تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814987708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالعه ايجاد لجستيک پارک‌ها در پايانه‌هاي مرزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۷ب.ظ)
مطالعه ايجاد لجستيک پارک‌ها در پايانه‌هاي مرزي موج - رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با توجه به تأکيدات وزير راه و شهرسازي بر ارتقاي سطح خدمات در مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني کشور گفت: مطالعه براي ايجاد لجستيک پارک‌ها در پايانه‌هاي مرزي در دستور کار است.
به گزارش خبرگزاري موج، لجستيک يا همان مديريت جريان کالا، اطلاعات يا هر نوع خدمات ديگر از موضوعات مهم در امر تجارت به شمار مي‌رود؛ لجستيک شامل يکپارچه‌سازي اطلاعات، حمل‌ونقل، موجودي کالا، انبارداري، جابه‌جايي کالا و بسته‌بندي است و در مواردي شامل امنيت نيز مي‌شود چون قسمتي از زنجيره تأمين است که ارزش زمان و مکان را به آن مي‌افزايد.
لجستيک پارک يا همان خدمات پشتيباني در پايانه‌هاي مرزي يکي از ضروريات پايانه‌هاي مرزي محسوب مي‌شود در همين زمينه اهداف و مأموريت‌هاي اصلي شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني کشور تبيين شده که به شرح زير است:
- ايجاد هماهنگي ميان دستگاه‌هاي مستقر در مرزهاي زميني (جاده‌اي و راه‌آهن)
- ساماندهي و تسهيل و تسريع در امور حمل‌ونقل کالا و مسافر
- تدوين و تنظيم سياست‌هاي اجرايي لازم
- ايجاد هماهنگي در روش‌هاي اجرايي مشترک
- نظارت بر امور مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني کشور
- تعيين خط‌ مشي و برنامه‌ريزي در خصوص توسعه، بهره‌برداري، حفظ و نگهداري پايانه‌هاي مرزي
بر اساس يکي از مصوبات شوراي عالي ساماندهي پايانه‌هاي مرزي در تاريخ دهم آذرماه ۱۳۷۵ دستورالعمل اجرايي نحوه استقرار سازمان‌ها و ارگان‌هاي ذي‌ربط در مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني کشور شامل سه بخش «بازبيني امنيتي»، «بازبيني مقرراتي» و «بخش خدماتي» است که مرزبان، قرنطينه انسان و گذرنامه در بخش بازبيني امنيتي، گمرک، قرنطينه دامي، قرنطينه نباتي٬ ارشاد اسلامي و سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در بخش بازبيني مقرراتي و واحدهاي بانک، پست، تلگراف و تلفن، شرکت‌هاي حمل‌ونقل، بيمه و خدمات رفاهي در بخش خدماتي جانمايي مي‌شوند.
از تأکيدات وزير راه و شهرسازي براي پايانه‌هاي مرزي، ارتقاي سطح خدمات و ايجاد لجستيک پارک‌هاي در اين مناطق است به طوري که وي در جلسه اخير شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني کشور گفت: در اين شورا نبايد فقط موضوع امور مرزباني مدنظر باشد، بلکه براي تسهيل تجارت بايد به خدمات پشتياني قابل ارائه در مرزها و پايانه‌هاي مرزي مانند؛ پارکينگ، پمپ‌بنزين، بازارچه‌هاي مرزي و انبارداري توجه شود.
به گفته وزير راه و شهرسازي «در اقدامات آتي براي پايانه‌هاي مرزي، بايد محدوده ساختمان‌ها و خدمات را توسعه داد و خدمات پشتيباني را براي اين محدوده‌ها تعريف کرد تا تمام خدمات در اين مناطق ديده شود.»
وزير راه و شهرسازي در همان جلسه به افزايش تجارت در صورت توافقات هسته‌اي اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم تبادلات اقتصادي و تجاري و وجود محدوده‌هاي متعدد از جمله بازارچه‌هاي مرزي، مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، بحث کوله‌بري در برخي مناطق هم‌جوار با پايانه‌هاي مرزي لازم است در طراحي‌هاي جديد، محدوده‌هاي جامع و کاملي براي اين‌گونه خدمات ديده شود و در واقع لجستيک پارک حمل‌ونقل در بخش ايست اختياري پايانه‌هاي مرزي گسترش يابد.
در همين زمينه داوود کشاورزيان درباره آخرين اقدامات براي ايجاد لجستيک پارک‌ها گفت: با توجه به اين که وزير راه و شهرسازي به اين موضوع اشاره دارد کار مطالعاتي در حوزه پشتيباني و ايجاد لجستيک پارک‌ها در پايانه‌هاي مرزي در سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در حال مطالعه است.
پيش از اين نيز شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري با بيان ضرورت توجه ويژه به لجستيک بارها در پايانه‌هاي مرزي گفت: به زودي و با همکاري بخش خصوصي تأسيساتي را به منظور مديريت بهتر بر فعل و انفعالات زنجيره تأمين در پايانه‌هاي مرزي ايجاد مي‌شود تا مديريت بهتر بر لجستيک بارها در کشور صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن