تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803305887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران در جدول رتبه بندی پاویون های اکسپوی میلان امتیاز نیاورد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ایران در جدول رتبه بندی پاویون های اکسپوی میلان امتیاز نیاورد!
ایران برای برپایی غرفه در نمایشگاه اکسپو میلان تا کنون 70 میلیارد تومان بودجه صرف کرده و با تصویب هیئت دولت نیز 20 میلیارد دیگر بودجه به آن اضافه می‌شود اما با صرف چنین هزینه گزافی، غرفه ایران در جدول رتبه‌بندی پاویون‌ها نتوانست امتیازی کسب کند با این وجود معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ادعا کرده که معماری غرفه ایران در اکسپو یکی از بهترین ‌ها شناخته شده است!


ایران در جدول رتبه بندی پاویون های اکسپوی میلان امتیاز نیاورد!


معماری نیوز: اکسپو یا نمایشگاه جهانی (world exposition) رویدادی بسیار مهم در عرصه جهانی است و بسیاری از کارشناسان آن را با المپیک مقایسه می‌کنند. اکسپو با نمایشگاه‌های تجاری، متفاوت است. نمایشگاه اکسپو رویدادی انتفاعی نیست، بلکه صحنه‌ای برای نمایش آخرین دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، علمی  و اقتصادی کشورها و دورنمای توسعه آنها است. این رویداد هر 5 سال یکبار برگزار می‌شود.

این نمایشگاه جهانی با هزینه ۲.۵ میلیارد یورو در مساحتی به وسعت یک میلیون متر مربع در شهر میلان ایتالیا  در حال برگزاری است و نمایندگان ۱۴۵ کشور دنیا در آن حضور دارند. اکسپوی میلان از 11 اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز به کار کرده و تا 6 ماه ادامه دارد.

ایران سالهای گذشته نیز در این نمایشگاه شرکت کرد و بودجه‌ای که برای برگزاری غرفه ایران در دوره قبل درنظر گرفته شده بود تنها پنج میلیون دلار بود، با این حال این امید وجود داشت که با افزایش 6 برابری بودجه برای برپایی غرفه ایران، این بار شاهد حضور آبرومندانه‌تر کشورمان در این رویداد جهانی باشیم، ولی نحوه اجرای این پروژه ملی از ابتدا خلاف آنچه تصور می شد را نشان می‌داد.

علی رغم همه حواشی و عدم رعایت اخلاق حرفه ای طی برگزاری مسابقه، غرفه ایران در اکسپو میلان به روز افتتاح نرسید و غرفه به صورت نیمه کاره آغاز به کار کرد.

معماری نیوز چندی پیش، گزارش افتتاح نیمه کاره غرفه ایران را منتشر کرد اما روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال جوابیه‌ای به آن خبر؛ این سایت خبری را به "انتشار اخبار نادرست و انتشار عکس های قبل از افتتاح و تخریب آبرو و حیثیت کشور" متهم کرد و نوشت: « با عنایت به وسعت بالا ومعماری وغرفه آرایی خاص این نمایشگاه و نیز مدت زمان طولانی برپایی نمایشگاه که 6 ماه است، طبیعی است که غرفه برخی از کشورها هنوز تکمیل نشده و در روزهای اول با برخی مشکلات مواجه باشد».

اکنون با گذشت سه ماه از برگزاری این نمایشگاه جهانی و بر اساس اسنادی که دست معماری نیوز رسیده؛ مشخص شد که غرفه ایران در اکسپوی میلان سرانجام تکمیل شده و بالاخره در چند روز گذشته به مسئولان ایرانی تحویل داده شد.

به همین منظور و برای تحویل گرفتن غرفه از ایتالیا میرظفرجویان، معاون فنی و مهندسی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی و محمد محبعلی (داماد آقای وزیر و مجری پروژه اکسپوی ایران)، به ایتالیا سفر کرده اند.

ادعای مدیران نمایشگاه؛ معماری ایران در اکسپو یکی از بهترین‌ها شناخته شده است!

پیش از این قنبری، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران  درباره غرفه ایران با تاکید بر اینکه " اگر معماری غرفه ایران ضعیف بود به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته نمی‌شد" افزود: «حضور شکوهمند ایران در میلان و موفقیت در جذب بازدیدکنندگان به اشکال مختلف قابل مشاهده است؛ از تعریف و تمجید گردشگران و رسانه‌های خارجی تا تمایل بازدیدکنندگان به گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار غرفه ایران همگی شاهدی بر این مدعا است».

هرچند بهترین بودن غرفه کشورمان جزو آرزوهای هر ایرانی است اما در گفتار نمی توان این ادعا را ثابت کرد که معماری غرفه ایران بعنوان بهترین‌های اکسپو شناخته شده است چون معمولا برای ارزیابی بهترین غرفه به جدول رتبه‌بندی پاویون‌هایی که کشور برگزار کننده بطور رسمی اعلام میکند استناد می‌ شود نه گرفتن عکس یادگاری بازدیدکنندگان از غرفه ایران!

برای برگزاری غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو  تا کنون 70 میلیارد تومان بودجه صرف شده است که با تصویب هیئت دولت 20 میلیارد دیگر هم به آن اضافه می‌شود، یعنی 90 میلیارد تومان! با توجه به هزینه گزافی که در برای برگزاری این پروژه ملی صرف شده است و با وجود ادعای قنبری که گفته بود؛ معماری ایرانی در اکسپو از بهترین ‌ها شناخته شده است، اما باید گفت که در جدول رتبه‌بندی پاویون‌ها، هیچ خبری از ایران نیست! و بر خلاف گفته های وی، نام یونان و کره جنوبی و پرتغال به عنوان کشورهایی با معماری برگزیده در اکسپو مطرح است نه ایران!

این جدول خرداد ماه منتشر شده است ولی پرچم ایران در هیچ یک از  شاخص های در نظر گرفته شده برای غرفه کشورها دیده نمی شود.





انتقاد بهرامن از نحوه حضور ایران در نامه سرگشاده به نعمت زاده

علی رغم اینکه مسئولان برگزاری به کررات اعلام کرده اند که انتقاد به غرفه ایران وارد نیست  اما بازدید اخیر محمدرضا بهرامن، نایب رئیس خانه معدن  از غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو سبب شد که وی نامه‌ای انتقاد آمیز در این رابطه به محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت بنویسد. بهرامن در نامه خود آورده: «این نمایشگاه نه چند روز، بلکه 6 ماه طول خواهد کشید. برگزاری هر دوره از اکسپو به دلیل اهمیت این رویداد و حضور مهمترین و تاثیرگذارترین کشورها بعنوان شرکت کننده و اشخاص بعنوان بازدیدکننده، زیرساخت‌ها و تصویر شهرهای بزرگ در كشورهای میزبان را تا ابد تغییر داده و خواهد داد. بازدید از هر اکسپو، آن هم در کلان شهرهایی که در رنکینگ جهانی قرار دارند، فرصتی است که تکرار آن به سادگی میسر نخواهد شد.

بعنوان مثال کسی که تاکنون به ایران سفر نکرده باشد، با بازدید از این پا ویون نمی تواند بطوركامل با سنت و فرهنگ غنی ایران آشنا شوند بطوریكه وارد محیطی مدرن می شود که در عین زیبایی کمی دور از فرهنگ این کشور غنی است. بطوری‌ كه نبود فرش های ایرانی در غرفه ایران جای بسی شگفت است!».

بی‌خبری از حضور ایران در اکسپوی میلان
هر چند ایران بودجه کلانی را برای حضور در این رویداد معتبر جهانی صرف کرده، ولی با وجود گذشت سه ماه از برگزاری نمایشگاه از پاویون ایران خبر چندانی مخابره نمی‌شود!

این درحالی است که اکسپو از لحاظ اهمیت و جایگاه بین المللی، سومین رویداد جهانی بعد از بازیهای المپیک و جام جهانی شمرده می شود ولی درحال حاضر گزارش چندانی از کم و کیف حضور ایران به افکار عمومی داده نمی‌شود. آیا وقت آن نرسیده که مسئولان با توجه به بودجه کلان 90 میلیاردتومانی برای شرکت در اکسپو، مردم ایران را از نحوه برگزاری این پروژه ملی آگاه کنند؟

طرح پاویون ایران بنا به ادعای طراح آن «سفره‌ای است در حال پرواز و استعاره‌ای از سرزمین هزار آبادی است که راه و رسم زندگی و باور مردمان مختلف کشور را در قالب طرح‌ها و نگاره‌ها و محصولات مختلف نشان می‌دهد».

با این حال به نظر می‌رسد این «سفره‌» پهن شده مهمان‌های ناخوانده زیادی دارد. سفرهای متعدد و فشرده مسئولین و هیات های همراه در کنار این سفره رنگین آنهم با بودجه بیت المال نشان گر این ادعاست.

معماری نیوز در مدتی که از افتتاح این رویداد می گذرد، با سکوت خود اقدامات و فعالیت های مسئولین امر را رصد کرد و با عدم انتشار گزارش های خود فضای لازم در اختیار تیم های مختلف مستند ساز اعزامی قرار داد، اما گویی این افراد جز حیف و میل بودجه کشور و عقد قراردادهای رنگارنگ، و ساخت تیزر و مستندهایی که گویی فقط برای آرشیو و بایگانی تهیه می شوند، اقدام خاصی نکرده است.

بنابراین در گزارش‌های بعدی حضور ایران در این نمایشگاه در خصوص سناریوی ارائه شده غرفه ایران، نحوه عرضه مواد غذایی و همچنین شرایط و نحوه حضور غذای قریشی و میزان فروش و درآمد آن در این مدت و همچنین بررسی تعداد سفر و مأموریت‌های کارکنان و دست‌اندرکاران برگزارکننده و .... بررسی خواهد شد.











تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن