تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803276533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستاوردهای سیاسی و اجتماعی سفر رییس جمهوری مهمتر از بعد اقتصادی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان: دستاوردهای سیاسی و اجتماعی سفر رییس جمهوری مهمتر از بعد اقتصادی است سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به دستاوردهای سیاسی و اقتصادی گفت: دستاوردهای سیاسی و اجتماعی سفر رییس جمهوری مهمتر از بعد اقتصادی آن است.


مسعود الماسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس جمهوری در سفر به استان کردستان و با بیان اینکه ایران از کُردها در برابر تروریست ها حمایت می کند، نشان داد که حوزه تمدن ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیایی است.
او گفت: این یک پیام مهم در سفر رییس جمهوری به استان کردستان بود و نشان داد ایران هزینه حمایتی که کُردهای عراق در زمان جنگ تحمیلی از ایران کردند را جبران می کند.
وی گفت: کُردها نشان داده اند که همواره گرایش به ایران دارند و جمهوری اسلامی ایران نیز از آنها حمایت می کند.
الماسی به یکی دیگر از پیام های مهم سفر رییس جمهوری به استان کردستان اشاره کرد و افزود: دکتر روحانی پیام وحدت، دوستی و همدلی را در این سفر مطرح کرد.
رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان اظهار کرد: ایجاد کُرسی تدریس زبان کُردی در دانشگاه کردستان قدم بزرگی در حوزه فرهنگی بود که در این سفر مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه فعالین سیاسی و نخبگان جامعه، توانایی ها و امکانات بالفعل دولت را در نظر بگیرند و سپس خواسته ها را مطرح کنند، گفت: ایجاد نشدن مهارت های سیاست ورزشی و خلا عدم فعالیت جدی احزاب شناسنامه دار موجب شده است تا حلقه خواسته ها با توانایی های دولت به درستی وصل نشود.
الماسی با بیان اینکه دولت در این سفر از حرکت های پوپولیستی دور شده است، افزود: دولت به جای ریز شدن بر طرح های مختلف به دستاوردها به طور کلان اشاره کرده است.
به گفته وی دولت بیشتر به سمت اجرایی شدن حرکت کرده است به جای اینکه در شهرهای مختلف مردم را به دنبال خودروی هیات دولت بکشاند.
وی با اشاره به اینکه این سفر پس از موفقیت مذاکرات هسته ای بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کردستان استانی مرزی است بهبود روابط ایران با کشورهای دیگر مستقیما بر این استان تاثیر می گذارد.
الماسی ادامه داد: با توجه به اینکه به زودی ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی بانه و مریوان عملی می شود، شاهد رونق اقتصادی در استان کردستان خواهیم بود.
رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: در نظر گرفتن 880 میلیارد تومان برای استان کردستان و 10 برابر شدن این اعتبار نسبت به گذشته اتفاقی بسیار خوشایند در این سفر بود.
وی یادآور شد: با اینکه این اعتبار نسبت به گذشته 10 برابر شده است اما هنوز با نیازهای استان فاصله دارد.
الماسی مهمترین مورد در رابطه با این اعتبارات را محل هزینه کرد آن دانست و گفت: هدایت این اعتبارات به سمت زیرساخت های ریلی و جاده ای و همچنین انتقال آب به دشت های شرقی استان بخش های مهمی از هزینه کرد اعتبارات است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال 96 آب سد آزاد به دشت های دهگلان و قروه منتقل می شود، افزود: بحران نابودی آب های زیرزمینی در دشت های شرق استان کردستان با این انتقال آب به تعویق می افتد.
الماسی با اشاره به اینکه سالانه 70 تا 80 سانتیمتر افت سفره های زیرزمینی آب در شرق استان روی می دهد، انتقال آب از مرگ خاک در این منطقه نیز جلوگیری می کند.
وی گفت: اگر به عنوان یک استراتژی توسعه ای به انتقال آب نگاه کنیم، توسعه پایدار معیشتی در منطقه ایجاد می کند.
وی قول اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنعت را یکی دیگر از دستاوردهای این سفر بیان کرد و ادامه داد: اگر این تسهیلات درست توزیع شود و زنجیره فولاد شکل بگیرد می تواند بخش صنعت استان را گسترش دهد.ک/3
6108/1904



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن