تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803925398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معوقات یارانه‌ای دولت/ دولت توان پرداخت معوقات را دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معوقات یارانه‌ای دولت/ دولت توان پرداخت معوقات را دارد؟
پیچیدگی‌های یارانه نقدی تنها مختص به حذف ثروتمندان از این فرآیند نمی‌شود بلکه می‌توان معوقات یارانه‌ای دولت را نیز در حیطه بالا و پایین‌های موجود در سر راه هدفمندی برشمرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حذف یارانه ثروتمندان که یکی از اهداف دولت یازدهم در حوزه اقتصاد است به صورت رسمی از ابتدای سال جاری کلید خورد که البته سال گذشته نیز اقداماتی در این خصوص همچون تشویق مردم به انصراف از دریافت و اقدام به ثبت نام مجدد برای ورود به فاز دوم انجام شد که منجر به خروج حدود 50 هزار نفر از صف یارانه بگیران شد.

در این میان با توجه به اینکه بودجه یارانه در سال جاری از 42 هزار میلیارد تومان به 39 هزار میلیارد تومان تقلیل یافته است، کنار گذاشتن افراد پردرآمد ضروری‌تر از قبل به نظر می‌رسد.


در واقع متناسب با بودجه، 6 میلیون نفر باید طی امسال از لیست یارانه‌بگیران خارج شوند که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش گفته بود تا پایان مرداد ماه 2 میلیون نفر از یارانه‌بگیران حذف خواهند شد که البته معاون ربیعی نیز چندی قبل طی اظهاراتی اعلام کرده بود از ابتدای سال تاکنون یک میلیون نفر از لیست یارانه نقدی خارج شده‌اند.


بر این اساس؛ غربالگری یارانه‌بگیران در ابتدای سال با اشتباهاتی همراه بود به گونه‌ای که یارانه برخی افراد نیازمند به یارانه نیز حذف شد که این موضوع اعتراضات زیادی را به همراه داشت و باعث شد دولت برای ساماندهی این اعتراضات سایتی را تحت عنوان yaraneh.10 راه‌اندازی کند که حذف‌شدگان با ورود به این سامانه و وارد کردن اطلاعاتشان منتظر پیوستن دوباره به لیست یارانه‌بگیران شوند.


در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد یارانه حدود 17 هزار نفر که تشخیص داده شد به اشتباه حذف شده است مجدد وصل و این افراد به لیست یارانه‌بگیران اضافه شدند.


این در حالیست که یارانه این قشر طی ماه‌های ابتدایی سال واریز نشده است که با یک حساب سرانگشتی اگر مبنا بر عدم واریز طی 3 ماه در نظر بگیریم عدد 2 میلیارد و 295 میلیون تومان به دست می‌آید که البته معاون رفاهی وزارت تعاون گفته است قرار بر واریز معوقات است و طی فرآیندی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت خواهد شد،‌ این اظهارنظر در حالیست که مشخص نیست چه زمانی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد چراکه نه تنها در سنوات گذشته واریز معوقات مرسوم نبوده بلکه دولت هم اکنون نیز در واریز یارانه ماهانه نیز دچار مشکل است.


بر این اساس؛ باید توجه داشت که معوقات یارانه‌ای دولت تنها مختص امسال نیست و جاماندگان از ثبت نام یارانه در سال گذشته نیز تعیین تکلیف نشده اند و علاوه بر اینکه با گذشت یک سال این قشر همچنان از دریافت یارانه محروم هستند، نسبت به معوقاتشان نیز اظهارنظری صورت نگرفته است.


بنابراین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی یارانه برای گسترش عدالت اجتماعی و همچنین اهداف اصلی هدفمندی که به گشایش فضا برای رفع نیازمندی افراد کم درآمد تاکید دارد، دولت باید در زمینه رفع ابهامات و تلاش برای گستره عدالت اجتماعی اقدامات موثری انجام دهد.


انتهای پیام/






۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن