشان فرصت دارند. ديروز 10 نفر ديگر از اعضاي كنوني و سابق كميته اطلاعاتي مجلس نمايندگان در نامه‌اي از توافق هسته‌اي با ايران حمايت كردند ولي همزمان، با پيوستن يك نماينده دموكرات مجلس نمايندگان به جمع مخالفان توافق، تعداد هم حزبي‌هاي اوباما كه مخالف توافق هستند به 11 نفر رسيد. كوين مك كارتي نماينده جمهوري خواه مجلس نمايندگان گفته احتمال زيادي وجود دارد كه جمهوريخواهان بتوانند به تعداد آراي لازم براي بي‌اثر كردن وتوي رئيس‌جمهور دست پيدا كنند. به گزارش سي ان ان، كوين مك كارتي رهبر اكثريت جمهوري خواهان مجلس نمايندگان امريكا روز پنج‌شنبه در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت كه هنوز هم احتمال زيادي وجود دارد كه جمهوري خواهان از آراي لازم براي بي‌اثر كردن وتوي رئيس‌جمهور و در نتيجه، رد توافق هسته‌اي با ايران برخوردار باشند. در حالي كه باراك اوباما از روز پنج‌شنبه يكي از مشاوران نزديك خود را براي متقاعد كردن مخالفان توافق گمارده، كوين مك كارتي در يك كنفرانس مطبوعاتي در جريان سفر به اسرائيل گفته «احتمال بسيار زيادي» وجود دارد كه كنگره امريكا از آراي لازم براي بي‌اثر كردن وتوي رئيس‌جمهور برخوردار باشد. به گفته مك كارتي، كاخ سفيد فقط روي حمايت يك سوم كنگره امريكا كه براي بي‌اثر كردن وتوي كنگره لازم است، حساب باز كرده است و اين تعداد، براي چنين توافق مهمي بسيار اندك است. اين نماينده جمهوري خواه گفته كه كاخ سفيد به دليل همين حمايت اندك از توافق هسته‌اي با ايران است كه آن را پيمان‌نامه تلقي نمي‌كند، زيرا به گفته او، اگر توافق با ايران يك پيمان‌نامه بود، به تعداد بسيار بيشتري از آراي كنگره نياز داشت: الان او(اوباما) تلاش مي‌كند كه يك سوم را حفظ كند. اگر شما تلاش كنيد توافقي داشته باشيد كه فقط اقليت كشورتان از آن حمايت كنند، آن اكثريت بالاخره يك روز حرف خودشان را خواهند زد. 

     جنگ عدد و رقم در كنگره

اوباما براي اينكه بتواند مصوبه مجلس نمايندگان در مورد توافق هسته‌اي با ايران را وتو كند، به 144 رأي در مجلس نمايندگان و 34 رأي سنا نياز دارد، اين در حالي است كه بنابر گزارش پوليتيكو، تاكنون حدود 40 دموكرات مجلس نمايندگان و 16 سناتور به طور علني از اين توافق حمايت كرده‌اند. بسياري از نمايندگان و سناتور‌ها هنوزقضاوت خودشان را از توافق هسته‌اي علني نكرده‌اند و به همين خاطر، هنوز برآورد دقيقي از تعداد موافقان و مخالفان توافق هسته‌اي در سنا و مجلس نمايندگان امريكا وجود ندارد ولي سي ان ان گزارش كرده انتظار مي‌رود تقريباً همه جمهوريخواهان كه اكثريت دو مجلس را تشكيل مي‌دهند رأي منفي به آن بدهند، به همين خاطر شانس اوباما براي بي‌اثر كردن آراي كنگره، فقط روي 13 سناتور و 44 دموكرات عضو مجلس نمايندگان متمركز شده است. اين در شرايطي است كه روز پنج‌شنبه، آلسي هستينگز يكي ديگر از دموكرات‌هاي مجلس نمايندگان نيز به جمع مخالفان توافق پيوست و تعداد دموكرات‌هاي مخالف توافق به 11 نفر رسيد. 

«آلسي هستينگز» با بيان اينكه از لايحه دولت باراك اوباما رئيس‌جمهوري امريكا براي تأييد توافق هسته‌اي حمايت نخواهد كرد، گفت: «اين توافق باعث مي‌شود ايران همچنان در آستانه هسته‌اي شدن باقي بماند ولي از منافع آن استفاده كند و تحريم‌ها لغو شوند.» وي در مقاله‌اي كه در نشريه پالم بيچ پست نوشته است، تأكيد كرد توافق هسته‌اي با ايران را با دقت مطالعه كرده و تصميم گرفته است از آن حمايت نكند. اين نماينده دموكرات مجلس نمايندگان امريكا مدعي شد تحريم‌ها باعث شد ايران به ميز مذاكره با قدرت‌هاي جهاني بازگردد و بايد با همكاري‌هاي بين‌المللي تحريم‌هاي گسترده‌اي را عليه ايران اعمال كرد. اين نماينده فلوريدا همچنين از تهيه پيش‌نويسي برا ي جنگ با ايران به منظور جلوگيري از دستيابي به سلاح هسته اي خبر داده است كه به گفته او پس از بازگشايي كنگره در 17 شهريور 94 بررسي خواهد شد.«ليندسي گراهام»، سناتور جمهوريخواه امريكايي نيز آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را به قطع كمك‌هاي مالي، در صورت عدم تحويل توافقنامه محرمانه ايران و آژانس به كنگره امريكا تهديد كرد.  در مقابل، 10 نفر از اعضاي كنگره امريكا كه به حساس‌ترين اطلاعات درباره برنامه هسته‌اي ايران دسترسي داشته‌اند، در نامه‌اي اعلام كردند كه توافق اخير براي محدود كردن آن برنامه كارايي خواهد داشت و از همكاران خود كه هنوز در اين خصوص تصميم نگرفته‌اند خواستند نگاهي به اطلاعات طبقه‌بندي شده بيندازند تا بفهمند چرا اين توافق خوب است. نانسي پلوسي، رهبر دموكرات‌هاي مجلس نمايندگان در ميان امضا كنندگان اين نامه است و گفته مي‌شود حضور او تأثير قابل توجهي بر جلب حمايت دموكرات‌ها از توافق دارد. 

   جك لو: ردتوافق هزينه بالايي خواهد داشت

وزير خزانه داري امريكا طي يادداشتي در روزنامه نيويورك تايمز هشدار داده رد توافق هسته‌اي در كنگره امريكا هزينه بالايي براي امريكا در برخواهد داشت. به گزارش فارس، جك لو وزير خزانه داري امريكا طي يادداشتي با عنوان «بهاي سنگين رد كردن توافق هسته‌اي با ايران» نوشت: با اين توافق راهكاري بلند مدت براي يكي از تهديد‌هاي زمان مطرح مي‌شود چراكه بدون اين توافق، ايران در فاصله 90 روز مي‌تواند به بمب هسته‌اي دسترسي داشته باشد و به وسيله توافق مدت زمان گريز براي ايران چهار برابر افزايش خواهد يافت. وي مي‌گويد: «قطعاً امريكا از لحاظ اقتصادي نفوذ بسيار بالايي دارد اما فقط نفوذ اقتصادي كافي نيست كه كشورها را در اروپا و آسيا تشويق مي‌كند تا به سياست تحريم‌كنوني بپيوندند. 

محدوديت‌ها در خريد نفت ايران و سپرده‌هاي اين كشور مسائل ديگري هستند كه اين اقدام را پرهزينه مي‌كنند. كشورهاي ديگر به اين دليل به ما پيوستند كه ما اعلام كرديم ايران تهديدي براي ثبات جهاني است و از اين مهم‌تر اينكه راهكاري را براي حل اين مسئله پيشنهاد داديم بر مبناي ديپلماسي.» لو در ادامه نوشت: از ديد جامعه جهاني توافق هسته‌اي جهان را امن‌تر كرده است و اگر كنگره در شرايط فعلي توافق را رد كند، عناصري كه در زمينه دستيابي به اجماع جهاني مؤثر بوده‌اند، از بين خواهند رفت. لو اين مطلب را اينطور توضيح داد: « مهم‌ترين وارد‌كنندگان نفت ايران يعني چين، هند، ژاپن، كره جنوبي، تايوان و تركيه كشورهايي هستند كه در مجموع حدود يك پنجم از صادرات ما به مقصد اين كشورها صورت مي‌گيرد و 47 درصد از ذخاير خارجي امريكا در اين كشورها قرار دارد. آنها با چنين فداكاري اقتصادي با توهم توافق بهتر موافقت نخواهند كرد. ما بايد پيش از اينكه بانك‌ها و شركت‌هاي بزرگ در اين كشورها را فلج كنيم در اين مورد خوب فكر كنيم.» همچنين ارنست مونيز، وزير انرژي امريكا روز پنج‌شنبه در يك كنفرانس ويدئويي آنلاين به ميزباني فدراسيون يهوديان شمال امريكا خطاب به گروه‌هاي يهودي گفت: ردتوافق هسته‌اي به اتحاد گروه 5+1 و اعتبار امريكا آسيب خواهد زد.

 








94/5/24 - 08:52 - 2015-8-15 08:52:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن