تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816516223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلاتکليفي در تعيين نرخ خوراک پتروشيمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۵۹ب.ظ)
بلاتکليفي در تعيين نرخ خوراک پتروشيمي موج - تعيين نرخ خوراک شرکت هاي پتروشيمي به رغم گذشت چندين ماه از تصويب مجلس، نهايي نشده اما عده اي از مسئولان همچنان نرخ 13 سنتي را مطرح کرده اند.
عبدالکريم جميري عضو کميته نفت و گاز مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار موج گفت: در رابطه با تعيين نرخ خوراک شرکت هاي پتروشيمي هيچ تصميم جديدي در اين کميته گرفته نشده است و بر اساس مصوبات پيشين، روش نهايي براي قيمت گذاري نرخ خوراک پتروشيمي ها تابعي از نظر وزارتخانه هاي نفت، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارايي خواهد بود.
وي افزود: بر اساس قانون، وزارتخانه هاي مکلف به تدوين روش محاسبه نرخ خوراک پتروشيمي ها کمتر از يک ماه ديگر براي انجام اين کار فرصت دارند.
ابراهيم کارخانه اي يکي ديگر از اعضاي کميسيون انرژي مجلس نيز در اين رابطه گفت: تصميمات جديد در اين رابطه منوط به تکميل توافقنامه ميان وزارتخانه هاي نفت، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارايي خواهد بود.
بر اساس اين گزارش، چندي پيش در جلسه علني مجلس، وزارت نفت مکلف شد قيمت خوراک گاز و خوراک مايع تحويلي به واحدهاي صنعتي، پالايشي و پتروشيمي ها را با رعايت معيارهاي متناسب معدل وزني درآمد حاصل از فروش گاز، قيمت گاز و يا مايع تحويلي براي ساير مصارف داخلي، متوسط قيمت گاز و يا مايع صادراتي و وارداتي، قيمت محصول، حفظ قابليت رقابت پذيري محصولات توليدي در بازارهاي بين المللي و بهبود متغيرهاي کلان اقتصادي، ايجاد انگيزش و امکان جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي تعيين کند.
علاوه بر اين مقرر شد، تخفيف پلکاني تا 30 درصد با انعقاد قرارداد بلند مدت براي واحدهايي که بتوانند جهت تأمين مواد اوليه واحدهاي پتروشيمي داخلي که محصولات مياني و نهايي توليد مي کنند اعمال شود و زنجيره ارزش افزوده را افزايش دهند. در اين قرارداد بنگاه هايي که در مناطق کمتر توسعه يافته راه اندازي مي شوند، از تخفيف بيشتري برخوردار مي شوند.
در تبصره اين ماده آمده است که در صورت قطع يا کاهش خوراک گاز و خوراک مايع واحدهاي مشمول اين بند خارج از قرارداد و با اراده دولت، وزارت نفت مکلف است برابر ماده 25 قانون بهبود مستمر محيط کسب و کار مصوب 1390.11.16 خسارت وارده را از محل خوراک تحويلي در مراحل بعدي جبران نمايد.
تبصره 2 نيز بدين شرح است که در خريد محصولات پتروشيمي توسط يا به دستور دولت، قيمت بورس مبناي عمل است و يارانه مورد نظر دولت براي مصرف کنندگان داخلي در اختيار دستگاه ذيربط قرار مي گيرد.

13 سنت براي خوراک پتروشيمي ها مطلوب است
علاوه بر اين، عباس شعري مقدم معاون وزير نفت در امور پتروشيمي نيز در اين باره گفته بود: معتقديم در حال حاضر نرخ 13 سنت براي خوراک پتروشيمي ها مطلوب است.
بنا بر گفته وي هم اکنون نرخ خوراک واحدهاي پتروشيمي 13 سنت و قيمت سوخت 3 سنت بوده و ميانگين نرخ گاز واحدهاي اوره و آمونياک حدود 8 سنت تمام مي شود که براي شرکت هاي توليد کننده مقرون به صرفه است.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي افزوده بود: براي اجراي طرح هاي پتروشيمي در نقاط کمتر توسعه يافته، 30 درصد تخفيف در نظر گرفته ايم که باعث افزايش انگيزه براي سرمايه گذاري در اين مناطق مي شود.
بر اين اساس، درحالي فرمول تعيين نرخ خوراک در آينده نزديک نهايي خواهد شد که وزارتخانه هاي نفت و صنعت، معدن وتجارت، توافقنامه اي را براي تعيين نرخ خوراک امضا و براي تصويب به وزارت اقتصاد ارسال کرده اند. در اين فرمول، يک دوره زماني 10 تا 15 ساله براي نرخ خوراک در نظر گرفته شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن