تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816146710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد بسيج و سپاه در امدادرساني به آسيب‌ديدگان بلاياي طبيعي مثبت بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۵۴ب.ظ)
جهانگيري در نشست شوراي عالي ستاد مديريت بحران: عملکرد بسيج و سپاه در امدادرساني به آسيب‌ديدگان بلاياي طبيعي مثبت بوده است موج- معاون اول رئيس‌جمهور گفت: بسيج، سپاه و نيروهاي مسلح در حوادث و بلاياي طبيعي که تاکنون رخ داده است عملکرد مثبتي را در امدادرساني به آسيب ديدگان داشته‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور عصر امروز در نشست شوراي عالي ستاد مديريت بحران با اشاره به برخي حوادث و بلاياي طبيعي که به دغدغه‌اي براي کشور تبديل شده گفت: اين حوادث نظير زلزله، سيل و آتش سوزي جنگل‌ها موجب خسارت‌ به سرمايه‌هاي ملي مي‌شود که بايد با اتخاذ تدابير لازم از اين سرمايه‌ها و منابع ملي حفاظت کنيم.
وي يکي از مسائل جدي کشور را مسأله آب و خشکسالي عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر برخي از شهرهاي کشور با مشکل جدي تأمين آب روبه رو هستند و علاوه بر آن، کيفيت آب نيز از مشکلاتي است که به نگراني‌ها در اين زمينه افزوده است.
معاون اول رئيس‌‌‌‌‌‌‌جمهور همچنين با اشاره به آتش سوزي‌هاي اخير در جنگل‌ها خاطرنشان کرد: بايد براي حراست و حفاظت از اين سرمايه‌ها اقدامات جدي صورت گيرد زيرا اين سرمايه‌ها طي ساليان طولاني و با صرف هزينه‌هاي زياد ايجاد مي‌شوند که لازم است از آسيب رسيدن به اين سرمايه‌ها جلوگيري کنيم.
جهانگيري ستاد مديريت بحران کشور را مسوول اصلي رسيدگي به حوادث و بحران‌هاي کشور دانست و گفت: معمولاً وقتي بحران و اتفاقي در کشور رخ مي‌دهد، چشم مسوولان کشور به تدابير و اقدامات اين ستاد دوخته شده است.
وي با قدرداني از اقدامات ستاد مديريت بحران در سال هاي اخير تصريح کرد: کشور ما با حجم زيادي از حوادث و بلاياي طبيعي مواجه است و اين ستاد در سال‌هاي اخير با وجود کمبود منابع و امکانات، عملکرد خوبي را از خود نشان داده است.
معاون اول رئيس‌جمهور همچنين بسيج و نيروهاي مسلح را از ظرفيت‌هاي مهم در مديريت بحران و رسيدگي به آسيب ديدگان ارزيابي کرد و گفت: بسيج، سپاه و نيروهاي مسلح در حوادث و بلاياي طبيعي که تاکنون رخ داده است عملکرد مثبتي را در امدادرساني به آسيب ديدگان داشته‌اند.
جهانگيري همچنين با اشاره به مسائلي مانند خشکسالي، مشکل ريزگردها و مسائل کلانشهر تهران، از ستاد مديريت و بحران خواست تمرکز بيشتري را بر اين مسائل که امروز گريبانگير کشور است داشته باشد.
وي گفت: کمبود بودجه و محدوديت در منابع مالي يک واقعيت تلخ است که در سال جاري با آن رو به رو هستيم و درآمدهاي نفتي دولت نيز کاهش چشمگيري نسبت به سالهاي گذشته داشته است بنابراين بايد با اولويت بندي،‌ منابع موجود را به بهترين شکل ممکن مديريت کنيم.
معاون اول رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به مسأله سيل و خساراتي که اخيراً در کشور برجاي گذاشت، آبخيزداري را يکي از مهم‌ترين اقدامات براي پيشگيري از سيل دانست و گفت: ستاد مديريت و بحران بايد حوادث و بلاياي طبيعي را اولويت بندي کرده و اقدامات لازم را براي پيشگيري از اين حوادث انجام دهد.
جهانگيري همچنين در خصوص خشکسالي و آسيب به محصولات کشاورزي نيز گفت: بيمه محصولات کشاورزي مي‌تواند راهکاري براي جبران خسارت کشاورزان محسوب شود و لازم است در برنامه ششم توسعه به اين موضوع پرداخته شود.
وي مشکلات و مسائل استان تهران را نيز مورد اشاره قرار داد و افزود: تهران به دليل جمعيت و شرايط خاصي که دارد بايد به شکل ويژه مورد توجه باشد تا از آسيب‌ها و حوادث احتمالي در اين کلانشهر کاسته شود.
وزير کشور نيز در اين نشست با اشاره به ضعف‌هاي موجود در بنيه‌ي علمي و اجرايي براي پيش‌بيني حوادث در کشور بر لزوم ايجاد مرکز فرماندهي و کنترل مديريت بحران براي پيشگيري از حوادث تاکيد کرد.
رحماني فضلي آموزش عمومي و تخصصي را از ضرورت‌هاي اصلي براي مديريت در مواقع بحران دانست و گفت: لازم است طرح جامع آموزش به تصويب برسد تا در مواقع لزوم، دستگاه‌هاي متولي بتوانند به بهترين نحو به حادثه ديدگان امدادرساني کنند.
موضوع بيمه، رعايت استاندارد در ساخت و سازها، خشکسالي، ظرفيت بسيج و نيروهاي مسلح در امدادرساني، مسئله ريزگردها و طوفان از ديگر موضوعاتي بود که وزير کشور مورد اشاره قرار داد و بر لزوم چاره انديشي و اتخاذ تدابير لازم براي پيشگيري و مديريت اين‌گونه حوادث تاکيد کرد.
رييس سازمان مديريت بحران کشور نيز سيل و زلزله را از مهم‌ترين حوادث ايران برشمرد و با بيان اينکه در کشورهاي پيشرفته توجه خاصي به مديريت بحران صورت گرفته گفت: نيازمند آن هستيم که يک مرکز فرماندهي کنترل قدرتمند داشته باشيم تا در صورت بروز هر حادثه‌اي بتواند از امکانات متناسب با هر بحران و حوادث استفاده شود.
اسماعيل نجار با تاکيد براينکه بايد نگاه ويژه‌اي به اعتبارات و منابع در مديريت بحران وجود داشته باشد، ارائه آموزش‌هاي لازم در مديريت بحران را از ضرورت‌هاي اصلي دانست و افزود: در زمان وقوع بحران و حوادث نخستين امدادگران آحاد مردم هستند بنابراين لازم است آموزش‌هاي گسترده‌اي در سطح جامعه ارائه شود.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هم با تاکيد بر ضرورت جدي گرفتن موضوع مديريت بحران در کشور، اين امر را نيازمند مديريت يکپارچه و قدرت اجرايي بالا دانست و گفت: با مديريت يکپارچه و داشتن اختيارات کافي، مي‌توان گام‌هاي موثري در جلوگيري و مديريت حوادث برداشت.
در ادامه اين نشست وزير نيرو نيز در سخناني خشکسالي و سيل را از عوامل ايجاد خسارت به مردم توصيف کرد و گفت: در ساخت و احداث بسياري از بزرگراه‌ها و پل‌ها اصول فني و استانداردهاي لازم مورد توجه قرار نمي‌گيرد و اين امر سبب مي‌گردد به هنگام وقوع سيل شاهد خسارت‌هاي مضاعف باشيم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور نيز با تاکيد بر لزوم پيشگيري از بروز حوادث گفت: هر دستگاهي که طرح مشخصي براي پيشگيري از حوادث و بلاياي طبيعي داشته باشد مي‌تواند آن را به ستاد مديريت بحران ارائه دهد و درصورت تصويب اين طرح از سوي ستاد مديريت بحران، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور قطعاً از اين طرح حمايت خواهد کرد و ظرف مدتي کوتاه اعتبارات مورد نياز آن را تأمين مي‌کند.
در اين جلسه که معاون اول قوه قضائيه، وزراي راه وشهرسازي، جهاد کشاورزي، آموزش و پرورش، استانداران تهران، البرز، مازندران، خراسان شمالي، ‌رئيس جمعيت هلال احمر، رئيس کميته امداد امام خميني (ره) و جانشين فرماندهي نيروي انتظامي نيز حضور داشتند گزارشي از اقدامات انجام شده دستگاه‌هاي ذي ربط در رابطه با سيل اخير ارائه شد و راهکارهاي لازم درخصوص اقدامات پيشگيرانه ناشي از حوادث غيرمترقبه مورد بررسي قرار گرفت.
آموزش‌هاي عمومي، تخصصي و همگاني، موضوع پيشگيري از حوادث، تقويت شبکه‌هاي لرزه نگاري، آمايش رودخانه‌ها، بيمه محصولات کشاورزي، ‌تقويت پايگاه‌هاي امداد هوايي و توجه به مسائل کلانشهرها از جمله موضوعاتي بود که در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و پيشنهادات مختلف، تصميمات لازم اتخاذ شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن