تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801774969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان میراث فرهنگی: صنایع فرهنگی، صنعت آینده بشر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان میراث فرهنگی: صنایع فرهنگی، صنعت آینده بشر است تهران - ایرنا - معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع فرهنگی، صنعت آینده بشر است و رشد این صنایع در سال های اخیر نشان می دهد که بخش مهمی از صنایع را در آینده به خود اختصاص می دهد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، بهمن نامور مطلق روز دوشنبه در نشست همفکری و تعامل کشورهای عضو اکو در زمینه صنایع دستی گفت: کشورهای عضو اکو در حوزه صنایع فرهنگی همکاری های کمی با هم داشته اند ، بازارهای ما پر از محصولات نامرغوب کشورهای غیرعضو شده است و ما باید همت کنیم تا بازارهایمان را به روی هم باز کنیم.
سازمان همکاری اقتصادی به طور مخفف اکو یک سازمان اقتصادی منطقه ای است. سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴3 نخستین بار این سازمان را پایه ریزی کردند.
این سازمان در ابتدا با نام «آر سی دی» - که نام اختصاری سازمان همکاری عمران منطقه ای است آغاز به کار کرد. پس از انقلاب کار سازمان با وقفه مواجه شد و در سال ۱۳۶۴ با نام «اکو» حیات خود را از سر گرفت.
پس از فروپاشی شوروی، در سال ۱۳۷۲ کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند. این سازمان هم اکنون با 10 عضو، حدود ۳۳۰ میلیون تن جمعیت و ۸،۶۲۰،۶۹۷ کیلومتر مربع وسعت کشورها، امکانات نفت، گاز و صنعت در اختیار دارد.
طبق اساسنامه این سازمان، اکو برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می کند و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد. از دیگر اهداف اکو، تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در این 10 کشور است. این سازمان هم چنین برای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات فعالیت می کند. تهران مقر اکو است .
وی هدف از برگزاری این نشست را احیای زمینه های همکاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و بویژه صنایع دستی دانست و گفت: کشورهای عضو اکو با جمعیتی بیش از 400 میلیون نفر یک بازار بزرگ و جامعه فرهنگی گسترده ای را به خود اختصاص داده اند.
معاون سازمان میراث فرهنگی افزود: تاکنون از قابلیت های مورد نظر در اکو در زمینه های فرهنگی و اقتصادی استفاده شایسته ای نشده و بازار این کشورها بیشتر در دست دیگران است و همچنین سیاست های اشتباه دولت ها باعث شده تا کشورهای همسایه از هم دور شوند.
وی دور شدن کشورهای اکو از یکدیگر را یک تراژدی نامید و گفت: کشورهای اسلامی حق بزرگی را در همسایگی یکدیگر دارند ، اعضا سازمان اکو انسجام لازم و شایسته را هنوز پیدا نکرده اند در حالی که با توجه به اینکه تروریسم و امپریالیسم تهدید مشترک منطقه ای است نیازمند انسجام هستیم.
وی تاکید کرد: این منطقه فقط با احترام به کشورهای دیگر می تواند از بحران خارج شود و ما نیازمند تعامل و دوستی هستیم تا خطر تروریسم را کاهش داده و موجب توسعه همه کشورهای منطقه شویم.
نامور مطلق با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در میان ملت ها و دولت تاکید کرد: باید ملت و دولت ها را به هم پیوند بزنیم و ملت های منطقه باید همدیگر را بشناسند و کشف کنند.
وی یکی از مهم ترین راه های ایجاد این ارتباط را صنعت گردشگری و صنایع دستی دانست و از آن بعنوان تجربه عمومی یاد کرد تا مردم این منطقه بیشتر با فرهنگ کشورهای همسایه آشنا شوند.
این مقام مسئول از فارابی، ابن سینا، مولانا، کماالدین خجندی و عزالدین نسفی بعنوان شخصیت هایی یاد کرد که می توانند پیوند دهنده بین ملت های منطقه باشند.
وی تبادل تجاری بویژه در زمینه مراودات صنایع فرهنگی در میان اعضا اکو را بعنوان یکی از راه حل ها دانست و پیشنهاد کرد تا با تسهیل مبادلات بازرگانی در حوزه صنایع دستی رونق ایجاد شود.
نامورمطلق بر ارتباط و تبادل اعضا اکو برای مبادلات مواد اولیه صنایع دستی تاکید کرد و افزود: اعضا اکو دارای ساختار مشابه و قوی در صنایع دستی نیستند و لذا نیازمند نزدیک کردن این ساختارها به هم هستیم.
وی هم اندیشی اعضا برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی ملت ها در جهت استفاده از صنایع دستی در کشورهای عضو اکو را ضروری دانست و گفت: معتقدیم دولت ها در مبادلات تجاری کمتر دخالت کرده و این امر را به نهادهای مردمی و بخش خصوصی واگذار کنند.
معاون میراث فرهنگی همچنین از ایجاد شرکت های منطقه ای توسط بخش خصوصی سخن گفت و با اشاره به حضور بانوان بعنوان قشر فعال در حوزه صنایع دستی پیشنهاد کرد تا اتحادیه ها و تعاونی های بانوان در این زمینه تشکیل شود.
نشست مشترک سفرای کشورهای عضو اکو در حوزه صنایع دستی و توسعه اقتصادی آن با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افتخار حسین عارف رییس موسسه فرهنگی اکو در ایران، شمیل السکورف دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی اکو در ایران در کاخ نیاوران در حال برگزاری است.
سفرایی از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاستان، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان و آذربایجان به میزبانی سازمان فرهنگی اکو و سازمان گردشگری در این مراسم شرکت دارند.
فراهنگ ** 1003 ** 9314**1601**



12/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن