تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798587130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید و فروش خودروهای قدیمی و مدل پایین در زنجان رونق دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: خرید و فروش خودروهای قدیمی و مدل پایین در زنجان رونق دارد استان‌ها > زنجان - بازار خودرو زنجان همچون بازار مسکن روزهای بی‌سر و صدایی را سپری می‌کند. خریداران چشم انتظار کاهش قابل توجه قیمت ها هستند و فروشندگان نیز برای رونق بازار لحظه شماری می کنند. پیش‌بینی می‌شود به دلیل پایین بودن بهره‌وری خودروهای داخلی و رعایت نکردن استانداردها در کنار کاهش قیمت انواع خودروهای خارجی، خریداران نسبت به خرید خودرو خارجی چراغ سبز نشان دهند.

به گزارش خبر آنلاین از روزنامه همشهری زنجان رئیس اتحادیه مشاوران خودرو زنجان با بیان اینکه بازار فروش خودرو بعد از توافق تغییر محسوسی نداشته است، می گوید: به هر حال تا مشخص شدن آثار توافق در بازار خودرو باید منتظر زمان بود تا شاهد تعدیل قیمت انواع خودرو باشیم.
رحمت‌علی قنبری پیش بینی می کند تا مشخص شدن وضعیت بازار خرید و فروش راه درازی در پیش است و فعالان این صنف این روزها بازار سرد و بی روحی را سپری می کنند.
وی با تاکید بر پایین آمدن قیمت خودروها توسط شرکت های تولیدکننده داخلی عنوان می‌کند: برای رونق عرضه و تقاضا شرکت های می توانند زیرقیمت کارخانه نسبت به فروش اقدام کنند؛ طوری که خریداران بتوانند با مساعد شدن اوضاع اقتصادی به آینده امیدوار باشند. قنبری تصویب قیمت های معقولانه از سوی شرکت ها را در ثبات قیمت ها مهم می داند و می‌گوید: برای نمونه قیمت عرضه پرشیا42 میلیون تومان در بازار و قیمت کارخانه آن 5/38 میلیون تومان گزارش شده که خریدار نیز در صورت فروش نزدیک به4 میلیون تومان سود می کرد؛ اما این روزها خریداران این بخش به دلیل تفاوت نزدیک قیمت کارخانه و بازار کمتر وارد بازار فروش می شوند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با تاکید بر اینکه تا زمانی که خریداران از رسیدن به سود بیشتر مطمئن نباشد به این بازار ورود پیدا نمی کند، ادامه می دهد: به دلیل معقول نبودن سود دلالی، بازار خودرو زنجان نیز ساکت است و بیشتر فعالان چشم انتظار روزهای خوش بازار هستند.
وی با بیان اینکه خرید و فروش ماشین های قدیمی و مدل پایین در شرایط کنونی رونق دارد، می افزاید: به دلیل روند بهبود اوضاع اقتصادی در بخش های مختلف، اگر اوضاع بازار خودرو با این روند پیش رود، می توان به آینده آن امید بست.
قنبری با ابراز تاسف از تولید بی کیفیت خودرو داخلی عنوان می کند: بی دقتی و بی‌تفاوتی به رعایت استانداردها از سوی تولیدکنندگان داخلی موجب شده تا در برخی مواقع خرید خودروهای خارجی از داخلی سبقت بگیرد. جالب اینکه در خودروهای صفر کیلومتر نیز شاهد معیوب بودن برخی قطعات هستیم. این عامل موجب می شود تا خریداران در صورت نزول قیمت خودروهای خارجی در خرید رعایت استاندارها و کیفیت بالا را ملاک قرار دهند که به نوعی خارج شدن تولید داخلی از گردونه بازار است.
قنبری در ادامه افت شدید قیمت خودروهای خارجی را یادآور می شود و می گوید: در مناطق آزاد اقتصادی و ویژه شاهد حضور پررنگ خودروهای خارجی با قیمت های مناسب هستیم که این عامل می تواند در گرایش عموم به خرید خودروهای خارجی موثر باشد. در این شرایط باید تولیدکنندگان برای اینکه از قافله تولیدکنندگان خارجی عقب نمانند، بر رعایت استانداردها و ارتقاء کیفیت محصول توجه بیشتر داشته باشند.
نگاهی به قیمت‌ها
وی ادامه می‌دهد: هم اکنون در بازار خودرو زنجان قیمت خودرو تیبا در کارخانه به مرز24 میلیون تومان رسیده که در بازار خودرو 24 میلیون و 100 هزار تومان معامله می‌شود. سمند ای- اف-6 در کارخانه 29 میلیون و973 هزار تومان قیمت دارد که در سطح شهر30 میلیون و 100 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
قنبری با اشاره به اینکه پژو 206 وی 8، 34 میلیون و 990 هزار تومان در درب کارخانه قیمت دارد که در بین معامله‌کنندگان خودرو 37 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می رسد، ادامه داد: در بنگاه های معاملاتی لیفان 620 ، 45 میلیون تومان، پژو پارس سال 5/36 میلیون و لیفان ایکس60، 62 میلیون تومان معامله می شود.
ساماندهی فروشندگان
هم اکنون270 فروشنده خودرویی در زنجان فعال هستند که از این تعداد100 فروشنده فاقد مجوز فعالیت دارند. بخش دیگر مصاحبه همشهری با رئیس اتحادیه مشاوران خودرو زنجان درباره ضرورت ساماندهی فعالان این بخش و رعایت استانداردهای چنین بنگاه‌هاست.
قنبری در این رابطه عنوان می کند: اتحادیه و بازرسی اصناف درباره فعالیت غیرقانونی این قبیل افراد اخطارهای لازم را داده و در صورتی که بتوانیم این اوضاع آشفته را ساماندهی کنیم، نیازمند همکاری سایر ارگان ها همچون اماکن و تعزیرات حکومتی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اتحادیه ابزار قانونی برای برخورد با این قبیل فروشندگان بدون مجوز ندارد، ادامه می دهد: هر چند سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از جمع آوری فروشندگان فاقد مجوز تا شهریور ماه خبر داده؛ اما نحوه ورود به این موضوع مشخص نیست.
قنبری با اعلام اینکه در شرایط کنونی برخی فروشندگان در مغازه های با متراژ 50 تا 40 مترمربع فعالیت می کنند، اعلام می کند: 100 بنگاه بدون مجوز در برخی مناطق شهر همچون بی سیم، جاوید و الهیه فعالیت می کنند که دست اتحادیه برای برخورد با آنها کوتاه است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک خوردرو زنجان با اشاره به بالا بودن هزینه های جانبی همچون پرداخت مالیات، پرداخت اجاره بهاء سنگین و نیز راکد بودن بازار بیان می کند: این عوامل موجب شده تا برخی فعالان فاقد مجوز از دایره خرید و فروش فاصله بگیرند.
از حرف تا عمل
قنبری در بخش دیگر صحبت هایش درباره واگذاری زمین از سوی مدیریت شهری برای تجمیع فروشندگان خودرو در یک نقطه متمرکز حومه شهر می گوید: در این رابطه جلسه‌ای با حضور برخی اعضای شورای شهر و شهردار برگزار شد که خواسته فعالان صنف فروش خودرو واگذاری زمین رایگان از سوی مدیریت شهر و ساخت و ساز این مجموعه از سوی فروشندگان بود.
به گفته وی در نهایت در آن جلسه مدیریت شهری با واگذاری زمین رایگان مخالفت کرد تا ساماندهی مرکز فروش خودرو در زنجان تنها در حد حرف باقی بماند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با تاکید بر همکاری نزدیک استانداری، مسکن و شهرداری و مدیریت شهری زنجان برای ساخت شهرک خودرویی زنجان ادامه می دهد: اتحادیه این آمادگی را دارد که در صورت حل شدن مشکل زمین در محدوده شهر زنجان نسبت به طی شدن ادامه ساخت و ساماندهی این شهرک قدم بردارد.

کلید واژه ها: استان زنجان -




دوشنبه 12 مرداد 1394 - 11:32:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن