تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805773076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد تحول جدي در توليد و اشتغال با بازگشت معوقات بانکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۱ق.ظ)
جهانگيري اعلام کرد: ايجاد تحول جدي در توليد و اشتغال با بازگشت معوقات بانکي موج - معاون اول رئيس جمهوري گفت: اکنون نظام بانکي کشور با 90 هزار ميليارد تومان معوقات بانکي مواجه است که اگر بخشي از اين معوقات به نظام بانکي برگردد تحول جدي در توليد و اشتغال ايجاد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري روز سه شنبه در مراسم افتتاح متمرکز 15 پروژه صنعتي و کشاورزي گلستان در شهرستان گميشان اين استان اظهار داشت: رئيس جمهوري به بنده و تعدادي از مسوولان اقتصادي دولت دستور ويژه داده است تا در خصوص موضوع معوقات بانکي و نيز رفع مسائل اين حوزه، طرحي تهيه و راهکارهاي مناسب پيش بيني شود.
به گفته جهانگيري، اکنون طرح کاملي براي تحول در نظام بانکي تهيه شده است که با اجراي آن نظام بانکي متحول خواهد شد.
وي همچنين دغدغه دولت و ملت را ايجاد اشتغال بيان کرد و گفت: هم اکنون تعداد قابل توجهي از نيروهاي جوان و تحصيلکرده کشور که به عنوان سرمايه و فرصت بزرگي براي توسعه هستند، به دليل سياست‌هاي نادرست دولت گذشته در حوزه سرمايه گذاري و توليد بيکار هستند.
معاون اول رئيس جمهوري تاکيد کرد: بايد شرايطي را براي افزايش توليد و سرمايه گذاري در کشور بعنوان يک حرکت عمومي داشته باشيم و علاوه بر آن فضاي مناسب براي پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي نيز فراهم شود.
وي همچنين با اشاره به جمع بندي مذاکرات هسته اي گفت: يکي از انتظارات پس از رفع تحريم‌ها، حضور بانک‌هاي خارجي در ايران است که بر اين اساس بانک‌هاي خارجي مي‌توانند با صد درصد سهام در مناطق آزاد و با سهام کمتر در ديگر مناطق کشور راه اندازي شوند.
جهانگيري ادامه داد: هيچ کشوري در توسعه به مشارکت‌هاي خارجي يا منابع بانکي خارجي بي نياز نيست و در جمهوري اسلامي نيز که قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي خوبي براي توسعه دارد، از ظرفيت منابع بانک‌هاي خارجي استفاده خواهد شد.
معاون اول رئيس جمهور اضافه کرد: برخي تصور مي‌کنند مشارکت يا سرمايه گذاري‌هاي خارجي بايد مختص طرح‌هاي بزرگ اقتصادي يا واحدهاي برزگ اقتصادي نظير نفت و گاز و پتروشيمي که قدرت بازگشت را نيز دارد، انجام شود، درحالي که صنايع کوچک و متوسط در اين خصوص بهتر نتيجه مي‌دهد.
وي افزود: بانک‌هاي خارجي نيز بيشتر تمايل دارند که به واحدهاي کوچک و متوسط در حد يک تا 5 ميليون دلار تسهيلات دهند.
جهانگيري اضافه کرد: در واحدهاي بزرگ صنعتي با منابع بسيار کلان چند ميليارد دلاري تنها شاهد اشتغال 400 تا 500 نفر هستيم درحالي که در واحدهاي کوچک و متوسط با چند ميليون دلار سرمايه گذاري 200 تا 300 شغل ايجاد مي‌شود.
وي با اشاره به شرايط بسيار خوب طبيعي، نيروي انساني و بخش کشاورزي استان گلستان گفت: علاوه بر اين ظرفيت‌ها مرز مشترک اين استان با کشورهاي آسياي ميانه از جمله ترکمنستان و قزاقستان فرصت بسيار خوبي براي توسعه اين استان بويژه در بخش صادرات غيرنفتي مي‌باشد.
وي گفت: در استان گلستان بايد توليداتي ايجاد شود که بتوان به اين کشورها صادر کرد و يا توليدات ساير استان‌ها را که مورد نياز اين کشورها است، از طريق مرز اينجه برون به اين کشورها صادر نمود.
وي گفت: خط آهن ترانزيتي اينجه برون - ترکمنستان قزاقستان نيز در راستاي توسعه صادرات غير نفتي کشور و ترانزيت کالا از کشورهاي آسياي ميانه به جنوب و کشورهاي حاشيه خليج فارس برنامه ريزي شده است.
جهانگيري همچنين بر توجه ويژه مسوولان استان گلستان در اين خصوص و نيز توجه به روستاها بعنوان يکي از محورهاي مهم توسعه تاکيد کرد.
وي گفت: بسياري از مشکلات کشور در صورت توجه جدي به روستاها و ظرفيت‌هاي آن برطرف مي‌شود.
معاون اول رئيس جمهور صبح سه شنبه در سفري يک روزه از طريق فرودگاه بين المللي گرگان وارد استان گلستان شد، وي پيش از اين در مراسم افتتاح قطار محلي و حومه اي گرگان - اينچه برون نيز شرکت کرد.
معاون اول دولت تدبير و اميد را شماري از مقامات و مسوولان دولتي از جمله رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، وزير جهادکشاورزي و معاون رئيس جمهور در امور مناطق محروم همراهي مي‌کنند.
معاون اول رئيس جمهور و هيات همراه در ادامه براي بازديد از جزيره آشوراده عازم تنها جزيره ايراني درياي خزر شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن