تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819212407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه کارگروه مطبوعات و رسانه استان زنجان در روز خبرنگار


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بیانیه کارگروه مطبوعات و رسانه استان زنجان در روز خبرنگار استان‌ها > زنجان - سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد .هفدهم مرداد؛ روزی که جریان جهالت با کوته‌نظری سعی در نابودی جریان آگاهی کرد؛ روز شهادت یکی از اصحاب قلم و رسانه؛ روز خبرنگار.


هفدهم مرداد بهانه‌اي است براي تقدير از انسان‌هايي كه با ابزار فكر و انديشه در راستاي اطلاع‌رساني صحيح و مسئولانه به افكار عمومي، تلاشي جهادگونه مي‌كنند.
اين روز فرصتي است براي تقدير از كساني كه حرمت قلم را ارج مي‌نهند و در راه تعالي و پيشرفت جامعه تلاش مي‌كنند. مطبوعات و رسانه به عنوان ركن چهارم دموكراسي و آزادانديشي هميشه فرصتي بوده براي رشد و توسعه جوامع و در اين مسير خبرنگار- كسي كه قلم به دست مي‌گيرد تا شجاعانه با جهل جوامع مبارزه كند- در تمام مراحل كار خود رنج و سختي را به جان خريده و هيچگاه چيزي جز خدمت بي‌منت مد نظرش نبوده است. خبرنگاري حرفه‌اي است سخت و پر آزمون؛ دامنه آن داراي تاثيرات فراواني است آنچنانکه انعكاس اخبار و رويدادهاي مستند و صحيح، حل مشكلات مردم را به دنبال خواهد داشت. بنابراين خبرنگار به عنوان نماينده افكار عمومي نقشي كليدي در بيان حقايق داشته و در ارتقاي فرهنگ عمومي جامعه، تاثير مستقيمي دارد.
بی شک اندیشه‌‌های نو از دل جامعه‌اي آگاه و مطالبه‌گر پا مي‌گيرد و تحقق این امر مهم تنها در گرو فعاليت علمي و حرفه‌اي رسانه است.
در اين ميان نقد سازنده - كه يكي از مهم‌ترين عوامل پيشرفت جامعه است - به عنوان اصلي ترين دسترنج يك رسانه محسوب مي‌شود و به یقین کدورت‌هاي حاصل از درج اين انتقادها در رسانه ها نيز امري اجتناب‌ناپذير خواهد بود. هرچند فعالان رسانه‌اي مي‌دانند كه فعاليت در استاني نظير زنجان با رويكرد نقد - هرچند سازنده - داراي چالش‌هاي بي‌شماري است ولي انتظار مي‌رود در سالي كه با شعار "دولت و ملت؛ همدلي و همزباني" مزين شده است، همكاري و همدلي مردم و مسئولان استان با فعالان رسانه‌اي قرين شود تا دستيابي به اهداف توسعه‌اي استان با سهولت بيشتري صورت گيرد. جايگاه اين قشر دلسوز كه همواره از سوي بزرگان نظام جمهوري اسلامي ايران نيز مورد تاكيد بوده است براي جامعه از اهميت بالايي برخوردار است و تقويت رسانه‌ها و فعالان آن از سوي مخاطبان به یقین گامي بلند در راه اعتلاي آرمان‌هاي ايران عزيز خواهد بود.
كارگروه مطبوعات و رسانه بار ديگر ضمن ارج نهادن به حرمت قلم و ارزشمند شمردن نه حرفه و شغل، بلكه عشق و علاقه كساني كه با فكر و انديشه دست به قلم مي‌برند تا با انعكاس درست وقايع گوشه‌اي از مشكلات اين جامعه را مرتفع كرده و روحيه مطالبه‌گري را در فكر و انديشه مردم نهادينه كنند، روز خبرنگار را به فعالان رسانه‌اي استان تبريك مي‌گويد و به عنوان بازوی مشورتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه رسانه، آمادگی خود را برای دریافت ایده و نظر همکاران محترم اعلام می‌دارد.
جان نباشد جز خبر در آزمون / هر كه را افزون خبر جانش فزون    

کلید واژه ها: استان زنجان -




شنبه 17 مرداد 1394 - 11:52:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن