تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814794649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه: طلاق بزرگ‌ترین مشکل جامعه امروزی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: استاد حوزه: طلاق بزرگ‌ترین مشکل جامعه امروزی است
استاد حوزه علمیه قم گفت: بزرگ‌ترین مشکل جامعه امروزی مسئله طلاق است؛ ولی درد جامعه امروزی با طلاق درمان نمی‌شود و این درد تنها با معنویت درمان خواهد شد.
به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله مهدی احدی، استاد حوزه علمیه قم و از شاگردان آیت‌الله بهجت عصر امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: درگیری میان بنی‌عباس و بنی‌امیه فرصت بسیار خوبی را برای امام صادق (ع) فراهم کرد تا آن حضرت بتوانند فرهنگ اهل‌بیت (ع) را منتشر کنند.

وی ادامه داد: امروز حوزه‌های علمیه شیعه در جهان وجود دارند که برخاسته از آن فرصت محدود و کوتاهی هستند که امام صادق (ع) از آن حداکثر استفاده را انجام داد و توانست 4 هزار نفر شاگرد را تربیت کند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: فرهنگ امام صادق (ع) بسیار غنی و بالا بود که توانست با وجود شعرای بسیار قوی و دانشمندان مطرح در زمینه‌های نجوم و شیمی، اعراب را به انزوا بکشانند و در سطح جامعه اعراب و اسلام آن زمان مطرح شوند.

احدی افزود: فعالیت امام صادق (ع) موضوعات زیبا و جالبی را تبیین کرد که این موضوعات نیازهای ما را در حالی که حکومت اسلامی تشکیل داده‌ایم، با وجود فقدان موارد قانونی برطرف می‌کند.

وی با تأکید بر جذب حداکثری در جامعه بیان کرد: امروز در جهان معاصر، گرفتاری امواج مخرب علیه جوانان به‌شدت وجود دارد و توجه به جوانان باید با جدیت انجام پذیرد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه سامان‌بخشی زندگی باید انجام شود، گفت: زندگی جامعه شیعه با سه اصل معرفی دین و احکام، صبر و تحمل در گرفتاری‌ها و اندازه‌گیری در معاش زندگی سامان بخشیده می‌شود.

احدی با اشاره به معرفی دین و احکام اسلامی به‌عنوان یکی از اصول سامان‌بخشی به جامعه شیعه خاطرنشان کرد: تمام احکام باید به مسلمانان از طرق مختلف شناسانده شود؛ بسیاری از گناهان در نتیجه جهل افراد از آن موضوع خاص است.

وی صبر و تحمل در گرفتاری‌ها را به‌عنوان دومین اصل سامان‌بخشی در جامعه شیعه معرفی و بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل جامعه امروزی مسئله طلاق است؛ بسیاری از طلاق‌ها به دلیل نبودن صبر و عدم ساماندهی زندگی اتفاق می‌افتد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه اگر کانون زندگی محافظت شود، محیط بیرون نیز حفاظت خواهد شد، گفت: درد جامعه امروزی با طلاق درمان نمی‌شود و این درد تنها با معنویت درمان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اندازه‌گیری در معاش زندگی سومین اصل سامان‌بخشی به جامعه شیعه است که متأسفانه اندازه‌گیری جوانان امروزی ناقص است و مشکلات بسیاری زیادی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد و در نتیجه منجر به طلاق خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیطان از قدرت زنان بدکار و مردان خشمگین برخوردار است، افزود: طبق فرمایشات قرآن کریم، شیطان گفت اگر برخی زن‌ها نبودند، من تعداد بسیار کمتری را می‌توانستم وادار به انجام گناه کنم.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: زنانی که در تابستان همراه چادر در حال عرق ریختن هستند، در قبر، برزخ و قیامت بر آن‌ها نور تابیده خواهد شد.

احدی با تأکید بر امر توجه به لبخند و خوش‌رویی گفت: آقایانی که وارد خانه و افرادی که وارد اجتماع می‌شوند، حتماً باید با لبخند باشند و هیچ‌وقت به خانواده اخم نکنند؛ لبخندی که به یکدیگر می‌زنید؛ مانند برگی که از درختان می‌افتد، گناهان شما را پاک می‌کند.

وی افزود: امام صادق (ع)، اختلاف‌افکنی مذهبی را نهی می‌کردند؛ فرقه‌های مختلف نباید مورد کفر قرار گیرند، زیرا این تفرقه‌افکنی‌ها نقشه دشمنان است و آن‌ها به‌شدت روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع: فارس


۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن