تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره بین المللی فیلم اتحاد یکشنبه کلید می خورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: با پایان داوری آثار ارسالی به دبیرخانه؛ جشنواره بین المللی فیلم اتحاد یکشنبه کلید می خورد خبرگزاری پانا: در آستانه آغاز ششمین جشنواره بین المللی اتحاد، پنجمین نمایشگاه تجهیزات فنی - رسانه‌ای جهان اسلام وششمین بازار فیلم های اسلامی گفت و گوهایی از مسئولان این جشنواره درباره آثار شرکت کرده در این جشنواره و بازار فیلم و همچنین کیفیت و چگونگی برگزاری آن ها منتشر شد.
۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد ساعت 18:15

خبرگزاری پانا+

دبیر جشنواره ششمین جشنواره بین‌المللی اتحاد از پایان داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: از مجموع 635 اثر رادیویی و تلویزیونی ارسالی به جشنواره تعداد 80 اثر به مرحله پایانی راه یافتند.
مرتضی شعبانی در خصوص معیارهای ارزیابی آثار توسط داوران گفت: ساختار برنامه‌ها به لحاظ فنی، تصویربرداری، صدابرداری یا صداگذاری، طراحی صحنه و دکور و تدوین و محتوای برنامه‌ها به لحاظ نوع اجرا، انتخاب سوژه، جذابیت و تاثیرگذاری بر مخاطب مورد توجه هیات داوران بوده است.
وی با اشاره به این که مرحله‌ی داوری آثار با حضور 9 داور خارجی و داخلی به اتمام رسیده است؛ تصریح کرد: در هر بخش بین 10 تا 12 اثر انتخاب شده که در مرحله‌ی نهایی داوران آثار برتر را از این میان انتخاب خواهند کرد.
شعبانی با اشاره به فضای کنونی منطقه خاورمیانه گفت: یکی از قالب‌های آثار مربوط به بخش ویژه با نام "تکفیر" و مابقی آثار ارائه شده در قالب‌های مستند، نمایش، داستان، گزارش میدانی، بخش گفتگو محور، ترکیبی بوده است.
وی شبکه "پرس تی وی" را به عنوان شبکه برتر در زمینه‌ی ارسال آثار در قالب درخواستی خواند و افزود: شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، عراق، مصر، کویت، عربستان، بحرین، لبنان، هند، فلسطین، پاکستان، اردن، هلند، افغانستان، یمن، آذربایجان، ایتالیا، سوریه و انگلستان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره اتحاد ارسال کرده‌اند و تمامی آثار نیز مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است.
 وی با بیان این که آثار منتخب ششمین دوره جشنواره تولیدات اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی همزمان با هشتمین اجلاس مجمع عمومی این اتحادیه مردادماه جاری در مرکز همایش‌های صدا و سیما معرفی می شوند؛ افزود: در حال حاضر اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی بیش از 220 عضو فعال دارد و تولیدات ایرانی در مقایسه با سایر کشورها بسیار فاخر و با کیفیت هستند.

پنجمین نمایشگاه تجهیزات فنی - رسانه‌ای جهان اسلام برگزار می شود
دبیر کمیته فنی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از برگزاری پنجمین نمایشگاه تجهیزات فنی – رسانه‌ای جهان در حاشیه هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی خبر داد.
محمود محمدهاشمی ضمن اعلام این خبر گفت: در پنجمین نمایشگاه تجهیزات تاکتیکی، عملیاتی و رسانه در بحران به نمایش گذاشته و عرضه می شود.
وی افزود: همچنین در این نمایشگاه چرخه یک شبکه تلویزیونی و استودیوهای مجازی بدون نیاز به دکور در سالن خورشید مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما راه اندازی  و به نمایش گذاشته می‌شود.
هاشمی با اشاره به فقدان تجهیزات بومی و نوین فنی و رسانه‌ای در کشوهای همسایه اظهار داشت: در این نمایشگاه سیتم‌ها و تجهیزات فنی –  رسانه‌ای به گونه‌ای طراحی شده که برای کشورهای بحران زده و دستخوش جنگ و بحران کاربرد داشته باشد و  بتواند در بحران ها پاسخگوی نیاز رسانه‌ای و فنی کشورها باشد.
وی از استقرار یک اتوبوس سیار استودیویی، دو فرستنده AM و دو فرستنده FM در نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه از سیستم دریایی که تولیدکنندگان ایرانی ساخته‌اند نیز رونمایی می‌شود.
دبیر کمیته فنی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی افزود: با توجه به رویکرد عرضه سیستم‌های رسانه در بحران در نمایشگاه، از تعداد 150 شرکت متقاضی ایرانی جهت حضور در نمایشگاه، تعداد 17 شرکت از جمله شرکت‌های صمیم رایانه، امید، WS، ساعت، تکتا و ... انتخاب شده‌اند.
وی با بیان این که 22 فراورده ایرانی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، گفت: محوریت نماش و عرضه‌ی این فراورده‌ها رادیو تلویزیون تعاملی، مجازی و تاکتیکی است.
هاشمی برگزاری اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را فرصتی مناسب برای کمک به تولیدکنندگان تجهیزات فنی – رسانه‌ای دانست و تاکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان ایرانی می‌تواند موجب پیشرفت صنعت رسانه و صادرات چرخه تلویزیونی ایران در جهان شود.


هم اندیشی رسانه ای کشورهای جهان اسلام؛ ابزار مبارزه با استکبار جهانی
رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی، یکی از ابزارهای موثر برای مبارزه با هژمون زرد و استکبار جهانی را هم‌گرایی محتوایی و هم‌اندیشی رسانه‌ای کشورهای جهان اسلام دانست.
جعفر عبدالملکی با اشاره به فضای کنونی، ظهور و بروز فرقه‌های جدید و پدیده ی منفور طالبان و داعش و مباحث تکفیری گفت: امروزه در رسانه‌های دنیا ارائه تصویر خشن، غیرعقلانی و غیر منطقی از اسلام و مسلمانان در دستور کار قرار گرفته و متاسفانه تا حدودی هم موفق به تصویرسازی شده اند؛ لذا کشورهای اسلامی به فرموده ی مقام معظم رهبری باید با رمز اتحاد و همدلی بتوانند قوای خود را تجمیع کنند.
وی با بیان این که نظام استکبار جهانی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی به صورت هم‌افزا و کاملاً هدفمند در راستای ارزش زدایی اسلامی در حال فعالیت هستند؛ تاکید کرد: در عرصه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی نیاز به خودآگاهی و خویشتن داری رسانه ای است.
عبدالملکی افزود: رسانه‌های استکبار به روش‌های مختلف ارزش‌های اسلامی را مورد هجمه قرار داده اند و هدفشان ترویج اسلام‌ستیزی و مبارزه با وحدت اسلامی در دنیا است. آن‌ها کوچکترین کنش مسلمانان در جهان را رصد می‌کنند و به لحاظ رسانه‌ای تحت الشعاع قرار می‌دهند و ارائه چهره منفی از کشورهای اسلامی و ملل مسلمان و ریشه اسلام را هدف گرفته‌اند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌ که تک نسخه‌ی کشورهای اسلامی وحدت است؛ اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید با رمز اتحاد و همدلی بتوانند قوای خود را تجمیع کنند و یکی از ابزارهای موثر در مبارزه با هژمون زرد، همگرایی محتوایی و هم اندیشی رسانه ای کشورهای جهان اسلام است.
رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی افزود: کشورهای اسلامی باید با بکارگیری تمامی انرژی و توان رسانه‌ای خود و با استفاده از ابزار روزآمد و کارآمد برای مبارزه با تصویر اسلام هراسی و ارتقاء کیفیت محصولات رسانه‌ای تلاش کنند.
وی برگزاری هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را یک آوردگاه رسانه‌ای برای کشورهای اسلام خواند و بر ضرورت ارائه آثار تولیدی هدفمند در این اجلاس تاکید کرد.
عبدالملکی افزود: کمیته‌های علمی باید تمامی تولیدات را بررسی و نقاط ضعف را مطرح کنند و با هم‌اندیشی موثر برای ارتقاء کیفیت محصولات رسانه‌ای جهان اسلام تمامی توان خود را بکار گیرند.
وی با بیان این که ظرافت هنری، علم، مدیریت و آینده‌نگری رسانه‌ای باید در کنار هم تجمیع شوند؛ گفت: رسانه‌های جهانی باید خود را به روز کنند و محصولات موثر تولید و پخش کنند.
اتاق فکر کشورهای اسلامی ندای مظلومیت مسلمان را منعکس کند
رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی در ادامه گفت: همان طور که در جبهه معاند اتاق فکر رسانه‌ای ایجاد شده، در کشورهای اسلامی نیز باید وحدت رسانه‌ای در راستای انعکاس صدای مظلومیت کشورهای مسلمانی مثل فلسطین، عراق، سوریه و یمن شکل بگیرد.
وی افزود: در مصاف رسانه در دنیا سلطه و هژمون در دست کشورهای استکباری است و علیرغم شعار آزادی رسانه‌ای، حتی اجازه پخش تصویر و صدای یک کودک فلسطینی که زیر چکمه متجاوزین به شهادت رسیده است را نمی‌دهند.
عبدالملکی به نامه‌ی راهگشای مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و امریکایی اشاره کرد و گفت: رسانه‌های غربی با سانسور شدید خبری، در این زمان ماهیت و جوهره‌ی واقعی و حساسیت خود را نسبت به ندای اسلام نشان دادند.
وی با اشاره به این که رسانه‌های غربی تصاویر مظلومیت کشورهای مسلمان را سانسور می کنند، افزود: این در حالی است که کوچکترین مباحث برای ضربه زدن به مبانی اسلامی را برجسته می کنند و اسلام هراسی و غیریت نظام اسلامی را در افکار جهانی به تصویر می کشند و متاسفانه تا حدی هم توانسته‌اند تصویرسازی کنند.
رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی، بر ضرورت بیداری کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: خویشتن‌داری و خودآگاهی رسانه‌ای در راستای رسالت تاریخی و با توجه به شرایط امروز برای کشورهای اسلامی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی انعکاس ندای حق طلبانه مقام معظم رهبری و تمامی رهبران آزاد اندیش را رسالت عظیم رسانه‌های اسلامی دانست و گفت: فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی باید هم‌گرایی زیرساختی و محتوایی داشته باشد تا بتواند اجماعاً پیام خود را به تمامی مردم حقیقت طلب و تشنه عدالت برساند.

حضور 93 مؤسسه و شبکه تلویزیونی در ششمین بازار فیلم اسلامی
مدیر ششمین بازار فیلم اسلامی نیز از حضور 93 مؤسسه و شبکه تلویزیونی در ششمین بازار فیلم اسلامی خبر داد.
محمدعلی انوشه با بیان این که تعداد 93 مؤسسه و شبکه تلویزیونی در ششمین بازار فیلم اسلامی حضور خواهند داشت؛ گفت: از این تعداد، 30 شبکه تلویزیونی و شرکت تولید برنامه از کشور جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: در ششمین بازار فیلم اسلامی 18 شبکه و شرکت تولید برنامه از کشور عراق، 7 شبکه از ترکیه، 15 شبکه از کشورهای لبنان و فلسطین و 23 شبکه نیز از سایر کشورها حضور دارند.
انوشه با اشاره به حضور 320 نفر در ششمین بازار فیلم اسلامی تصریح کرد: 200 نفر از رؤسا، مدیران شبکه‌ها و مؤسسات عضو رادیو و تلویزیون از 19 کشور، 120 نفر از کارشناسان و غرفه داران و مسؤولین شرکت‌های تبادل برنامه و 35 شبکه به عنوان خریدار نیز در این بازار حضور فعال دارند.
وی در خصوص اسامی کشورهای عضو گفت: کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، عراق، مصر، کویت، عربستان، بحرین، لبنان، هند، فلسطین، پاکستان، اردن، هلند، افغانستان، یمن، آذربایجان، ایتالیا، سوریه و انگلستان 19 کشور عضو هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی هستند.
مدیر ششمین بازار فیلم اسلامی افزود: برخی مؤسسات و شبکه‌ها بیش از 35 عنوان فیلم و برنامه در قالب برنامه‌های نمایشی، فیلم سینمایی، مجموعه تلویزیونی، مستند، انیمیشن، سرود و کلیپ برای فروش و تبادل درنظر گرفته‌اند که تولیدات فاخر اسلامی نیز در این میان به چشم می خورد.
وی با بیان این که بیش از 700 اثر تلویزیونی و سینمایی در بازار فیلم اسلامی عرضه می شود؛ اظهار داشت: این در حالی است که استقبال کشورهای خارجی برای حضور در بازار فیلم اسلامی بسیار چشمگیر بوده است اما به دلیل فضای محدود نتوانستیم بسیاری از شرکت‌ها را بپذیریم.
انوشه در خصوص ویژگی ششمین بازار فیلم اسلامی در مقایسه با دوره‌های قبل گفت: در این دوره تمرکز بیشتر بر روی عرضه و فروش فیلم‌های ایرانی است و امیدواریم برنامه‌های فاخر ایرانی-اسلامی در اختیار تمامی کشورها قرار گیرد.
وی از حضور 60درصدی شرکت کنندگان خارجی در ششمین بازار فیلم اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی محصولات و برنامه‌ها با عنوان تولیدات پاک ( نظیف ) در این بازار عرضه می شود.
مدیر ششمین بازار فیلم اسلامی با اشاره به این که شرکت‌های بین‌المللی و شبکه‌های مطرح با تولیدات و آثار برجسته و قابل رقابت در جشنواره‎‌های بین‌المللی در این بازار حضور دارند؛ تاکید کرد: تمامی محصولات و برنامه‌هایی که در بازار فیلم اسلامی عرضه می شوند از نظر محتوا و کیفیت بی‌نظیر و جزو آثا فاخر اسلامی هستند.
وی در خصوص نام مؤسسات و سازمان‌هایی که از کشورهای مختلف در ششمین بازار فیلم اسلامی حضور دارند؛ گفت: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بنیاد سینمایی فارابی، شبکه المنار، مرکز انیمیشن حوزه هنری، شبکه البصیره، مؤسسه ناس، شبکه فلسطین الیوم، شبکه سچ تی وی پاکستان و ده‌ها شرکت بین‌المللی دیگر در این بازار حضور فعال دارند.


 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن