تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804402760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهور: دستاوردهای امروز مذاکرات بیش از تصورات دیروز است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رییس جمهور: دستاوردهای امروز مذاکرات بیش از تصورات دیروز است
رییس جمهور کشورمان در مورد انطباق نتیجه برجام با وعده‌های خود اظهار کرد: بدون اغراق می گویم که دستاورد امروز بیش از تصورات دیروز است و آنچه که امروز به دست آورده‌ایم بیش از مقداری است که دو سال پیش به آن فکر می‌کردیم.
به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: من به ملت بزرگ ایران به خاطر ایستادگی ،‌صبوری و مقاومت شان خسته نباشید می‌گویم و به آن‌ها کسب موفقیت‌های بزرگ در طول تاریخ پس از انقلاب از جمله پیروزی در دفاع مقدس و پیروزی در مذاکرات هسته ای را تبریک می گویم.

وی در مورد اینکه چرا دولت یازدهم مذاکره را انتخاب کرد، یادآورشد : آن چه که من دیروز به آن فکر می کردم این بود که ملت ایران در همه صحنه‌ها موفق بوده و این موضوع امکان‌پذیر است که یک ملت در صحنه‌ای شکست نخورد. من در گذشته نیز همواره تاکید کرده‌ام که پیروزی در سایه حمایت مردم ، رهبری معظم انقلاب و تدبیر دولت امکان پذیر است.

رییس جمهور ادامه داد: ما در مقام عمل مشاهده کردیم که مذاکره می تواند موفق باشد اما شرایط موفقیت آن را یک ملت و یک رهبر و همه دست اندرکاران آن باید فراهم کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه مقاومت ملت ایران یک سرمایه بزرگ بود و اگر مردم ایستادگی نمی کردند حتما پیروز نبودیم، به فعالیت دانشمندان کشور در عرصه‌های مختلف انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت:‌ کار دانشمندان ما یک دستاورد بود؛ چرا که چنان چه ما نمی توانستیم درزمینه هسته ای پیشرفت کنیم و در همان زنجیر اول و در تولید آب سنگین ناموفق بودیم و در تولید راکتور نمی توانستیم حرکت کنیم دیگر معنا نداشت که دنیا بیاید با ما مذاکره کند.

انتخابات سال 92 نوعی رفراندوم درباره تعامل سازنده با دنیا بود

وی با بیان اینکه مردم طی دو سال گذشته سرمایه هایی در کشور به صحنه آوردند اظهار کرد: حضور 73 درصدی ملت ایران در حماسه سیاسی و در انتخابات، نخستین سرمایه ای بود که در دو سال اخیر از سوی مردم به صحنه آورده شد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات سال 92 نوعی رفراندوم در مورد چگونگی حرکت و موفقیت ما و درباره بحث تعامل سازنده با دنیا و نحوه رفتار با دنیا بود.

درشت گویی پیروز نمی شود

روحانی با اشاره به اولین مصاحبه خود اظهار کرد: من در همان مصاحبه گفتم که درشت گویی پیروز نمی شود، بلکه این درست گویی است که پیروز می شود و ما نیز راه منطق را در پیش گرفتیم.

رییس جمهور با اشاره به طرح جهان عاری از خشونت و افراطی گری از سوی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من یک ماه پس از انتخابات سال 92 طی سفری که به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل داشتم به همه ملت های دنیا، جهان عاری از خشونت و افراطی گری را پیشنهاد کردم و این پیشنهاد نیز نهایتا مورد تصویب دولت‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل قرار گرفت.

وی با اشاره به ملاقات های خود در زمان پس از ارائه طرح جهان عاری از خشونت اظهار کرد: آن ملاقات هایی که در آن ایام داشتیم و صحبت‌هایی که در آن ایام مطرح می شد تقریبا فضای تعامل را به اوج خود رساند و نخستین مذاکره وزیر خارجه ایران با وزرای خارجه 1+5 در نیویورک محقق شد و این کلیدی بود که برای حرکت پرشتاب در زمینه مذاکره زده شد.

دستاورد امروز بیش از تصورات دیروز است

روحانی در پاسخ به این پرسش که چقدر برجام را با آن چه که در گذشته وعده داده اید منطبق می‌دانید اظهار کرد: بدون اغراق می گویم که دستاورد امروز بیش از تصورات دیروز است و آنچه که امروز به دست آورده‌ایم بیش از مقداری است که دو سال پیش به آن فکر می‌کردیم.

رییس جمهور گفت: این موفقیت، موفقیت ملت بزرگ ایران ، هدایت‌های رهبر بزرگ انقلاب و عنایت حق و فداکاری‌ها و ایثار و شهامت و دانش مذاکره کنندگان کشورمان است که توانستند این بار ، این بار مهم را در گام نخست به مقصد برسانند.

روحانی با اشاره به اینکه ما در مذاکرات بر مبنای چارچوب و اهداف مشخصی عمل کرده و مذاکرات را قدم به قدم سنجش می‌کنیم گفت: طرف مقابل ما مخصوصا برخی از این کشورها جزء کشورهایی هستند که با ایران خصومت داشته و هنوز هم دارند و مردم به آن‌ها اعتماد ندارند. البته این بدان معنی نیست که اگر با کشوری مشکل داریم نمی‌توانیم با او مذاکره کنیم. ما در ماجرای افعانستان، طالبان و صدام حسین نیز مذاکراتی نیز داشته‌ایم، بنابراین منافاتی ندارد با کشوری که دوست ما نیست درباره یک موضوع مذاکره کنیم.

توافق برد برد حاصل شده است

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند بگوید حتی به کشور دوست و همسایه خود اعتماد 100 درصد دارد خاطرنشان کرد: در توافق موقت ژنو که به اوایل آذر 92 مربوط می‌شود ما و طرف مقابل یکدیگر را آزمایش کردیم. ما برخی محدودیت‌ها را پذیرفتیم و آن‌ها هم برخی تحریم‌ها را برداشتند. هر دو به قول‌های خود عمل کردیم. مدت این توافق هسته‌ای ده سال است که ما در توافق ژنو که دو سال بود یکدیگر را آزمایش کردیم.

رییس جمهور همچنین افزود: این تفکر که در برابر دنیا ما دو راه پیش نداریم که آن دو راه تسلیم یا شکست دنیا است منطق ندارد. راه سومی هم وجود دارد که همان راه تعامل سازنده و در چارچوب منافع ملی و برد- برد است. من به جد معتقدم توافق برد- باخت شدنی نیست و اگر هم بشود پایدار نمی‌ماند اما ما با توافق برد- برد به اهداف خود رسیدیم و طرف مقابل هم به اهداف خود رسید. ما در این توافق سه هدف مهم داشتیم که به آن دست یافتیم طرف مقابل هم می گوید که به هدف خود رسیده است یعنی توافق برد برد حاصل شده است.

نمی گوییم که به طرف مقابل اعتماد صددرصدی داریم

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه ما نمی گوییم که به طرف مقابل اعتماد صددرصدی داریم خاطرنشان کرد: در توافق مکانیزم‌هایی درنظر گرفته می شود تا طرفین متضررنشوند ما اکنون فقط یک مرحله از توافق را پشت سر گذاشته ایم و باید مراحل بعدی هم طی شود تا مردم نتیجه این توافق که حاصل ایستادگی و مقاومت آن‌هاست را ببینند.

وی درباره ادعای طرف غربی درباره بازداشتن ایران از تولید بمب‌ اتمی گفت: آن‌ها مدعی اند که کاری کردند که بین ایران و بمب اتم یک سال فاصله افتاده است که این دیدگاه از نظر ما خیال پردازی و توهم است. طرف مقابل در ابتدا احساس می کرد که ما دنبال ساخت بمب اتم هستیم و استدلالش این بود که در نمونه‌برداری اولیه در سال 82 آلودگی بالای 70 درصد پیدا شده بود که ما نمی‌دانستیم این آلودگی چیست که البته بعد مشخص شد که سانتریفیوژهای ما که دست دوم بوده در کشور دیگری تا 75 درصد عمل غنی‌سازی را انجام داده بود آن کشور هم مشخص شد که چه کشوری بود و بنابراین مساله حل شد.

وی همچنین گفت: اما این مسیر توهم آمیز را ادامه دادند و گفتند ایران دنبال ساخت بمب اتم است در حالی که ما دنبال چنین مساله‌ای نبودیم. ما اگر می‌خواستیم از سلاح کشتار جمعی استفاده کنیم در دوره جنگ تحمیلی که صدام علیه ما سلاح شیمیایی به کار برد سلاح شیمیایی تولید کرده و آن را به کار می بردیم، اما این مردم اخلاق را زیر پا نمی گذارند و شرافتمندانه از خود دفاع می کنند. در دوران دفاع مقدس خلبانی که برای انهدام یک پل عازم ماموریت شده بود به این دلیل که یک خودروی شخصی بر روی این پل بود جان خود را به خطر انداخت و دور زد تا پل خالی شود و سپس آن را منهدم کرد. این کار او از لحاظ نظامی اشتباه، ولی از لحاظ انسانی درست بود.

طبق فتوای رهبری ساخت، نگهداشت و استفاده از سلاح کشتار جمعی حرام است

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه طبق فتوای رهبری ساخت، نگهداشت و استفاده از سلاح کشتار جمعی حرام است اظهار کرد: اگر طرف مقابل ما ادعا کند که به موفقیت دست یافته ، اشکالی ندارد به هر حال ما دنبال ساخت بمب اتمی نبوده‌ایم موفقیت بزرگ ما این بود که ایران تحت فصل 7 منشور ملل متحد و ماده 41 آن بود که این به معنای آن است که طبق ادعای سازمان ملل ایران صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند اما قطعنامه اخیر سازمان ملل (2231) بیان می‌کند که ایران کشوری است که دنبال فناوری صلح آمیز هسته‌ای است و از دیگر کشورها می‌خواهد که با ایران همکاری کنند.

این خبر در حال تکمیل است...




منبع: ایسنا


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن