تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816484473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی بحران های عراق و افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بررسی بحران های عراق و افغانستان


کاظمی قمی با اشاره به سناریوهای جدی امنیتی در ناآرامی های اخیر عراق گفت: دولت عراق به دنبال بازپس گیری کل کشور از دست داعش است در حالی که این روزها ما شاهد ناآرامی هایی در بغداد و سایر کشور به بهانه کمبود خدمات هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در روزهای گذشته شاهد نارآمی ها و تظاهرات مردمی در عراق هستیم این تظاهرات مردمی که در ابتدا خواهان اصلاحات اجتماعی بوده اند این روزها رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته اند بر این اساس کاظمی قمی سفیر سابق ایران در عراق در برنامه همسایگان ایران این موضوع را بررسی کرد.

 کاظمی قمی با اشاره به سناریوهای جدی امنیتی در ناآرامی های اخیر عراق گفت: دولت عراق به دنبال بازپس گیری کل کشور از دست داعش است در حالی که این روزها ما شاهد ناآرامی هایی در بغداد و سایر کشور به بهانه کمبود خدمات هستیم. سفیر سابق ایران در عراق در ادامه گفت: در عراق بسیاری از شعارها مسئله آمیز است به این معنا که این شعارها حاکمیت، پارلمان و مرجعیت شیعه در عراق را هدف گرفته اند و در حقیقت ما شاهد گردش شعارها از دغدغه های اجتماعی به رویکرد سیاسی و حاکمیتی هستیم. وی با اشاره به نقش داعش در این نا آرامی ها گفت: در ورای این اعتراضات مردمی دست داعش هویدا است چرا که سران داعش به دنبال اقدامات بزرگتر درعراق هستند که یکی از این اهداف نشان دادن عدم امنیت اجتماعی با تحرکات تروریستی در این کشور است. وی در ادامه صحبت به تحولات اخیر سوریه بویژه دیدار سه جانبه وزرای خارجه روسیه، آمریکا و عربستان اشاره کرد و گفت: راه حل بحران سوریه همان است که ایران گفت یعنی حل مشکل سوریه از راه سیاسی، این راه حلی است که اخیرا روسها هم به آن اشاره می کنند اما موضوع مهم این است که آیا آمریکا و سعودی ها به دنبال حل بحران سوریه هستند؟ کاظمی درباره اهداف پنهان سعودی ها گفت: سعودی ها از نتیجه انتخابات راضی نیستند بنابراین داعما بر طبل جنگ و حمایت از تروریسم می کوبند و با این کار به دنبال عقب راندن تشکیل دولت هستند زیرا در جو ناآرام دولتی تشکیل نخواهد شد. سفیر سابق ایران در عراق درباره طرح پوتین گفت: روسها مخالف چنگ رد منطقه هستند زیرا اگر این امر تبدیل به یک رویه شود صحنه بین الملل صحنه جنگ و ناآرامی ها خواهد شد این در حالی است که ایران و روسیه در عرصه سیاست بین الملل هم راستا هستند اما آمریکایی ها فقط به دنبال آشوب و نا آرامی در سوره هستند.

بخش دوم برنامه درباره تحولات افغانستان بود، افغانستان نیز این روزها شاهد حضور داعش در سراسر کشور است که این امر باعث ناآرامی های گسترده در افغانستان شده است، ظهوری حسینی کارشناس مسائل سیاسی این موضوع را بررسی کرد.

ظهوری حسینی با اشاره به نقش ملاعمر به عنوان رهبر افغانستان گفت: ملاعمر توانست افغانستان و طالبان را سروسامان دهد و آرامش نسبی در افغانستان بوجود آورد این اتحاد بویژه برای طالبانی که با افول قدرت همراه بود بسیار لازم بود اما امروز با حضور داعش این ترس وجود دارد که داعش جایگزین طالبان در این کشور شود. این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به دلایل ناآرامی ها رد افغانستان اشاره کرد و گفت: امریکا قرار بود امکانات نظامی و امنیتی را در اختیار پلیس افغانستان قرار دهد که تا به امروز این کار را نکرده است در حقیقت دلیل اصلی نارامی ها در افغانستان عدم پشتیبانی نیروهای امنیتی خارجی از نیروهای داخلی است. وی درباره حضور داعش و خطرات آن گفت: خطر حضور داعش و نا امنی های به دنبال آن بسیار جدی است و در حقیقت حضور داعش در افغانستان یک برنامه بین المللی است با مرگ ملاعمر در سال 2013 طالبان دوباره قدرت گرفت و امروز در خدمت اهداف و مقاصد داعش است و با این کارشان به آرمانهای ملت افغانستان خیانت می کنند.

   


دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن