تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819271740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از یک صدو سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


گزارشی از یک صدو سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم استان‌ها > قم - یک صدو سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم روز یکشنبه درسالن جلسات ساختمان این شورا در خیابان کارگر برگزار شد و اعضا نقطه نظرات خود را درخصوص مسائل مختلف شهر بیان کردند.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، دراین جلسه گفت: این کمیسیون شورا برنامه های سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم را مورد مطالبه قرار می دهد.
حجت الاسلام سعید روحانی افزود: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم از پنج کمیته از جمله کمیته های اقتصاد فرهنگی، هنر و رسانه، علمی، اجتماعی و شورا یاری تشکیل شده است که با برگزاری جلساتی به بررسی مسائل می پردازد.
وی ادامه داد: این کمیسیون با مراکز مختلف استانی و کشوری ارتباط زیادی دارد از این رو تاکنون 44 جلسه و 35 مصوبه برگزار شده است.
روحانی خاطر نشان کرد: سیاست گذاریهای خوبی دراین کمیسیون صورت گرفته از جمله برنامه های ماه رمضان جزء این دسته برنامه های فرهنگی بوده است.
عضو کمیسیون فرهنگی و کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از بند نسوان در استان قم بازدید به عمل آمده است گفت: در این بازدید تعداد افراد بومی و غیر بومی و انواع آسیب های اجتماعی را مورد بررسی قرار دادیم.
طوبی حجازی، افزود: این کمیسیون مباحث مختلفی از جمله وضعیت خانواده درشهر قم، وضعیت مهاجرت ، شغل های کاذب، رعایت شئونات اسلامی را مورد بررسی قرار می دهد.
وی ادامه داد: باید برنامه ریزی های لازم از جمله آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی صورت بگیرد در این زمینه نیز می توان از ظرفیت های بهزیستی قم در ارایه خدمات کمک گرفت.
الهام ارجمند عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری و امور زائرین نیز دراین جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با استانداری گفت: عفاف و حجاب، اعتیاد و طلاق از جمله مهمترین موارد اجتماعی است که مورد بحث قرار گرفت تا تصمیماتی در این زمینه اتخاذ گردد.
در ادامه این جلسه، سخنگو و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم از فروش 330 میلیارد تومان اوراق مشارکت خبر داد.
عباس ذاکریان با اشاره به اصلاحیه نظام پرداخت های شهرداری قم گفت: چهار ماه می گذرد از درخواست اصلاحیه که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
وی افزود: اگر به روش نظام پرداخت قبل پیش برویم دچار مشکل دراین عرصه خواهیم شد چراکه پیمانکاران باید بدانند که پرداختی آنها سرموعد مقرر واریز می گردد.
وی با اشاره به طرح منوریل گفت: اگر مخالفت هایی در اجرای طرح منوریل در سال های گذشته نبود الان با پیشرفت همراه بود و برای مردم پردیسان تسهیل در رفت و آمد ایجاد می کرد.
ذاکریان گفت: طرح منوریل نیاز به بحث های کارشناسی فارغ از حب و بغض های سیاسی دارد.
در بخش دیگر این جلسه، عضو کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه اعتبارات فضای سبز در این استان با ضعف روبرو است گفت: در برخی از مناطق حتی یک دویستم هم برای فضای سبز هزینه نشده است.
عباس محمدی افزود: رسیدگی به فضای سبز جزء سیاست گذاریهای این شورا است که باید به آن اهتمام شود.
عضو کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مشکل آسفالت اظهار داشت: طرح های عمرانی که نیاز به آسفالت دارد برای آن باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد چراکه با مشکل کمبود قیر در این استان مواجه هستیم.
وی افزود: اجرای آسفالت باید در تابستان مورد توجه قرار گیرد که با رو به پایان بودن تابستان با مشکل روبرو خواهیم شد.
در ادامه این جلسه عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید در طرح تفضیلی شهر جنبه اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم گفت: عقب ماندگی های عمرانی را باید با جنبه اقتصادی مورد پیگیری قرار دهیم.
وحید شایسته نیک افزود: فروش مغازه های تجاری میدان بزرگ امام خمینی(ره) بهترین کسب درآمد برای شهرداری است که باید در این زمینه اقدام کند.
وی با اشاره به طرح منوریل گفت: در بحث حمل و نقل باید به سیستم های دیگر از منوریل توجه شود چراکه منوریل تنها تا حرم قابلیت اجرایی داشت ضمن اینکه به گفته وزارت کشور منوریل نباید در کشور اجرایی شود.
در بخش دیگر این جلسه، عضو کمیسیون های برنامه و بودجه و سرمایه گذاری و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه دو ردیف اعتبارات برای بحث حمل و نقل از جمله مترو و منوریل در نظر گرفته شده است گفت: زمانی می توانیم بحث منوریل را حذف کنیم که به جای آن طرح حمل و نقل دیگری ارایه کنیم.
محسن عابدینی پور افزود: باید از این اعتبارات دولتی بهره برداری های لازم صورت گیرد.
در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر قم، نایب رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حمایت از گردشگری در استان گفت: یک واحد اقامتی 50 میلیون تومان درآمد کسب می کند که اگر از این رقم 12 میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند منطقی نیست چرا که برای واحدهای اقامتی هزینه های جاری دیگری وجود دارد که مقرون به صرفه نیست.
حسن بختیار گفت: باید از بخش خصوصی در جهت توسعه گردشگری استان قم حمایت شود.

کلید واژه ها: استان قم -




یکشنبه 18 مرداد 1394 - 14:51:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن