تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814200997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبديل بانک مسکن به بانک توسعه‌اي پيش‌ نياز ايجاد صندوق تسهيلات مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۷ق.ظ)
تبديل بانک مسکن به بانک توسعه‌اي پيش‌ نياز ايجاد صندوق تسهيلات مسکن موج - مدير مطالعات علمي طرح جامع مسکن گفت: پيش‌نياز ايجاد صندوق تضمين تسهيلات مسکن، تبديل بانک مسکن به بانک توسعه‌اي است و اين صندوق بايد براي اجراي برنامه‌هاي پايدار دولت در بخش مسکن مورد استفاده قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، فردين يزداني، مدير مطالعات علمي طرح جامع مسکن، در خصوص تغييرات طرح جامع مسکن، گفت: اين طرح تغييرات مهم و خاصي نداشته و تغييرات در حد جزئيات بوده است.
مدير مطالعات علمي طرح جامع مسکن با بيان اين که به عنوان مثال يکي از اين تغييرات، افزايش ميزان وام وديعه مسکن متقاضيان دريافت وام بهسازي بافت ناکارآمد بوده است، افزود: چند تغيير ديگر در اين سطح نيز در طرح جامع رخ داده است.
وي در خصوص زمان اجرايي شدن طرح جامع مسکن تأکيد کرد: وزارت راه و شهرسازي مصمم است تک‌تک برنامه‌هاي ارائه شده در طرح جامع مسکن را پيگيري و اجرايي کند. بنابراين اجراي اين طرح زمان خاصي ندارد و به محض قطعي شدن برنامه‌ها و محورهاي مذکور در اين طرح، عملياتي شدن آن‌ها نيز در دستور کار وزارت راه و شهرسازي قرار مي‌گيرد؛ حتي برخي برنامه‌ها مانند مسکن اقشار کم‌درآمد و بهسازي بافت‌هاي ناکارآمد شهري در حال اجرا هستند.
کارشناس برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن در خصوص صندوق تضمين تسهيلات مسکن که در طرح جامع بر روي آن تأکيد شده است، افزود: تأسيس اين صندوق نياز به مصوبه مجلس دارد و بايد ابتدا در هيأت دولت تصويب شده و سپس به صورت لايحه به مجلس شوراي اسلامي و کميسيون مربوط ارجاع شود که در صورت تصويب، اجرايي شدن اين برنامه اثرگذار در حوزه تسهيلات مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازي قرار مي‌گيرد.
پژوهشگر حوزه اقتصاد مسکن با بيان اين که احتمالا اين لايحه به عمر مجلس نهم قد نخواهد داد، خاطرنشان کرد: قرار نيست صندوق تضمين تسهيلات، بازپرداخت اقساط خريد مسکن مردم را عهده‌دار شود، بلکه اين وظيفه بانک است که در هنگام اعطاي تسهيلات، تضمين محکم از متقاضيان دريافت وام مسکن بگيرد تا بازپرداخت اقساط وام‌هاي اعطايي مسکن متوقف نشود.
به گفته يزداني، پيش‌نياز ايجاد صندوق تضمين تسهيلات مسکن، تبديل بانک مسکن به بانک توسعه‌اي است و اين صندوق بايد براي اجراي برنامه‌هاي پايدار دولت در بخش مسکن مورد استفاده قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن