تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827768009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش آموزشی: اسرار کنسول ها ( قسمت چهارم | Xbox ONE )


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

همانطور که در قسمت های گذشته اشاره کردیم کنسول های گیمینگ یک کامپیوتر بهینه شده برای اجرای بازی های ویدئویی می باشند همینطور در دو قسمت قبل به سخت افزار کنسول های نسل هفتمیِ Xbox 360 و PS3 پرداختیم که اگر یادتان باشد هر دو از 512 مگابایت حافظه به عنوان رم سیستم و یک پردازنده ی مرکزیِ مربوط به شرکتِ IBM بهره می بردند و تنها تفاوت این دو کنسول در سیستم عامل آنها و تکنیک هایِ سخت افزاری در معماریِ پیاده سازی و اجرای برنامه ها می باشد. نسل هفتم گذشت و از اواخر سال 2013 نسل هشتم در دنیایِ بازیهای کامپیوتری شروع شد. مدل های جدیدی از کنسول های Xbox  و PS روی کار آمده که با توجه به مدل قبلیِ خود اختلاف فاحشی در معماریِ سخت افزار را شاهد بودند. بگذارید قبل از بررسی کنسول های نسل جدید علت این پیشرفت عظیم در سخت افزار را جویا شویم. به نظر شما چه عوامل یا پارامترهایی باعث شده تا گیمرهایِ نسل جدید نیازمنده سخت افزاری بهتر و قویتر باشند؟... آیا تنها پیشرفتِ گرافیکیِ موتورهایِ بازی سازی دلیل آن است...؟ اگر به خاطر داشته باشید کنسول هایِ اولیه ی گیم صرفاً فقط برای اجرایِ یک بازیِ خاص ساخته شده بودند ، به مرور زمان کنسول ها تکامل پیدا کرده و توانستند بازی های مختلفی که برای آن ها ساخته شده را اجرا کنند اما همیشه هدف اجرای بازی بود ولی امروزه اگر دقت داشته باشید کنسول ها در حال تبدیل شدن به یک محصول خانگی خواهند بود بطوریکه هم برای گیمر نقش یک دستگاه اجرا کننده ی بازی را داشته باشند و هم از طرفی نیازهایِ یک کاربر معمولی چون وب گردی ، تماشایِ ویدئو ، گوش دادن به موزیک ، تبادل اطلاعات با دیگران را برا آورده سازند. درست یا غلط بودنِ این نوع نگاه به کنسول های نسل حاضر به این موضوع مربوط نمی شود اما همین چند کاربردی بودن دستگاه عللِ اصلیِ نیاز به سخت افزاری به مراتب قویتر نسبت به قبل است. پس این نکته را مد نظر داشته باشید که دو کنسولِ PS4 و Xbox ONE تنها برای اجرایِ بازیهایِ ویدئویی این حجم از سخت افزار را بکار نمی برند ، در ادامه به سخت افزار کنسولِ Xbox ONE می پردازیم و از رازهایی که در معماری آن است پرده برداری می کنیم.

کنسولِ Xbox ONE در ماهِ میِ 2013 از سویِ مایکروسافت معرفی و در 22 سپتامبر همان سال بطور رسمی وارد بازارهایِ جهانی شد. مایکروسافت برای اولین بار کنسول خود را یک دستگاهِ سرگرمیِ خانگی خطاب کرد و در بُعد سیستم هایِ مولتی مدیا ، کنسولِ XONE با دستگاهایی چون Apple TV و Google TV مقایسه می شد. Xbox ONE علاوه بر یک کنسولِ گیم ، یک گیرنده ی دیجیتال ، پخش کننده یِ شبکه هایِ اینترنتی می باشد و مایکروسافت سعی کرده در سیستم عامل آن قابلیت هایی چون پشتیبانی از چند صفحه نمایش برای چند تکه کردنِ مانیتورینگ و همینطور استریم کردنِ گیم پلی بازی خود برای دیگر کاربران را فراهم سازد که همه ی این ویژگی ها نیازمند سیستم عاملی حجیم تر و سخت افزاری قوی می باشد. سیستم عاملِ Xbox ONE  از نظر زیرساختی نزدیک به سیستم عامل ویندوز مایکروسافت طراحی و پیاده سازی شده تا برای توسعه دهندگان رونده توسعه ی بازی ها راحت تر و سریعتر انجام گیرد. سخت افزار:

XONE مجهز به دو تکه تراشه ی پردازنده مدلِ Jaguar شرکتِ AMD است که بصورت یکپارچه درون یک پک بروی برد اصلی جاساز شده. هر یک از تراشه هایِ Jaguar متشکل از چهار هسته ی پردازشی با فرکانس کاریِ 1.75 گیگاهرتز است و برطبق معماریِ 32 بیتی و هم 64 بیتی کارخواهد کرد. مدیریتِ این دو پردازنده توسطِ بخشِ سطحِ پایینِ سیستم عامل کنسول کنترل خواهد شد و مایکروسافت از این تکنیک برای بهبود عملکرد برنامه های جانبی خود استفاده کرده است. در کنار پردازنده 32 مگابایت حافظه ی ایستا با پهنایِ باند 109 گیگابایت در ثانیه وجود خواهد داشت تا اطلاعاتِ حساس مورد نیاز پردازش را در خود جای دهد همچنین 8 گیگابایت حافظه ی رم از نوعِ DDR3  بافرکانس کاریِ 2133 برای نگاه داریِ اطلاعات سیستم عامل و بازیِ درحال اجرا نیز موجود می باشد. برای پردازشِ اطلاعاتِ گرافیکی مایکروسافت از پردازنده ی GCN شرکتِ AMD استفاده کرده که بدون هیچ مشخصه ی خاصی مانند پردازنده های گرافیکی معمولی در فرکانس 853 مگاهرتزی کار می کند و از همان 8 گیگابایت رم برای ذخیره سازیِ اطلاعاتِ گرافیک استفاده خواهد کرد. همانطور که ملاحظه می کنید کنسولِ XOne از نظر معماری بیشتر شبیه به یک PC شده اما آیا یک PC با چنین مشخصاتی می تواند عملکردی مشابه ی Xone را در اجرای بازیها داشته باشد؟.... اگر جواب نه است پس رازِ نهفته در این کنسول چیست؟... اگر موضوعِ قسمتِ اول این سری مطالب را به یاد داشته باشید ما در رابطه با پارامترهایِ مهمی که در رونده اجرایِ یک برنامه یا بازی تاثیر گذارند بحث کردیم که عبارت اند از : سرعت خواندن از حافظه ی اصلی ، سرعتِ خواندن و نوشتن در رم ، سرعت پردازشِ پردازنده. خب در درجه ی اول کنسولِ XONE از یک هارد دیسک یکپارچه بروی برد اصلی خود بهره می برد و نسبتاً سرعت بالایی در خواندن و نوشتن نسبت به مدل های معمولِ PC دارد از این رو با این کار مایکروسافت زمانِ بارگذاری و لودینک را در اجرای برنامه ها کاهش داده ولی در رابطه با حافظه ی رم کنسول نمی توان مورد خاصی را مشاهده کرد چون از تکنولوژیِ DDR3 با فرکانسِ 2133 مگاهرتز استفاده شده که در سیستم های گیمینگ دیده می شود اما مایکروسافت بجایِ استفاده از تکنولوژیِ خاص برای بهبود سرعت پردازش از تکنیکی کمی گران قیمت استفاده کرده : 1-     پیاده سازیِ یک حافظه ی ایستا 32 مگابایتی بین رم و پردازنده که به سرعتِ دریافت اطلاعات از رم برای پردازش کمک خواهد کرد. 2-     استفاده از دو تراشه ی فیزیکی چهار هسته ای جدا از هم برای تقسیم پردازش ها همانطور که مطلع شدید XONE از دو تراشه ی Jaguar چهار هسته استفاده می کند که این امر سبب شده تا رونده پردازش بطور کامل تقسیم بندی شود و وظیفه ی کنترل این تقسیم بندی به عهده ی سیستم عامل این کنسول می باشد. برای روشن شدنِ موضوعِ تقسیم پردازش به مثال زیر توجه کنید: فردی در هر دقیقه قادر است 2 مسئله ی ریاضی را پاسخ دهد اما نمی تواند بطور هم زمان این کار را انجام دهد در نتیجه 30 ثانیه ی اول را به یک مسئله و 30 ثانیه ی دوم را به مسئله ای دیگر اختصاص می دهد و این یعنی هیچ گاه دو مسئله باهم حل نخواهند شد و بصورت ترتیبی و پشت سرهم پاسخ داده می شوند درنهایت ما می توانیم هر دقیقه دو درخواست پاسخ دو مسئله را بدهیم اما جواب یکی زودتر از دیگری بدستمام می رسد. اما اگر بجای این فرد دو فرد دیگر را داشته باشیم که هرکدام قادر خواهند بود در هر دقیقه تنها به یک مسئله پاسخ دهند از این رو ما در هر دقیقه می توانیم درخواست پاسخ دو مسئله را به آنها بدهیم که پاسخ هر دو مسئله باهم دریافت می شود. مزیتِ پردازشِ موازیِ دو درخواست متفاوت در هماهنگ بودن پردازش ها است و این تکنیک در Xbox ONE مورد توجه ی مایکروسافت بوده تا برنامه های الحاقیِ خود را در کنار بازیهایِ در حال اجرا بطور هماهنگ و بدون کاهش کارایی و کیفیت اجرا کند. درکل بنظر می رسد که مایکروسافت در کنسول نسل حاضر خود سعی کرده تا بجایِ تمرکز برویِ معماریِ سخت افزار ، الگوریتمِ اجرایِ برنامه ها و بازیها را بهبود ببخشد ، شما چطور فکر می کنید؟...  در نهایت این قسمت از سری مقالاتِ اسرارِ کنسول ها را چطور ارزیابی می کنید؟...



1 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن