تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820748973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف با نقشه راه وارد دمشق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: ظریف با نقشه راه وارد دمشق می شود

ظریف با نقشه راه وارد دمشق می شود


  شبکه خبری فرانس ۲۴ در پوشش خبری سفر منطقه ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به لبنان و سوریه اعلام کرد از زمان امضای توافقنامه هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک ، برای نخستین بار است وی سفر منطقه ای انجام می دهد.
وزیر امور خارجه کشورمان که برای گفتگو درباره مسائل مهم منطقه ای و همکاری های دوجانبه ، به لبنان سفر کرده است ، در کنفرانس خبری پس از دیدار با نخست وزیر لبنان ، بر اهمیت اتحاد گروه های سیاسی در این کشور تاکید کرد . وزیر امور خارجه شامگاه سه شنبه با دبیر کل جنبش حزب الله لبنان نیز دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار که منابع خبری آن را طولانی توصیف کردند ، سید حسن نصرالله و محمد جواد ظریف تحولات منطقه و اوضاع بین الملل را بررسی کردند . دیدار با رئیس مجلس، و وزیر امور خارجه و همچنین گفتگو با گروه های فلسطینی مقیم لبنان از دیگر برنامه های آقای ظریف در سفر به لبنان است . وزیر امور خارجه سپس عازم سوریه می شود . *** محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران شب گذشته با سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله دیدار و گفتگو کرد. پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر چاپ لبنان در شماره امروز خود نوشت : محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در لبنان پس از دیدار با تمام سلام نخست وزیر، با ورود به ضاحیه جنوبی، شب گذشته با سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله دیدار و گفتگو کرد. السفیر نوشت: وزیر خارجه ایران دیداری طولانی با سید حسن نصر الله داشت و حسین امیر عبد اللهیان معاون وزیر خارجه، محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان و دیگر اعضای هیات ایرانی در این دیدار حضور داشتند. السفیر نوشت: محافل پیشکسوت دیپلماتیک در جریان های هشت و چهارده مارس اظهارات ظریف در بیروت را «جدی»، «محترمانه»، و «همراه با آرامش» توصیف کردند و گفتند: نسخه ای که ظریف برای لبنانی ها با خود داشته،« ثبات لبنان وتاکید بر ضرورت این ثبات» بوده است و این نسخه، شبیه مقاله وزیر خارجه ایران بود که روزنامه السفیر ده روز پیش با عنوان «الجار ثم الدار» منتشر کرد. *** ظریف با نقشه راه وارد دمشق می شود شبکه خبری فرانس 24 در پردازش سفر منطقه ای ظریف، اعلام کرد رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با طرحی برای برون رفت از بحران سوریه وارد این کشور خواهد شد. نقشه راهی که ایران برای بحران سوریه ارائه کرده قرار است در هفته آینده در اختیار سازمان ملل قرار گیرد. از همین رو ؛ تهران قبل از آنکه این نقشه راه تسلیم سازمان ملل کند باید با عوامل اصلی منطقه ای درگیر در این طرح گفتگو کند. اینکه محمد جواد ظریف لبنان را برای مقصد نخست سفر خود انتخاب می کند خیلی مهم است. چون لبنان به علت وجود جنبش حزب الله لبنان در آن؛ متحد راهبردی ایران در منطقه است. بر اساس این طرح یا نقشه راه؛ باید بلافاصله آتش بس در سوریه برقرار شود. بعد دولت وحدت ملی در این کشور تشکیل شود و آنگاه انتخابات ریاست جمهوری سوریه برگزار شود. انتخاباتی که تحت نظارت مجامع بین المللی باشد.
بر اساس گزارش شبکه خبری فرانس 24 آخرین سفر وزیر امور خارجه ایران به منطقه به ژانویه سال 2013 بر می گردد. اکنون نیز که رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به کشورهای لبنان و سوریه سفر می کند جنبه نمادین دارد. چون نخستین سفر رسمی محمد جواد ظریف بعد از توافقنامه هسته ای به کشورهای منطقه است. از این گذشته؛ وی چند روز پیش ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند روابط تنگاتنگی با همسایگان خود برقرار کند.



چهارشنبه, 21 مرداد 1394 ساعت 09:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن