تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820217318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طالبان افغانستان با اختلافات داخلي مواجه شده اند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طالبان افغانستان با اختلافات داخلي مواجه شده اند
این مسئله موجب بروز اختلافات داخلی طالبان شده است. این جنبش دیروز تصویری را منتشر کرده است که گفته می شود مربوط به شمار زیادی از اعضای طالبان در اعلام بیعت با رهبر جدید این گروه هستند.
کد خبر: ۵۲۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴ - 06 August 2015


انتشار خبر مرگ ملاعمر اختلافات داخلی اعضای طالبان را دامن زده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، طیب آغا مسئول دفتر سیاسی جنبش طالبان در قطر می گوید در اعتراض به عدم اعلام خبر مرگ ملاعمر به مدت دوسال از سمت خود استعفا داده است. وی همچنین گفته است حاضر نیست به نفع رهبری برای طالبان فعالیت کند که در خارج از افغانستان انتخاب شده است.

وی این انتخاب را اشتباهی تاریخی توصیف کرده است. این درحالیست که شماری از اعضای طالبان گفته اند درخصوص انتخاب ملا اختر منصور به عنوان رهبر جدید طالبان با آنها مشورت نشده است.

بی بی سی افزود: این مسئله موجب بروز اختلافات داخلی طالبان شده است. این جنبش دیروز تصویری را منتشر کرده است که گفته می شود مربوط به شمار زیادی از اعضای طالبان در اعلام بیعت با رهبر جدید این گروه هستند.

اختلافات اخیر در طالبان امکان ادامه مذاکرات طالبان و دولت افغانستان را با شک و تردید روبرو کرده است. قرار بود دومین جلسه این مذاکرات اواخر این هفته در پاکستان برگزار شود اما پس از اعلام کشته شدن ملا عمر این جلسه به تعویق افتاد.

دولت افغانستان تاکید می کند که قصد دارد رایزنی ها را ادامه دهد. اما کارشناسان معتقدند که ملا منصور با چالش حفظ وحدت این جنبش مواجه است زیرا اعضای افراطی این جنبش خواستار توقف مذاکرات و توسل به گزینه نظامی هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن