تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812126161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سود میلیاردی شرکت‌های بانک شهر از «ترانزیت گازوییل و صادرات بنزین»/ شریک اماراتی معاملات کیست؟+سند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
سود میلیاردی شرکت‌های بانک شهر از «ترانزیت گازوییل و صادرات بنزین»/ شریک اماراتی معاملات کیست؟+سند
از آنجایی که شرکت‌های بزرگ خودروساز ایرانی و بانک‌ها از جمله مهمترین مراکز اقتصادی در کشور به شمار می‌روند لذا، در برنامه‌های جدید انتشار اسناد و گزارشات اختصاصی از فضای اقتصادی کشور، باید به این بخش توجه بیشتری شود.

خبرگزاری فارس: سود میلیاردی شرکت‌های بانک شهر از «ترانزیت گازوییل و صادرات بنزین»/ شریک اماراتی معاملات کیست؟+سند



به گزارش فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از صبحانه، شرکت‌های بزرگ خودروساز ایرانی و بانک‌ها از جمله مهمترین مراکز اقتصادی در کشورمان به شمار می روند که اطلاع از فعالیت ها و اقدامات آنها، جذابیت خاصی برای رسانه ها و افکار عمومی دارد. به همین خاطر، در برنامه های جدید انتشار اسناد و گزارشات اختصاصی از فضای اقتصادی کشور، تلاش خواهد شد توجه بیشتری به این بخش شود.

تاکنون اسنادی چون افشای روابط خاص "ب.ز" با یک نهاد مالی ایرانی و اقدام عجیب لیزینگ ایران خودرو در فروش 571 اتومبیل به یک شرکت با اخذ 3 چک بی‌محل ، شاهکار زیرمجموعه مهم سایپا: کسب «271 میلیارد تومان زیان» در سال 93 و کشف بانک دولتی که به جای سود «129 میلیارد تومان ضرر» داد مورد توجه رسانه ها و نهادهای نظارتی قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشره، موسسه مالی و اعتباری شهر در سال 1387 با مجوز بانک مرکزی و با سهام ‌داری شهرداری‌ های تهران و سایر کلانشهرهای کشور، با سرمایه ای معادل 1500 میلیارد ریال تاسیس و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و اهدافی چون تأمین نیاز شهرداری ها به اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه‎ها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی از انگیزه های اصلی این کار بود و از سال 88 نیز این موسسه، به بانک شهر تبدیل شد.

این بانک نیز همچون سایر بانکهای موجود در کشور، برای کسب سود و رونق اقتصادی بیشتر خود، اقدام به تاسیس شرکت های مختلف در زیرمجموعه خود کرده است که از جمله این شرکت ها، دو مجموعه "تجارت بین الملل پتروانرژی" و "گروه پتروانرژی شهر" هستند که عمده فعالیتشان در حوزه انرژی است. بررسی گزارش رسمی بازرس قانونی این دو شرکت، نشان می دهد بانک شهر از محل فعالیت هایی چون ترانزیت گازوییل و صادرات بنزین به سود قابل توجهی دست پیدا کرده است. نکته مهم دیگر در این زمینه، وجود یک شریک اماراتی در این فعالیت هاست که نشان می دهد علی رغم قدمت کم این شرکت ها، فعالان اماراتی چگونه توانسته اند به خوبی اقدام به شناسایی ظرفیت های عرصه انرژی کشورمان کرده و از آن سود کسب کنند.

بر اساس گزارش حسابرس قانونی شرکت تجارت بین الملل پترو انرژی، این شرکت با همکاری شرکت اماراتی، اقدام به ترانزیت گازوییل از کشور ترکمنستان به کشور عراق کرده است که بر این اساس، 1658 تن گازوییل با همکاری شرکت "پاسیفیک نت" امارات منتقل و سود شرکت متعلق به بانک شهر معادل 116 هزار دلار بوده که معادل 50 درصد سود حاصل از ترانزیت محموله یاد شده است.
 






نکته جالب دیگر در این گزارش رسمی آن است که شرکت فوق، در تاریخ 11 بهمن سال 93 تاسیس شده و توانسته ظرف مدت حدودا 45 روز از زمان تاسیس خود، چنین معامله قابل توجهی را انجام دهد که این سرعت عمل موجود – از زمان تاسیس تا پایان معامله- می تواند یک سرمشق برای دیگر شرکت ها باشد!

از سوی دیگر، بررسی عملکرد گروه پتروانرژی شهر نیز نشان می دهد این شرکت در طول سال 93، سه فقره قرارداد با شرکت پاسفیک نت کشور امارات منعقد کرده که شامل دو فقره قرارداد بابت خرید و صادرات بنزین به مبلغ 95 میلیارد ریال و 98 میلیارد ریال است و قرارداد سوم نیز مربوط به صادرات 64 هزار تن مازوت بوده است.

همچنین خرید 20 تن قیر نیز در صورت معاملات این شرکت در سال گذشته ثبت شده است و با توجه به اینکه این شرکت نیز در تاریخ 15 مهرماه سال 93 به ثبت رسیده و از این نظر در مدت زمان کمتر از 6 ماه، به چنین موفقیت هایی در صادرات بنزین دست یافته است.
 


 
صبحانه در ادامه پیگیری های خود، مواردی چون علت تمایل شریک اماراتی برای انجام این پروژه ها مانند ترانزیت گازوییل از ترکمنستان به عراق را که عملا نیازی به دخالت شرکت های ایرانی ندارد و نیز تناسب فعالیت شرکت های تازه تاسیس بانک شهر در حوزه هایی چون صادرات بنزین با علت تاسیس این بانک را از مسئولان و نهادهای مربوطه پرسش خواهد کرد.   انتهای پیام/

94/05/17 - 12:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن