تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814688710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه عمرانی صفر شد، رکود تشدید می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: در سال گذشته ٦٠ درصد از بودجه عمرانی تخصیص پیدا کرد، اما امسال اوضاع مناسب نیست و ارقام خیلی پایین است

به گزارش تراز ،روزنامه شرق درباره تبعات کسری بودجه دولت امروز نوشته است: بودجه در دو بخش تملک دارایی‌ها یا همان بودجه عمرانی و بخش بودجه جاری و هزینه‌ای تعریف می‌شود. برآوردها نشان می‌دهد از ٥٠ درصد بودجه جاری، که برای شش ماهه ابتدایی سال باید تخصیص پیدا کند، بین ٢٥ تا ٣٥ درصد تخصیص پیدا خواهد کرد و در بخش عمرانی نیز هنوز هزینه قابل‌ملاحظه‌ای نشده و بودجه‌ای تخصیص پیدا نکرده است.

این دو معیار نشان می‌دهد گفته‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درست است. گرچه دولت توانسته است با تخصیص‌ندادن بودجه عمرانی، بخشی از کسری بودجه خود را مرتفع کند اما این مسئله، تبعاتی مانند تشدید رکود اقتصادی را در پی خواهد داشت.

 در سال گذشته ٦٠ درصد از بودجه عمرانی تخصیص پیدا کرد، امسال نیز در بهترین شرایط دولت می‌تواند در شش ماهه دوم، بخشی از بودجه عمرانی، کمتر از ٥٠ درصد را تخصیص بدهد. این وضعیت در حالی است که کشور با یک چالش حدود هشت میلیون نفری در حوزه بیکاری مواجه است و عدم تخصیص بودجه عمرانی می‌تواند این وضعیت را بدتر کند.

دولت بین ١٦ تا ١٨ هزار میلیارد تومان کسری منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها دارد و با احتساب کسری حاصل دیگر منابع درآمدی، امسال احتمالا با کسری بودجه ٥٠ تا ٦٠ هزار میلیارد تومانی مواجه خواهد شد.

برای مقابله با این کسری، دولت می‌توانست چند کار انجام دهد؛ یا می‌بایست قیمت حامل‌های انرژی و از جمله بنزین را افزایش معناداری می‌داد که هم منابع حاصل از آن قابل قبول باشد و هم از معضل قاچاق جلوگیری شود یا می‌توانست به حذف قابل ملاحظه یارانه‌بگیران از دهک‌های بالا بپردازد؛ کاری که عملا دولت در انجام آن موفق نبوده است. راهکار سوم هم به رسم همه دولت‌های گذشته، استقراض از بانک مرکزی است.





زمانبندی انتشار: 12 مرد 1394 - 14:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن