تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798432517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدون اغراق، دستاورد امروز بيش از تصور ديروز است/عدم اعتماد ما به غربي‌ها هنوز ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۵۱ب.ظ)
روحاني در گفت و گوي ويژه تلويزيوني با مردم: بدون اغراق، دستاورد امروز بيش از تصور ديروز است/عدم اعتماد ما به غربي‌ها هنوز ادامه دارد موج - رئيس جمهوري در گفت وگوي زنده تلويزيوني از رويکرد ديپلماسي و توافق هسته اي ايران و گروه 1+5 دفاع کرد و گفت: بدون اغراق مي گويم، دستاورد امروز بيش از تصور ديروز است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني رئيس‌جمهوري در گفت‌وگوي مستقيم تلويزيوني با مردم، اظهارداشت: آنچه که من در ايام انتخابات رياست جمهوري سال 92 فکر مي‌کردم اين بود که ملت ايران در همه صحنه‌ها موفق بوده و امکان پذير نيست که اين ملت در صحنه‌اي شکست بخورد و تسليم شود، اما در همان زمان گفتم که پيروزي در سايه حمايت مردم، رهبري معظم انقلاب و تدبير دولت امکان پذير است.
وي ادامه داد: در مقام عمل ما ديديم که مذاکره مي‌تواند موفق باشد اما شرايط موفقيت آن مذاکره را يک ملت، يک رهبر و همه دست‌اندرکاران بايد فراهم کند.
وي اظهارداشت: مقاومت ملت يک سرمايه بزرگ بود اگر مردم ايستادگي نمي‌کردند ما حتماً پيروز نبوديم.
روحاني با بيان اينکه کار دانشمندان ما يک دستاورد بود، خاطرنشان کرد: اگر ما در زمينه هسته‌اي نمي‌توانستيم پيشرفت کنيم در همان زنجيره اول ناموفق بوديم و در زنجيره دومي که هم درست مي‌کرديم به همين ترتيب در توليد آب سنگين ناموفق بوديم، در ساخت رآکتور نمي‌توانستيم حرکت کنيم و معنا نداشت که دنيا با ما مذاکره کند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تأکيد کرد: از طرفي ديگر مردم در طول اين دو سال اخير يک سري سرمايه‌هاي ديگر را هم به صحنه آوردند که اولين سرمايه ملّت حضور 73 درصدي آنها در حماسه سياسي و انتخابات بود.
روحاني افزود: انتخابات 2 سال پيش به تعبير بنده يک نوع رفراندوم بود که چگونه ما بايد حرکت کنيم و چگونه بايد موفق شويم، همچنين بحث تعامل سازنده با دنيا و اينکه چگونه بايد با دنيا رفتار کنيم و منطق و ادب ما چگونه بايد باشد، در آن برهه از سوي مردم مشخص شد.
وي با بيان اينکه بنده در همان مصاحبه که با جنابعالي در شبکه 2 سيما داشتم، گفتم که درشت‌گويي پيروز نمي‌شود، بلکه درست‌گويي پيروز خواهد شد، ادامه داد: ما راه منطق و درست‌گويي را برگزيديم.
رئيس دولت يازدهم با اشاره به سفر خود به نيويورک، گفت: بنده يک ماه پس از انتخابات به سفر نيويورک رفتم براي شرکت در مجمع سازمان ملل و در آنجا به همه دولت‌هاي دنيا، جهان عاري از خشونت و افراط‌گري را پيشنهاد کردم و اين پيشنهاد بعد از چند ماه به تصويب دولت‌ها در مجمع سازمان ملل رسيد.
وي افزود: همچنين آن ملاقات‌ها و صحبت هايي که در آنجا داشتيم، فضاي تعامل را به اوج رسانديم و اولين مذاکره وزير خارجه ايران با وزراي خارجه 1+5 در نيويورک محقق شد که اين اتفاق کليدي بود که براي شروع يک حرکت پرشتاب در انجام مذاکرات زده شد.
روحاني تأکيد کرد: من اگر بخواهم يک کلمه در پاسخ به سؤال شما بگويم که بنده اکنون اين فضاي کنوني را پس از 2 سال چگونه مي‌بينم، بدون اغراق مي‌گويم دستاورد امروز بيش از تصور ديروز است. يعني ديروز هم بنده براي موفقيت اميد داشتم، اما آنچه که امروز به‌دست آورديم بيش از آن چيزي بود که من 2 سال پيش فکر مي‌کردم و اين موفقيتي براي ملّت بزرگ ايران و مقام معظم رهبري بود.
وي ادامه داد: همچنين اين موفقيت در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج)‌ و فداکاري، ايثار، شهامت، دانش و منطق، مذاکره‌کنندگان صورت گرفت.
روحاني در پاسخ به اين سؤال که همواره يکي از دغدغه‌هايي که وجود دارد اين است که غرب وفاي به عهد نمي‌کند و يا حداقل خبري وجود داشت که شما در 4-5 روز آخر مذاکرات تهديد کرديد که مذاکرات را ترک کنند، اين بحث را چگونه ارزيابي مي‌کنيد و چشم‌انداز آينده را چقدر روشن مي‌بيند که طرف مقابل به تعهداتي که داده پايبند باشد، گفت: ما با هر کشوري که مذاکره مي‌کنيم برمبناي يک چهارچوب و اهدافي است.
روحاني ادامه داد: قدم به قدم انجام اين مذاکرات براي آن کسي که فن مذاکرات را بلد است قابل سنجش است، البته طرف مقابل ما مخصوصا برخي کشورها، کشورهايي هستند که مردم ايران به آنها اعتمادي ندارند و با ملّت ايران خصومت داشته و دارند، اما درعين حال معنايش اين نيست که اگر ما با يک کشوري مشکل داريم، نتوانيم با آن کشور روي يک هدف مشترک همکاري داشته باشيم.
وي همچنين افزود: شما مي‌دانيد که ما در ماجراي افغانستان، طالبان و صدام حسين و پايان حکومت صدام گرچه مستقيم مداخله نداشتيم، ولي بسياري از گروه‌هايي که با ما و درکنار ما بودند، يک نوع اهداف مشترکي را با ديگران حس کردند و پيش رفتند، پس منافاتي ندارد که يک کشوري دوست ما نباشد، اما در يک مسئله مهم بين‌المللي ما نتوانيم مذاکره کنيم.
رئيس جمهور تصريح کرد: اينکه ما چگونه اعتماد کنيم و يا اينکه اعتماد ما صد درصد است يا خير، هيچ‌کس نمي‌تواند آن را دقيقاً اعلام کند، من در برابر يک کشور ولو دوست و همسايه و هم‌مذهب، هنگامي که مذاکره مي‌کنم اعتماد صد درصد دارم، بنابراين طبيعي است که 6 کشور دنيا با ما مذاکره مي‌کردند و ما در آن توافق موقت ژنو که مربوط به اوايل آذر 92 مي‌شود تا امروز که همچنان آن توافق ادامه دارد، ما در مقام عمل آزمايش کرديم و هم ما و هم طرف مقابل عمل کردند.
وي ادامه داد: آنها به ما قول داده بودند که بخشي از تحريم‌ها را بردارند و ما قول داده بوديم که برخي محدوديت‌هايي را بپذيريم که هر دو عمل کرديم، پس معلوم است که مي‌شود اعتماد کرد، ما توافقي را که با کشورهاي 1+5 کرديم مگر چند ساله است، فقط اين توافق 10 ساله است و در گذشته هم يک توافق کم‌تر از 2 سال داشتيم. بنابراين 5 برابر همين توافق صورت گرفته است. اگر يک پنجم توافق امروز ما انجام داديم و ديديم که عمل مي‌شود، مي‌تواند يک علامتي براي اين باشد که مي‌توانيم کار را پيش ببريم.
رئيس دولت يازدهم خاطرنشان کرد: اين تفکر که ما در برابر دنيا دو راه بيش‌تر نداريم، يا تسليم در برابر دنيا يا شکست دنيا است، منطق درستي پشت سر اين حرف نيست؛ زيرا يک راه سومي هم وجود دارد و آن هم تعامل با دنيا است، البته اين تعامل بايد سازنده و در چارچوب منافع ملي و بُرد‌ـ‌بُرد باشد و بنده نيز در اين ميان همواره معتقدم توافق بُردـ باخت اولا شدني نيست، ثانيا اگر بشود پايدار نخواهد بود، بنابراين توافق بايد بُردـ‌بُرد باشد که ما ببنيم به اهداف اصلي‌مان دست پيدا کرديم و اينکه طرف مقابل هم اگر هدف مهمي دارد احساس کند به آن هدف دست پيدا کرده است، والا توافقي صورت نمي‌گيرد، همچنين توافق پايدار نمي‌ماند.
روحاني با تأکيد بر اينکه ما در اين توافق 3 هدف مهم داشتيم و به آن دست پيدا کرديم، گفت: به اعتقاد من طرف مقابل هم يک هدف مهم داشته و مي‌گويد به آن دست پيدا کرده است. بنابراين به اين صورت يک توافق بُرد‌ـ‌بُرد مي‌شود و طرف مقابل هم ادعا مي‌کند به هدفش رسيده است و ما هم ادعا مي‌کنيم به اهداف خود رسيده‌ايم بنابراين به آنچه که امروز به‌دست آمده نمي‌توانيم بگوييم اعتماد صد درصد داريم. در عين حال هنگامي که شما هم يک تجارتي را با يک فرد يا کشور انجام مي‌دهيد صد درصد مطمئن نيستيد که طرف مقابل شما به وعده عمل کند، اما شما يک مکانيزمي قرار مي‌دهيد تا ضرر نکنيد، حتي اگر او به هم زد، شما متضرر نشويد و طرف مقابل هم اين چنين مکانيزمي را در نظر خواهد گرفت. پس مي‌توانيم براي توافقات مکانيزمي را در نظر بگيريم که درنهايت هيچ‌کدام ضرر نکنند.
روحاني تأکيد کرد:‌ من با تجربه‌اي که در مدت اين 2 سال و اجراي توافق موقت داشتيم، اميدوارم اين توافق به خوبي پيش برود، البته ما بايد مراحلي را طي بکنيم و تا کنون تنها يک مرحله را سپري کرده‌ايم و مراحل بعدي را بايد طي کنيم و ان‌شاءالله اين توافق عملياتي مي‌شود و مردم حاصل کار خودشان را خواهند ديد.
روحاني با اشاره به رويکرد ديپلماتيک دولت يازدهم گفت: با توجه به تاکيدي که دو سال پيش بر اتخاذ رويکردي تعامل گرايانه داشتيم بدون اغراق مي‌گويم دستاورد امروز بيش از تصور ديروز است. يعني ديروز هم بنده براي موفقيت اميد داشتم، اما آنچه که امروز به‌دست آورديم بيش از آن چيزي بود که من 2 سال پيش فکر مي‌کردم و اين موفقيتي براي ملّت بزرگ ايران و مقام معظم رهبري بود.
وي با اشاره به توافق هسته اي گفت: با تجربه‌اي که در مدت اين 2 سال و اجراي توافق موقت داشتيم، اميدوارم اين توافق به خوبي پيش برود، البته ما بايد مراحلي را طي بکنيم و تا کنون تنها يک مرحله را سپري کرده‌ايم و مراحل بعدي را بايد طي کنيم و ان‌شاءالله اين توافق عملياتي مي‌شود.
روحاني با اشاره به بحران ساختگي هسته اي عليه ايران گفت: ما اساسا به دنبال سلاح کشتار جمعي نيستيم و اگر مي‌خواستيم سلاح کشتار جمعي درست کنيم، وقتي رژيم صدام با سلاح شيميايي به کشور ما حمله کرد، ساخت سلاح شيميايي خيلي آسان و ساده است، ما هم سلاح شيميايي درست مي‌کرديم و عليه مردم و ارتش عراق به کار مي‌برديم اما اين مردم، مردمي نيستند که اخلاق را زير پا بگذارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن