تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816922559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینماگران و جانبازان به ژاپن رفتند/ این سرفه‌ها را نشنیده نگیرید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
سینماگران در ژاپن سینماگران و جانبازان به ژاپن رفتند/ این سرفه‌ها را نشنیده نگیرید

به مناسبت سالگرد هیروشیما
سینماگران و جانبازان به ژاپن رفتند/ این سرفه‌ها را نشنیده نگیرید
به همت جانبازان شيميايي موزه صلح تهران و همكاری سينماگران ایرانی دومين دوره جشنواره «صلح و دوستی ايران و هيروشيما» در کشور ژاپن برگزار شد.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، مراسم امسال با حضور هنرمندانی همچون رخشان بنی اعتماد با فیلم گیلانه، سیدرضا میركریمی با فیلم یك حبه قند، محمدعلی طالبی با فیلم باد و مه و محمدعلی باشه‌آهنگر با فیلم فرزند خاك و نمایش سه فیلم «بدون مرز» از امیرحسین عسگری و فیلم «حوض نقاشی» اثر مازیار میری و فیلم «مهمان داریم» از محمدمهدی عسگرپور با خواندن پیامی غیرحضوری از آنان و همچنین پیام دبیر دائمی جشنواره پرویز پرستویی توسط شهره گلپریان سینماگر مقیم ژاپن آغاز شد.
  طی چهار روز برگزاری جشنواره، جلسات نمایش فیلم همراه با نقد آثار در هیروشیما و توكیو برگزار شد و هنرمندان ایرانی دیدگاه‌های خود را در جلسات پرسش و پاسخ  مطرح کردند.
  رخشان بنی اعتماد كه به همراه دكتر تسویا رییس گروه صلح طلب ژاپنی MOKT به سوالات حاضران پاسخ می‌داد اعلام كرد كه فیلم گیلانه را به پاسداشت مادران رزمندگانی ساخته ام كه هشت سال با دست خالی نه فقط در مقابل صدام بلكه مقابل همه آنانی كه ناجوانمردانه به كمكش شتافته بودند، مقاومت كردند. از صمیم قلب اعلام می‌كنم كه اگر همه ما هنرمندان و ملت ایران سال‌های سال به آنان در زندگی و كار هنریمان توجه نشان دهیم باز هم فرسنگ ها  از  قدردانی به حق در مقابل كار بی نظیری كه آنان برای ما و جامعه و كشورمان انجام داده اند فاصله خواهیم داشت.
  وی در ادامه از همه حضار ژاپنی درخواست كرد تا یك دقیقه به  پا خاسته و به این رادمردان ادای احترام كنند.
  محمد علی طالبی نیز پس از نمایش  فیلم «باد و مه» از رنج و امید در این فیلم و مشكلات امروزین در كشورهای خاررمیانه سخن گفت و دلیل شروع جنگ ها و نزاع‌ها را وجود نفت و طمع استعمارگران بدان دانست و نابودی و قربانی شدن پدران و مادران و به تبع اسیب دیدن كودكان و اثرات مخرب روانی ماندگار را از عوارض بدیهی و ساده این تفكر غلط دانست كه فیلم «باد و مه» بدان توجه دارد.
  سید رضا میر كریمی نیز پس از نمایش فیلمش در هیروشیما چنین گفت: فجایع بسیاری به ملت مظلوم كشور ما در طی سال‌های متمادی جنگ تحمیل شد. سلاح‌های غیر متعارف و بمب های شیمیایی در سطحی وسیع و بدون هیچگونه ممانعت جهانی بی پروا علیه نظامیان و غیرنظامیان ما به كار رفت و در شرایطی كه جوانان، كودكان و مردم ایران تنها و تنها به بهانه دفاع از كشور خود ناعادلانه كشته و زخمی می‌شدند، فضای تبلیغاتی در كشورهای غربی، مردم ما را جنگ طلب معرفی می‌كرد. امروز ما سینماگران و جانبازان شیمیایی ایرانی به اینجا آمده ایم برای افشای مظلومیت و اعلام صلح طلبی همراه با خواست عدالت ایرانیان ولی این صلح طلبی فقط رویكرد امروز ما نیست بلكه ریشه در باورها و تاریخمان دارد و بهترین  گواه بر آن نوع عملكرد اخلاقی رزمندگان ما در جنگ و سینمای صلح طلب و اخلاقگرای ما در جهان است.
  محمد علی باشه آهنگر كارگردان فیلم «فرزند خاك» و «ملكه» نیز آمار تاسف بار یك صد هزار مصدوم ثبت شده شیمیایی و شصت هزار نفر درگیر با مشكلات و عوارض ناشی از استنشاق این گازها را ننگین و تاسف بار خواند و از جهانیان خواست تا از سرفه های مظلومانه جانبازان حاضر در این سالن و در هنگام نمایش فیلم ها كه سندی بی چون و چرا است كمی درس عبرت بگیرند.
  حضور در مراسم جهانی هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما، دیدار با دانشجویان این شهر، رونمایی از ترجمه ژاپنی كتاب «سفر به روایت سرفه ها»، برگزاری جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران در هیروشیما و توكیو و بازدید از جزیره محل كارخانه های نابودشده ساخت سلاح‌های شیمیایی ژاپن و شركت نمادین در مراسم به آب انداختن فانوس به یاد قربانیان این جنایت  در هیروشیما از دیگر برنامه های گروهی جانبازان شیمیایی، هنرمندان و نویسندگان همراه از جمله گلعلی بابایی و حبیب احمدزاده از سفر به ژاپن است./ مهر 115  



۱۶/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن