تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821140301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شگرد قاچاقچيان بنزين و گازوئيل براي خروج سوخت از غرب كشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شگرد قاچاقچيان بنزين و گازوئيل براي خروج سوخت از غرب كشور
خبرگزاري فارس: يك منبع آگاه محلي شگرد قاچاق گازوئيل و بنزين از مرزهاي شمال غربي كشور را تشريح كرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اين مقام آگاه به خبرنگار ما گفت: گازوئيل كه ليتري 16 تومان توسط پمپ بنزين به راننده‌هاي ترانزيت فروخته مي‌شود، معمولا در كافه‌هاي مرزي از راننده به قيمت 40 تومان خريداري مي‌شود، قاچاقچي اول اين محموله را به منطقه مرزي ايواغلي مي‌برد و بشكه‌اي 20 هزار تومان مي‌فروشد.
وي تصريح كرد: بنزين و گازوئيل قاچاقي به وسيله پيكاني كه صندلي عقب آن جمع شده و به جاي آن مخزنهاي پلاستيكي قرار داده شده، انجام مي‌شود، هر مخزن 1000 ليتر گنجايش دارد.
وي گفت: اگر خودروي حامل گازوئيل توسط پليس تعقيب شود، دريچه بزرگ پلاستيكي باز مي‌شود و به سرعت در جاده تخليه مي‌شود، گاهي كه پليس به راننده‌هاي متخلف و بي‌توجه به دستور شليك مي‌كند، باعث انفجار و آتش‌سوزي خودرو مي‌شود، چندين نفر در اين رابطه كشته شده‌اند.
وي گفت: محموله بشكه‌اي 20 هزار تومان تا نزديك مرز ايران و تركيه حمل مي‌شود و در آنجا به مبلغ 40 هزار تومان به قاچاقچي بعدي مي‌فروشند، در نهايت با قاطر به لب مرز حمل شده و در آنجا هر بشكه 100 هزار تومان، يعني ليتري 500 تومان به فروش مي‌رسد.
وي در پاسخ به اين كه آيا با خطرات فروان جاني و امنيتي حمل سوخت، قاچاق صرف مي‌كند، گفت: گرچه قاچاقچيان مي دانند خطر جاني و امنيتي وجود دارد، يعني هر آن احتمال آتش‌سوزي خودرو يا تعقيب توسط پليس وجود دارد، ولي هر شب كه موفق به انجام اين كار مي‌شوند 100 هزار تومان سود مي‌برند و تا زماني كه اين سود وجود دارد، كاركردن در مزرعه يا كارگاه‌ها معنايي براي آنها ندارد.
به گزارش خبرنگار فارس در يكي از پاسگاههاي مرزي بين ايران و تركيه حدود 50 دستگاه انواع خودرو شامل سواري، وانت، نيسان، تويوتا و ساير خودروهاي كوچك توقيف شده بود كه پس از پرس و جوي خبرنگار اعزامي فارس از اهالي محل معلوم شد، خودروهاي قاچاقچيان سوخت است كه توسط پليس توقيف شده اند.
همچنين قاچاق سوخت بنزين در اسلام آباد و مرز كرمان باعث شده يك دستگاه خودروي پيكان در اسلام‌آباد غرب كرمانشاه جلوي چشم خبرنگاران آتش گرفته و سپس منفجر شود، همچنين در مرز كرمان و سيستان يك دستگاه نيسان با 27 نفر سرنشين همراه 16 گالن بنزين بر اثر گرماي خودرو آتش گرفت و چندين نفر زنده در آتش سوختند.
برخي كارشناسان معتقدند، تا زماني كه اختلاف قيمت‌ حاملهاي انرژي در سوخت بين ايران و كشورهاي همسايه زياد است، قاچاق سوخت و يا هر كالاي يارانه‌اي مانند آرد، پودر شوينده و ساير اقلام يارانه‌اي انجام مي‌شود.
انتهاي پيام/
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 462]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن