تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802497596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست اوباما از ترکيه براي مقابله با داعش |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: درخواست اوباما از ترکيه براي مقابله با داعش
رئيس‌جمهور آمريکا در نخستين اظهارنظرش درباره دور جديد حملات ارتش ترکيه عليه مواضع گروه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به آنکارا هشدار داد، تهديد امنيتي اصلي گروه تروريستي داعش است و بايد تمرکز حملات عليه اين گروه تروريستي باشد.
کد خبر: ۵۲۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ - 08 August 2015


رئيس‌جمهور آمريکا در نخستين اظهارنظرش درباره دور جديد حملات ارتش ترکيه عليه مواضع گروه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به آنکارا هشدار داد، تهديد امنيتي اصلي گروه تروريستي داعش است و بايد تمرکز حملات عليه اين گروه تروريستي باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تودي زمان، ترکيه از اواخر ژوئيه جنگي را در دو جبهه عليه پ.ک.ک و گروه داعش آغاز کرد اما خيلي زود تمرکز حملات نظامي خود را بر اهداف متعلق به پ.ک.ک در داخل ترکيه و شمال عراق تغيير داد و اين سوظن را به وجود آورد که دولت ترکيه کمپين عليه داعش را بهانه اي براي مقابله با کردها کرده است.

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکيه در جريان انتخابات پارلماني هفتم ژوئن براي نخستين بار از زمان به قدرت رسيدن در سال 2002 اکثريت پارلماني خود را از دست داد و علت شکست اين حزب نمايش قدرتمند حزب دموکراتيک مردم متعلق به کردها بوده است. اين سوظن نيز وجود دارد که رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه اميدوار است دور جديد خشونتها عليه کردها موجب تضعيف محبوبيت حزب دموکراتيک مردم در جريان انتخابات زودهنگام احتمالي در پاييز سال جاري شود.

در همين حال باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در پاسخ به خبرنگار پايگاه هافينگتون پست درباره اين که آيا نگران است رجب طيب اردوغان جنگ با داعش را بهانه اي براي هدف قرار دادن پ.ک.ک قرار دهد، گفت: ما با مقام هاي ترکيه اين ديدگاه قاطع خود را مورد بحث قرار داده ايم که داعش بزرگترين تهديد عليه منطقه است و ما بايد بر مقابله با اين گروه متمرکز باشيم اما ديدگاه ما اين است که اين نيز مشروع است که ترکها تا آن ميزاني که پ.ک.ک دست به حمله عليه اهداف ترکيه مي زند، ترکها نيز از خودشان دفاع کنند.

اوباما افزود: توافقي که ما در حال کار به روي آن هستيم به شکلي دقيق مشخص شده است: چطور ما مرز را به روي شبه نظاميان خارجي که مي خواهند وارد سوريه شوند، ببنديم؟ هر کاري که ما انجام مي دهيم مبتني بر اين مساله است.

اوباما اين اظهارات را خطاب به جمعي از خبرنگاران در کاخ سفيد ايراد کرد و مساله سياست خارجي محور اکثر سخنان وي را تشکيل مي داد.

حملات ترکيه عليه داعش و پ.ک.ک به دنبال توافقي ميان آنکارا و واشنگتن در خصوص استفاده آمريکا از پايگاه هاي هوايي ترکيه به منظور حمله به مواضع داعش شروع شدند. روز دوشنبه گذشته آمريکا نخستين حمله پهپادي خود را عليه اهداف داعش در شمال سوريه با استفاده از پايگاه هوايي انجرليک ترکيه انجام داد.

آمريکا نگران است حملات هوايي ترکيه عليه پ.ک.ک جنگ ائتلاف تحت رهبري اين کشور عليه داعش را پيچيده سازد.مارک تونر سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا گفت، واشنگتن اين انتظار خود را که ترکيه نبايد به روي نيروهاي کرد آتش گشوده يا آنها را آزار دهد، به آنکارا منتقل کرده است.

تونر تاکيد کرد مقام هاي ترکيه تقاضاي آمريکا را مبني بر اين که نيروهاي کرد سوري هدف حمله قرار نگيرند، پذيرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن