تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805840179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخي حرف‌هاي آقايان و مسوولان پس‌رفت انقلاب و مخالف اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۷ق.ظ)
سرلشکر جعفري: برخي حرف‌هاي آقايان و مسوولان پس‌رفت انقلاب و مخالف اسلام است موج - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: برخي حرف‌هاي آقايان و مسوولان و ديدگاه‌هايي که دارند پس‌رفت انقلاب و مخالف دين و اسلام است.
به گزارش خبرگزاري موج، سرلشکر محمدعلي جعفري صبح امروز در همايش اساتيد و نخبگان حوزه‌هاي علميه مشهد و قم، اظهار کرد: برخي حرف‌هاي آقايان و مسوولان پس‌رفت انقلاب، دين و اسلام است، وقتي آن‌ها چنين حرف‌هايي را مي‌گويند، تلاش هم مي‌کنند تا اين حرف‌ها را عملي کنند.
وي با اشاره به تغيير شکل تهديدات از نظامي و امنيتي به فرهنگي و نرم، گفت: رهبر معظم انقلاب نگراني‌هاي خود را در اين باره در قالب شبيخون فرهنگي و ناتوي فرهنگي بيان مي‌کردند، ولي در هيچ کجا و هيچ‌کس به اين موضوع توجه نمي‌شد.
جعفري ادامه داد: زماني که جريان دوم خرداد هم در دهه دوم انقلاب پيش آمد، به اين جريانات و مباحث رسميت بخشيد و با اهرم فشار و امنيتي کردن مسائل سياسي و فرهنگي که نتايج همان بي‌توجهي‌ها بود، تهديدهاي جدي عليه انقلاب اسلامي پديد آمد.
وي با بيان اين که بايد دائم مراقب انقلاب اسلامي باشيم، گفت: مسأله امنيتي و دفاعي در کشور مسوول دارد و آن‌ها با ناامني و تهديدات مقابله مي‌کنند، بنابراين بايد بدانيم دفاع از انقلاب اسلامي با دفاع از تماميت ارضي کشور متفاوت است.
وي افزود: تا مدت زيادي ما نيز در سپاه فکر مي‌کرديم وظيفه اصلي ما مقابله با تهديد دفاعي و امنيتي است و به همين دليل هم آمادگي‌هاي دفاعي و نظامي سپاه بسيار رشد و توسعه پيدا کرد و امروز سپاه با اتکا به مردم، سلاح ايمان و فناوري‌هاي مختلف از قدرت عظيمي برخوردار است.
وي با اشاره به بروز تهديدي متفاوت از سال‌هاي 77، 78 گفت: از سال‌هاي 77، 78 تهديد ديگري غير از تهديدهاي امنيتي و دفاعي براي ما ملموس شد که مي‌توانست انقلاب اسلامي را با مشکل مواجه کند. جلوي پيشرفت انقلاب را بگيرد و آن را به انحراف ببرد و اين کارها انجام شد.
سرلشکر جعفري تأکيد کرد: اگر اين اتفاقات نمي‌افتاد، رهبري نمي‌گفتند ما در مرحله سوم انقلاب تقريباً در حال در جا زدن هستيم و پيشرفتي نداريم.
وي با اشاره به اين که دو دهه اول انقلاب را به خوبي پشت سر گذاشته‌ايم و مرحله استقرار نظام را با موفقيت گذرانده‌ايم، اظهار کرد: مقابله با تهديدهاي امنيتي توانست پايه‌هاي نظام را مستحکم‌تر کند که اين امر نتايج و دستاوردهاي هشت سال جنگ تحميلي بود.
وي بيان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب، مرحله چهارم انقلاب اسلامي، اسلامي شدن جامعه و مرحله پنجم،‌ تشکيل جامعه جهاني اسلامي بوده و اين در واقع همان مسيري است که انقلاب اسلامي بايد پيش برود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي وضعيت فرهنگي و اخلاقي جامعه را بسيار نگران‌ کننده اعلام کرد و افزود: ما هم‌اکنون پيشرفتي در اين زمينه‌ها نداشتيم، بنابراين بايد بررسي کنيم و ببينيم انتظاري که پس از چندين سال از انقلاب اسلامي وجود دارد، چه است و جامعه ما بايد چگونه جامعه‌اي باشد.
وي تأکيد کرد: هر تشکل بسيج که دور هم جمع مي‌شوند، بايد يک مسأله داشته باشند که آن هم بايد انقلاب اسلامي باشد و ببينند انقلاب هم‌اکنون چه وضعي دارد و نقش هر قشر در برطرف کردن گيرهاي انقلاب اسلامي چيست.
جعفري مأموريت اصلي بسيج و سپاه را حفظ، توسعه و تعميق انقلاب اسلامي دانست و بيان کرد: رهبر انقلاب مي‌گفتند؛ پاسداري يعني حفظ انقلاب اسلامي اما اين حفظ دو شاخه دارد که شاخه اول آن پاسداري محافظه‌کارانه و ديگري پاسداري غيرمحافظه‌کارانه است.
وي با بيان اين که از ديدگاه رهبري پاسداري از انقلاب اسلامي بايد درست، کامل، به‌موقع و غيرمحافظه‌کارانه باشد، اظهار کرد: معناي درست، کامل و به‌موقع بودن اين پاسداري روشن است اما غيرمحافظه‌کارانه پاسداري کردن از ديدگاه مقام معظم رهبري؛ يعني انقلاب اسلامي ماهيتي دارد که آن را زنده و پويا کرده است، بنابراين انقلاب اسلامي بايد به سمت اهداف خود پيش برود، در غير اين صورت متوقف شده است.
جعفري با اشاره به شعار خطرناکي که برخي افراد بيان مي‌کردند، گفت: برخي افراد مي‌گفتند که نظام اسلامي مستقر شده و حالا بايد مردم خود را اداره کنيم و به ما ربطي ندارد که در کشورهاي ديگر چه اتفاقي مي‌افتد. اين همان شعار خطرناکي بود که برخي افراد بيان مي‌کردند و چفيه‌اي که بر دور گردن رهبر انقلاب قرار دارد، براي مقابله با همين تفکرات است.
جعفري افزود: خطر اصلي ما ايجاد انحراف در مسير انقلاب اسلامي، در داخل است و چفيه‌ روي دوش آقا نيز علامت همين موضوع است.
وي با اشاره به اهداف انقلاب اسلامي از ديدگاه مقام معظم رهبري، گفت: تحقق جامعه اسلامي، استقرار عدالت، اخلاق اسلامي و سبک زندگي مردم وظيفه اصلي انقلاب در جنبه‌هاي ايجابي آن است. اگر مراحل سوم و چهارم انقلاب را پشت سر نگذاريم، در واقع انقلاب اسلامي ناقص بوده و پيشرفتي نکرده است.
جعفري بيان کرد: اگر فقط از انقلاب فعلي محافظت کنيم تا اين انقلاب به عقب برنگردد، در واقع همان پاسداري محافظه‌کارانه است که مورد انتظار رهبري نيست، بلکه بايد از حالت پيش‌‌ رونده‌اي و پيش‌برندگي انقلاب دفاع شود.
وي با تأکيد بر اين که در سال‌هاي قبل، احساس خطر، مربوط به مسائل امنيتي، ‌نظامي و دفاعي بود، گفت: تهديدها دفاعي و امنيتي عليه انقلاب اسلامي، تهديد نيست، بلکه يک فرصت است. ممکن است تهديدات دفاعي و امنيتي،‌ تهديدي براي تماميت ارضي کشور و آرامش مردم باشد، اما براي انقلاب اسلامي يک تهديد به‌ شمار نمي‌آيد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه اگر 8 سال جنگ تحميلي نبود، انقلاب اسلامي در دنيا توسعه پيدا نمي‌کرد، بيان کرد: به‌ خوبي در مقابل تهديدهاي دفاعي، امنيتي ايستادگي کرده و همچنان هم مي‌ايستيم و انقلاب اسلامي به برکت مقاومت مردم حفظ شده است.
وي اظهار کرد: انقلاب اسلامي شعارهاي مختلفي دارد که يکي از اين شعارها استکبار ستيزي و مقابله با ظلم و ستم است. تهديدها، فشارها و تحريم‌هاي اقتصادي نيز به خاطر همين مقاومت و ايستادگي مردم در برابر نظام سلطه است.
جعفري با بيان اين که تا به اکنون انقلاب اسلامي در بعد سلبي،‌ دفاعي و مقابله با تهديدهاي دفاعي امنيتي و اقتصادي موفق بوده است، گفت:‌ انقلاب بايد به پيش برود و نبايد در مرحله سوم خود متوقف شده و در جا بزند، هم‌اکنون بيش از 10 سال است که رهبر انقلاب اين نياز را به‌ صورت شفاف براي اقشار مختلف مردم مطرح مي‌کنند.
وي به موضوع تحول و پيشرفت در مسائل فرهنگي و علمي به‌ عنوان يکي از خواسته‌هاي رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: نه اين که هيچ کاري در اين عرصه‌ها انجام نشده باشد، بلکه بايد بگوييم در موضوعات علمي پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم، اما؛ ماهيت انقلاب اسلامي يک ماهيت فرهنگي و اعتقادي بوده و پيشرفت آن هم در همين عرصه‌ها تعريف مي‌شود.
وي تأکيد کرد: تا اقدامات ايجابي انجام نگيرد، انقلاب به سمت اهداف والاي خود پيش نمي‌رود. رهبري نيز برخي مأموريت‌هاي فرهنگي را بر عهده سپاه گذاشته‌اند،‌ اما؛ اين مأموريت‌ها نيز نوعي مقابله محسوب مي‌شود که به اعتقادات و باورهاي مردم برمي‌گردد که اين امر کار سپاه نيست.
جعفري افزود: سپاه مي‌تواند بسترها را آماده کرده و زمينه‌سازي کند، اما کسي که بار اصلي اين مأموريت بر دوش آن است، حوزه‌هاي علميه و روحانيت ما هستند.
وي با اشاره به تأکيدات رهبر انقلاب درباره تحول در علوم انساني دانشگاه‌ها، گفت: اين علوم انساني که هم‌اکنون در ذهن جوانان ما فرو مي‌کنند، علوم انساني اسلامي و مورد نياز جامعه ما نيست، بلکه علوم انساني غربي بوده که با مباني اسلامي و ديني ما مطابقت ندارد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان کرد: يکي از وظايف اصلي بسيج اساتيد حوزه‌هاي علميه که بايد براي آن کار اساسي انجام دهند، متحول کردن علوم انساني دانشگاه‌ها با استفاده از مباني ديني است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن