تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802813224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلید حلِ بحران‌های خارومیانه در دستان ایران/ ریاض، دمشق و تهران بر سر میز مذاکره می نشینند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کلید حلِ بحران‌های خارومیانه در دستان ایران/ ریاض، دمشق و تهران بر سر میز مذاکره می نشینند؟
ظریف تلاش می کند با سفر به بیروت و سپس دمشق گام های موثر برای گفت‌وگوهای منطقه ای با هدف حل بحران های منطقه ای را بردارد.
خدیجه غبیشاوی، دور جدیدی از گفت وگوهای منطقه ای آغاز شده است، از شرق خاورمیانه تا غرب، از شمال تا جنوب، دمشق و بیروت و بغداد از یک سو، آنکارا و صنعا از سوی دیگر، گفت وگوهایی البته با یک تفاوت: محوریت ایران. در حالی که تا چند ماه گذشته، ایران نامی خط خورده از معادلات منطقه ای و نشست های بین المللی در خصوص بحران های خاورمیانه بود، تهران امروز با در دست داشت توافق هسته ای، کشورهای منطقه را یکی پس از دیگری برای میانجگری و حل و فصل بحران های عمیق و چند ساله خاورمیانه پشت سر می گذارد. بر همین اساس، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز گذشته سه شنبه، در حالی که قرار بود نخست به ترکیه و سپس به لبنان و سوریه سفر کند، دومین تور منطقه ای خود پس از امضای توافق هسته ای با غرب را با حذف یکباره ترکیه، از بیروت از سر گرفت؛ سفری که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، طرح چهار ماده ای ایران برای حل بحران سوریه و رایزنی در خصوص توافق هسته ای را محور اصلی این سفر خواند، سفری که قرار است در آن به بحران کرسی خالی ریاست جمهوری لبنان نیز پرداخته شود. مثلت تهران، دمشق، ریاض پای میز مذاکره، عمان باز هم در نقش میانجی آدرسی که محمد جواد ظریف، چندی پس از آغاز جنگ یمن، در سرمقاله یک روزنامه آمریکایی به ریاض نشان داد، امروز در منطقه در جریان است، زمانی که ظریف به ریاض گفت یمن می تواند آغازی برای گفت وگوهای منطقه ای و حل بحران های خاورمیانه باشد، تهران خود را در مذاکره با غرب در پایتخت های اروپایی محک می زد، مذاکراتی که البته برخی کشورهای عربی منطقه روی خوشی به آن نشان نمی دادند. تهران توانست با تکیه بر تجربه و مقاومت سال های گذشته و خبره و اشراف تیم مذاکره کننده خود، پس از 12 سال به توافق هسته ای با غرب و به طور ویژه آمریکا دست پیدا کند، توافقی که اگرچه از ماه ها قبل از آن قابل پیش بینی بود اما ورق را به طور کامل به سوی ایران باز گرداند تا در کنار باقی ماندن اسد در قدرت در سوریه، گیر کردن ریاض در باتلاق یمن و قدرتمند تر شدن گروه های تروریستی و بی ثبات شدن کشورهای حامی آن، اکنون این تهران باشد که به محور رایزنی ها و گفت وگوهای منطقه ای تبدیل شود. روسیه و تهران به همراه عمان، با قرار دادن میز جدیدی از گفت وگوهای منطقه ای، میانجی های جدید عرصه دیپلماسی در منطقه بحران زده خاورمیانه هستند؛ کشورهایی که اکنون به مقصد شماره یک رفت و آمدهای سیاسی و دیپلماتیک تبدیل شده اند بر همین اساس، مسکو و تهران طرح هایی برای حل بحران سوریه ارائه کرده اند و گفت وگوهایی در سطوح مختلف میان ریاض، دمشق، واشنگتن مسکو و تهران آغاز شده است و در حالی که جان کری و عادل الجبر،وزرای خارجه آمریکا و عربستان بر گزینه لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت در سوریه پافشاری می کنند، نمایندگان آنها در منطقه پای میز دیپلماسی مشغول مذاکره هستند. از همین رو، انتظار می رود در روزهای آینده و با توجه به طرح های ارائه شده از سوی ایران، مسکو و عمان اتفاقات قابل توجهی با هدف پایان دادن به بحران سوریه رخ دهد، یمن به پایان جنگ نزدیک تر شود و تهران دومین حضور موفقیت آمیز خود در عرصه دیپلماسی و گفت وگو در 2 سال اخیر را در کنار متحدان منطقه ای و دیگر کشورهای خاورمیانه تجربه کند.



۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن