تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816196751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«چای» مورد علاقه حضرت علی (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: «چای» مورد علاقه حضرت علی (ع)

«چای» مورد علاقه حضرت علی (ع)


نوشیدنی که امروزه به آن "چای" گفته می شود، برخلاف تبلیغات گسترده ای که درمورد فوایدش می شود، مضراتش بسیار بسیار بیشتر از منافعش است.
به گزارش آخرین نیوز، چای نام یک گیاه و نوشیدنی ساخته شده از این گیاه است. چای واژه‌ای است چینی که در چین و شمال هندوستان به کار می‌رود و تقریباً با همان تلفظ وارد زبان فارسی شده‌ است.
به هیچ وجه «چای» ننوشید!
گیاه چای، برخلاف تبلیغات گسترده ای که درمورد فوایدش می شود (به جهت منافع اقتصادی فراوان)، مضراتش بسیار بسیار بیشتر از منافعش است که پیشتر در سایت آخرین نیوز به آن پرداختیم. مطالب مرتبط: به هیچ وجه «چای» ننوشید! منافع و مضرات گیاهی به نام «چـــــای» راز عمر طولانی مرد ۲۵۶ ساله + خوراکی های جادویی اما چای یا دم کرده حاصل از «گیاهان قابل مصرف و پرخاصیت» کم نیستند و در قدیم توسط ایرانی ها بسیار مصرف می شدند که متاسفانه امروزه به دست فراموشی سپرده شده اند. به طور یقین همین از این دست تغییرات در ذائقه ایرانی ها، سبب افزایش بیاری صعب العلاج و انواع سرطان ها شده است.
http://www.akharinnews.com/images/94/4/4/25u7hcg.jpg
چای کوهی یا پشمی (در زبان ترکی: توکلیجه) در ایام قدیم در قهوه خانه ها، انواع دم کرده و چایی های گیاهی از چای کوهی (پشمی) و چای پونه کوهی گرفته تا چای آویشن و کاکوتی به وفور یافت می شد و چون لوکس ترین نوشیدنی این مکان ها ، قهوه بود، بدان «قهوه خانه» می گفتند. در اینجا توجه داشته باشید که به این مکان ها «چایخانه» گفته نمی شد! و همین موضوع سندی است بر اینکه در قدیم ایرانی ها چای (منظور چای امروزی) را مصرف نمی کردند. لازم به ذکر است ابو علي سينا (نابغه طب اسلامي) در طب سنتی از چای به عنوان ماده پست غذایی نام می برد و از آن فقط برای مصارف درمانی در شرايط خاص استفاده می كرده است. در ادامه با یکی از دم کرده ها آشنا شوید که مورد علاقه حضرت علی علیه السلام بوده است. (مفرح القلب)، (حوك) يا (بادروج)
تداوا فان الذي انزل الداء انزل الدواء
مداوا كنيد زيرا آنكه درد را فرستاد دوا را نيز فرستاده است.
(نهج الفصاحه 1137)
http://www.akharinnews.com/images/94/5/5/3244.jpg
چای بادرنج بویه: طبیعت بسیار گرم خواص: مقوی قلب واعصاب، خونساز، تقویت کننده سلولهای مغز، فوق العاده آرامبخش، محرک معده، خواب آور، نشاط آور، ضد صدای گوش، تشنج، اسپاسم، بیماری های کلیوی، بوی بد دهان و خواب های وحشتناک طرز تهیه: یک مشت کوچک بادرنج بویه + دو لیوان آب سرد روی شعله مستقیم قرار دهید تا به نقطه جوش برسد سپس با شعله غیر مستقیم خوب دم بکشد. احادیث: امام صادق(ع):
حوك (/ باذروج) سبزی پیامبران است. بدان كه در آن، هشت ویژگی است: هضم كننده است؛ گرفتگی عروق و مجاری را می گشاید؛ آروغ را خوش بو می سازد؛ دهان را بوی خوش می بخشد؛ غذا را دوست داشتنی می سازد؛ درد و بیماری را از درون بدن، بیرون می كشد؛ و امان انسان از جذام است؛ [و] چون در درون انسان جای گیرد، همه بیماری ها را فرو نشاند.
(كذا فی جمیع المصادر، و القیاس: «ثمان». الكافی، جلد 6، صفحه 364، حدیث4، مكارم الأخلاق، جلد1، صفحه 388، حدیث 1309 و فیه «یسهل الدم» بدل «یسل الداء»، بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 215، حدیث 13، دانش نامه احادیث پزشكی 236 /1)
امام علی(ع):
نزد پیامبر خدا از حوك- كه همان بادروج است- سخن به میان آوردند. فرمود: «سبزی من و سبزی پیامبران پیش از من است و من، آن را دوست دارم و می خورم».(مكارم الأخلاق، جلد1، صفحه387، حدیث 1306، بحارالأنوار، جلد 66، صفحه 214، حدیث 13 دانش نامه احادیث پزشكی:2/)
منبع:نشریه روشنان، شماره 10.



جمعه, 16 مرداد 1394 ساعت 11:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن