تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803129626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد: ساخت و ساز در محدوده طرح هادی روستایی نیازمند اخذ مجوز است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد:
ساخت و ساز در محدوده طرح هادی روستایی نیازمند اخذ مجوز است
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: بر اساس ماده 36 قانون انتخابات شوراها هرگونه ساخت و ساز در محدوده طرح هادی باید با مجوز این بنیاد انجام شود.

خبرگزاری فارس: ساخت و ساز در محدوده طرح هادی روستایی نیازمند اخذ مجوز است



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، سید حسین ریاضتی عصر امروز در کمیسیون عمران شورای شهر با موضوعیت جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه گلدشت این شهرستان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری بخشداری مرکزی اقدام به تعیین محدوده طرح‎های هادی روستایی کرده است.
وی با اشاره به انجام برخی فعالیت‎ها از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روستاها، خاطرنشان کرد: این اداره موظف به دریافت استعلام از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش از هرگونه فعالیت در روستاهای دارای طرح هادی است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد به مطلوب بودن تشکیل تیم نظارتی با هدف جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه گلدشت اشاره و تاکید کرد: به منظور هماهنگی‎های بیشتر میان مردم و تیم نظارتی وظیفه دبیرخانه این تیم باید بر عهده جهاد کشاورزی باشد.
ریاضتی با اشاره به عدم فعالیت دبیرخانه ماده 99 در فرمانداری، یادآور شد: عدم فعالیت این دبیرخانه که وظیفه رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در محدوده شهری را برعهده دارد، یک نقیصه برای این شهرستان محسوب می‌شود.
وی قاضی، فرماندار و رئیس اداره راه و شهرسازی را سه عضو کمیسیون ماده 99 خواند و اظهار کرد: به دلیل قدیمی بودن این قانون و تصویب آن پیش از تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نام این بنیاد که می‎تواند حضوری ضروری در این قانون داشته باشد، ذکر نشده و این بنیاد با وجود دارا بودن مشخصات فنی 140 روستای دارای طرح هادی و تسلط و اشراف بیشتر در مناطق روستایی حق رای ندارد.     
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد اضافه کرد: تفویض اختیار از سوی اداره راه و شهرسازی و درخواست قانونی برای انجام اصلاحات در این قانون دو راه ممکن برای حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رای گیری‎های کمیسون ماده 99 است. *عدم برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز گلدشت بروجرد‌ رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد نیز گفت: در سال‎های گذشته برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه گلدشت این شهرستان صورت نگرفته است. ‌حبیب جمشیدی ‌اظهار کرد: معضل این‌گونه ساخت و سازها در حال حاضر جدی و نیازمند توجه بیش از پیش همه مسئولان امر است.
وی با اشاره به بروز ناهنجاری‏‌های اجتماعی در مناطقی که در آنها قانون رعایت نمی‎شود، خاطر نشان کرد: نباید انتظار ایجاد فرهنگ را در این‌گونه مناطق داشت.
این مسئول به لزوم تشکیل کمیته نظارت با همکاری دستگاه‎های ذی‌ربط در این زمینه اشاره و تصریح کرد: تشکیل این کمیته، برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان امر و بازدیدهای میدانی از منطقه می‌تواند نقش بازدارنده‎ای در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ایفا کند.
جمشیدی یادآور شد: برخورداری این کمیته از آیین نامه‌‏های لازم و اجرایی به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب این ریه تنفسی سرعت می‏‌بخشد.
وی اضافه کرد: برخورد قانونی و بدون هیچگونه اغماض با این نوع ساخت و سازها می‏‌تواند مانعی بزرگ و بازدارنده برای ادامه این رویه غیر قانونی باشد.
رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد افزود: از دیگر سو برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهر بر اساس قانون بر عهده شهرداری است.
جمشیدی با اشاره به اینکه ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی برای برخورد با ساخت و ساز در روستاهای فاقد طرح هادی به کار برده می‏‌شود، ادامه داد: بر این اساس برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای دارای طرح هادی منطقه گلدشت بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.  
وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس قانون اداره راه و شهرسازی موظف به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر راه‎ها‌ست.
این مسئول با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیرمجازها در قالب تصرف منابع طبیعی، یادآور شد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به حوزه فعالیت خود می‎تواند با این دست تخلفات برخورد قانونی داشته باشد.   
جمشیدی تاکید کرد: آنچه در این میان باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد، حرکت منسجم و البته هدفمند ادارات و نهادهای مسئول در این باره حول محور هدف واحدی است که همانا جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی در منطقه و برخورد با متخلفان این حوزه است.
‌انتهای پیام/85013/ش40

94/05/22 - 19:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن