تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820760236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

2500 بیمار مبتلا به ام اس در آذربایجان غربی شناسایی شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: 2500 بیمار مبتلا به ام اس در آذربایجان غربی شناسایی شده اند ارومیه – ایرنا – رییس انجمن حمایت از بیماران ام اس آذربایجان غربی گفت: دو هزار و 500 بیمار مبتلا به ام اس در سطح استان شناسایی شده اند.


سمیه زارع عصر روز یکشنبه در همایش بیماران ام اس شمال آذربایجان غربی افزود: آمار دقیقی از بیماران ام اس در استان وجود ندارد و این تعداد بیمار از سال 90 در این انجمن پرونده تشکیل داده اند.
وی با بیان اینکه ام اس یک بیماری خود ایمنی است که در سال های اخیر در کشورمان مبتلایان به آن در حال افزایش بوده است، اضافه کرد: به زودی کلینیک تخصصی ام اس در استان راه اندازی خواهد شد و با راه اندازی این کلینیک بسیاری از مشکلات بیماران مبتلا به ام اس مرتفع خواهد شد.
وی اظهار کرد: بنا بر مطالعات اولیه سن شیوع این بیماری در آذربایجان غربی بین 20 تا 40 سال است.
رییس انجمن حمایت از بیماران ام اس آذربایجان غربی ادامه داد: مبتلایان به بیماری ام اس در استان برای بهره مندی از مزایای خدمات درمانی و دارویی، در این انحمن تشکیل پرونده دهند تا زمینه تسهیل در روند درمان آنان فراهم شود.
زارع با اعلام آمادگی این انجمن برای راه اندازی شعبه ای در خوی گفت: در صورتی که فرد یا افرادی به صورت داوطلبانه بخواهند در این انجمن فعالیت کنند، این انجمن آماده راه اندازی شعبه برای ارائه خدمات درمانی به ویژه در ارائه داروهای کمیاب به مبتلایان ام اس در این شهرستان است.
بیماری ام اس بیماری خود ایمنی است که در سالهای اخیر روند رو به رشدی در کشور و آذربایجان غربی داشته است.
دلیل ابتلا به این بیماری در حال حاضر معلوم نیست.
7128/2093



12/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن