تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821120521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميزان اعتبار سال جاري بنياد مسکن معادل ۲۳۰۰ ميليارد تومان است/زمان اتمام مسکن مهر شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۱۲ب.ظ)
ميزان اعتبار سال جاري بنياد مسکن معادل ۲۳۰۰ ميليارد تومان است/زمان اتمام مسکن مهر شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر موج - معاون وزير راه و شهرسازي درباره ميزان اعتباري که براي سال جاري بنياد مسکن در نظر گرفته شده است، بيان کرد: اعتبار امسال را معادل ۲۳۰۰ ميليارد تومان پيش‌بيني مي‌کنيم و ميزان تخصيص هنوز تا پايان سال مشخص نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا تابش، رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي، صبح امروز، دوشنبه، ۱۹ مرداد، به همراه محمدرضا شاملو، معاون عمران روستايي و عزيزاله مهديان، معاون امور بازسازي بنياد مسکن انقلاب اسلامي، در نشستي خبري درباره برنامه‌هاي اين بنياد توضيح دادند.
تابش در اين نشست خبري طي سخناني گفت: از سال ۸۴ تاکنون و از ميان يک ميليون و ۷۰۰ هزار واحد مسکوني که بنياد مسکوني در دست بهسازي و بازسازي دارد، يک ميليون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستايي پايان يافته داريم که با تسهيلات ۱۳ هزار ميليارد توماني در اختيار مردم قرار داده شد. همچنين يک هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان وام مسکن روستايي به مردم ارائه کرديم و ۱۵۰ هزار واحد مسکوني براي تسهيلات به بانک معرفي شدند که از اين تعداد ۱۱۰ هزار واحد مسکوني خاتمه يافت.
وي افزود: هم اکنون تسهيلات ۱۵ ميليون توماني مسکن روستايي با کارمزد چهار درصد به مردم ارائه مي‌شود.
تابش با بيان اين که در اين چند سال خسارت وسيعي در حوزه بلاياي طبيعي نداشتيم، تأکيد کرد: با اين حال ۸۰ هزار واحد روستايي را بازسازي کرديم که براي اين کار هم ۸۰۰ ميليارد تومان تسهيلات و ۱۰۰ ميليارد تومان هم وام بلاعوض پرداخت شد.
تابش در ادامه اين نشست خبري به تعداد زلزله‌هاي رخ داده در سال جاري اشاره کرد و گفت: ۴۴ زلزله چهار ريشتري و بيشتر از اين ميزان، در سال جاري به صورت ثبت شده داريم که سه زلزله پنج ريشتر يا بيشتر بوده و خوشبختانه خسارت عمده‌اي نداشتيم که بيشتر به خاطر مقاوم بودن واحدهاي مسکوني روستايي است.
رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي به ساير فعاليت‌هاي اين بنياد اشاره کرد و گفت: در بخش عمران روستايي، تهيه و اجراي طرح‌هاي هادي در روستاها در دستور کار است و از ۳۳ هزار روستايي که در سراسر کشور براي آن طرح تهيه و تصويب شده ۳۸۰۰ روستا مربوط به دولت يازدهم است و در ۸۰۰ روستا هم طرح قبلي بازنگري شده و بار ديگر به تصويب رسيده است. در اجراي طرح‌هاي هادي در ۱۴ هزار و ۸۰۰ روستا در کشور طرح هادي را اجرا کرديم که اين طرح در ۳۲۰۰ روستا در دولت يازدهم اجرا شد.
وي گفت: يکي از فعاليت‌هاي مؤثر صدور اسناد مالکيت روستايي به روستاييان است که دو ميليون و ۹۰۰ هزار سند به روستائيان داده شده و ۳۰۰ هزار در دولت يازدهم صادر شد. در سراسر کشور ۹۰ درصد از روستاها طرح هادي مصوب دارند و ۱۰ درصد ديگر هم تلاش مي‌کنيم حداکثر در اواسط سال ۹۵ داراي طرح هادي مصوب شوند. در سال آينده همه روستاهاي کشور طرح هادي مصوب دارند و هم اکنون نيز در ۴۰ درصد روستاها طرح هادي اجرا شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره ميزان اعتباري که براي سال جاري بنياد مسکن در نظر گرفته شده است بيان کرد: اعتبار امسال را معادل ۲۳۰۰ ميليارد تومان پيش‌بيني مي‌کنيم و ميزان تخصيص هنوز تا پايان سال مشخص نيست، اما؛ از اين رقم ۱۲۰۰ ميليارد تومان ملي و ۱۱۰۰ ميليارد هم استاني است که بخشي از آن يعني ۵۰۰ ميليارد تومان براي تأمين قير و آسفالت محيط‌هاي روستايي به مصرف مي‌رسانيم.
وي درباره مسکن مهر شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر اظهار کرد: در اين بخش هم نسبت به ساير بخش‌هاي وزارت راه و شهرسازي که در شهرهاي بالاي ۲۵ هزار نفر فعال هستند، وضعيت بهتري داريم و ۳۷۰ هزار واحد مسکن مهر را در شهرهاي کوچک شروع کرديم که از اين تعداد ۸۵ درصد تا مرحله اتمام نازک‌کاري رسيده است و ۸۰ درصد واحدها هم افتتاح شد. ۱۰ درصد از ۲۰ درصد باقيمانده تا پايان امسال و مابقي تا سال ۹۵ به اتمام مي‌رسد.
وي گفت: خيرين مسکن‌ساز ۲۸ هزار واحد در دست ساخت دارند و بين پنج تا ۶ هزار واحد هم امسال به پايان برسد که مقرر شده زمين هم برايشان تأمين کنيم و تسهيلات جديدي براي خيرين مسکن‌ساز از بانک‌ها دريافت کنيم و از طرق مختلف با عقد تفاهم‌نامه با دستگاه‌هاي حمايتي کار را دنبال مي‌کنيم.
تابش درباره اقداماتي که براي جلوگيري از زمين‌خواري زمين‌هاي کشاورزي انجام شده است، اظهار کرد: ما نسبت به امر زمين‌خواري خيلي حساس هستيم و جلساتي هم معاون روستايي بنياد مسکن با وزارت جهاد کشاورزي، وزارت کشور و برخي ديگر از دستگاه‌ها برگزار کرده است. حتي مسوولان بالاي دستگاه قضايي در جلساتي شرکت به منظور مقابله با زمين‌خواري زمين‌هاي کشاورزي برگزار شده و همه بايد نسبت به طرح‌هاي هادي پايبند باشيم و طرح‌هاي هادي را ملاک صدور پروانه ساختمان بدانيم. همچنين ۵۶ هزار مورد تخلف را تاکنون ما اعلام کرده‌ايم.
تابش همچنين در ادامه به ميزان واحدهايي که در سيل اخير برآورد خسارت شده اشاره کرد و افزود: طبق آمارها ۱۲۰۰ واحد احداثي و ۲۷۵۰ واحد تعميري در استان‌هاي مازندران، تهران، البرز، سمنان، کردستان سمنان، قزوين، اصفهان، لرستان و گيلان برآورد خسارت شده و توسط معاون روستايي بنياد مسکن به هيأت دولت پيشنهاد شده است.
وي در ادامه گفت: از کل يارانه‌اي که بانک‌ها طي ۱۰ سال گذشته به مبلغ يک هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان بابت مابه‌التفاوت سود بانکي‌شان از ما طلبکار بودند ۵۲ درصد را دريافت کرده‌اند. ما سازماني هستيم که به خوبي حساب‌ها را داريم و از اين بابت بانک‌ها راغب هستند که با بنياد مسکن انقلاب اسلامي همکاري داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن