تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802143155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش نظارت برعملکردآزمایشگاههای معتمد محیط زیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
افزایش نظارت برعملکردآزمایشگاههای معتمد محیط زیست

آزمایشگاه پزشکی


شناسهٔ خبر: 2878822 - یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
جامعه > محیط زیست

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش نظارت بر عملکرد آزمایشگاههای محیط زیست از افزایش ۶ برابری تعرفه‌های خدمات آزمایشگاهی محیط زیست پس از ۱۰ سال خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر،شینا انصاری گفت: تعرفه خدمات آزمایشگاهی محیط زیست ار سال ۸۳ تاکنون تغییری نکرده است، این در حالیست که با توجه به افزایش قابل ملاحظه نرخ تورم  ضرورت واقعی سازی هزینه ها یک نیاز جدی در فرایند اندازه گیری و سنجش در ۶۶ آزمایشگاه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور  بوده است، به بیان دیگر تاکنون هزینه صرف شده جهت انجام آزمایشات توسط سازمان حفاظت محیط زیست از هزینه دریافت شده به مراتب بالاتر بود.

وی افزود:کلیات تعرفه های جدید خدمات آزمایشگاهی محیط زیست  در جلسه ۲۹ دی ماه ۹۳ شورایعالی محیط زیست به تصویب رسید و پس از همسان سازی با تعرفه های مشابه در سازمان ملی استاندارد و سایر دستگاههای ذیربط، بزودی جهت اجرا ابلاغ می شود.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به غیر اقتصادی بودن تعرفه های قبلی تصریح کرد: تعرفه های مورد استفاده توسط آزمایشگاههای معتمد تاکنون از چهارچوب مشخصی تبعیت نمی‌کرد، لیکن در حال حاضر با توجه به ابلاغ تعرفه های جدید کلیه آزمایشگاههای معتمد سازمان محیط زیست موظف هستند طبق جداول تعرفه های مصوب شورای عالی اقدام کنند.

به گفته وی یکسان‌سازی هزینه های دریافتی خدمات آزمایشگاهی محیط زیست خود می تواند به عنوان یک ساز وکار نظارتی و کنترلی موثر بر عملکرد آزمایشگاههای معتمد و ارتقا کیفیت عملکرد آزمایشگاهها به منظور جلوگیری از اخذ هزینه های نامتعارف جهت جلب تعداد بیشتر خوداظهاری صنایع  محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعرفه‌های جدید آزمایشگاهی تاکید کرد: با توجه به اینکه تعرفه های آزمون به عوامل متعددی همچون نوع نمونه، ماهیت روش آزمون و هزینه های بالاسری آزمایشگاهها بر اساس دامنه فعالیت بستگی دارد، سعی شده با استفاده از مدل تعیین ساعت کار موثر کارشناسی که خود تابعی از روش، ماهیت و حجم کار و قیمت پایه (که خود تابعی از نرخ تورم است) است  و همچنین اخذ نظرات بخش های تخصصی و کارشناسی، سازمان‌های مرتبط، آزمایشگاه‌های معتمد  بازنگری صورت گیرد.

انصاری خاطرنشان کرد: بطور کلی میزان افزایش تعرفه ها نسبت به سال ۸۴ در بخش پارامترهای بیولوژی ۷/۷ برابر، بخش فلزات سنگین ۳/۹ برابر، بخش آماده سازی نمونه ۶/۶ برابر، بخش هیدروکربن های نفتی و سموم ۵/۲ برابر و در بخش هوا منابع ثابت و سیار در موضوع گاز دودکش ۲ برابر، ذرات محیطی ۵ برابر ،گاز محیطی ۲ برابر، اگزوز خودرو ۷/۲، برابر تیرگی اگزوز ۱۴ برابر و سنجش صوت  روز و شب حدود ۲ برابر  رشد داشته است.

بنا بر این گزارش، تعرفه خدمات آزمایشگاهی سازمان محیط زیست به استناد قانون اجازه دریافت وجه در مقابل خدمات آزمایشگااهی و حق الزحمه کارشناسی مصوب ۱۳۶۱ مجلس شورای اسلامی، وفق مصوبات شماره ۱۵۷، ۱۵۸ و مصوبه شماره ۲۵۸ مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۸۲  شورای عالی محیط زیست اعمال می شد، این تعرفه ها که از سال ۱۳۸۳ تاکنون تغییری نداشته است در دومین جلسه شورای عالی محیط زیست در تاریخ ۲۹/۱۰/۹۳  بروز رسانی شده است . این مصوبه در روزنامه رسمی در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۹۴ درج شده است که بیست روز پس از این تاریخ لازم الاجرا است.
 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن