تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804393138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تماشاخانه تاريخي گيلان تبديل به «سينماتک» مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۵۹ب.ظ)
تماشاخانه تاريخي گيلان تبديل به «سينماتک» مي شود موج - رشت-مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان اظهار کرد: پيگير هستيم سينما آبشار شهر رشت به «سينماتک» تبديل شود.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، فيروز فاضلي در مراسم انعقاد تفاهمنامه رونق فعاليت‌هاي سينمايي، سمعي و بصري استان گيلان، گفت: با توجه به اينکه بعد از انتصاب بنده بحث ديپلماسي فرهنگي مطرح شد و همراهي موجود استان هاي مازندران و گلستان با ما موفق شديم در سال گذشته نخستين جشنواره فيلم و عکس درياي دوستي را برگزار کنيم.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان ادامه داد: از دکتر ايوبي خواستيم که دبيرخانه دائمي جشنواره دوسالانه کاسپين درياي دوستي در اين استان داير شود که ايشان به نوعي موافق اين نظر هستند.
وي گسترش تعاملات فرهنگي و هنري با کشورهاي حاشيه درياي خزر را از اهداف تشکيل اين دبيرخانه عنوان و تصريح کرد: اين امر مي تواند بازخوردهاي فرهنگي، سياسي، امنيتي و فکري خوب و ارزشمندي داشته باشد.
فاضلي با اشاره به اکران موفق فيلم «شيار 143» در اکثر مجتمع هاي فرهنگي و هنري استان در سال گذشته و استقبال پرشور مخاطبان، افزود: ما در مجتمع هاي فرهنگي و هنري ادارات سه شهرستان از 16 شهرستان گيلان داراي سيستم پخش ديجيتال هستيم که با همکاري سازمان سينمايي کشور، گسترش اين امکانات براي مجتمع هاي شهرستان هاي فاقد سينماي استان از ديگر درخواست هاي ماست.
اين مسئول اضافه کرد: همچنين سالن دکتر رحمدل در مجتمع فرهنگي و هنري خاتم الانبيا نيز قابليت تجهيز جهت استفاده در بخش سينماي هنر و تجربه را داراست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه يکي از اولين تماشاخانه هاي کشور در گيلان قرار دارد، اظهار کرد: پيگير هستيم اين سالن که همان سينماي متروکه آبشار شهر رشت است را به «سينماتک*» تبديل کنيم.
فاضلي افزود: تحقق اين امر نيازمند همکاري سازمان سينمايي کشور و شهرداري رشت براي خريد، نوسازي و تجهيز است.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان در بخش پاياني سخنان خود نيز با تأکيد بر قابليت و پتانسيل خاص استان در امور فرهنگي و هنري، از رييس سازمان سينمايي کشور خواست تا در راستاي تمرکز زدايي از پايتخت، اختيار صدور مجوز فيلم هاي 90 دقيقه اي استان هاي گيلان، مازندران، گلستان و اردبيل را به گيلان تفويض کند.
در مراسم مذکور تفاهمنامه رونق فعاليت‌هاي سينماي، سمعي و بصري با نگاه ملي و برقراري و گسترش همکاري و هم‌افزايي و ارتقاي جايگاه سينما در گيلان بين حجت‌الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي کشور و محمدعلي نجفي استاندار گيلان منعقد شد.

* فيلم‌خانه يا سينماتک (به فرانسويCinémathèque ) مجموعه‌اي سازمان‌يافته از فيلم يا فرآورده‌هاي فيلمي است که از لحاظ هنري، فرهنگي، تاريخي و آموزشي ارزش نگهداري دائمي داشته باشند. اين مواد شامل فيلم‌هاي آموزشي، سينمايي، خبري، مستند و پويانمايي مي‌شود؛ همچنين مواد و مقولاتي که به نوعي با فيلم و سينما در ارتباطند، مانند پوستر، عکس‌هاي صحنه، آنونس (نمونه فيلم)، و اسناد و مدارک سينمايي را دربر مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن