تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803272078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمانو بايد به تعهدش پايبند باشد/ پروتکل الحاقي، با تصويب مجلس دائمي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۴۲ب.ظ)
کمالوندي: آمانو بايد به تعهدش پايبند باشد/ پروتکل الحاقي، با تصويب مجلس دائمي مي شود موج-سخنگوي سازمان انرژي اتمي گفت: در بند 10 توافق ايران و آژانس تاکيد شده که اطلاعات و روش بازرسي ها بايد محرمانه بماند بنابراين آمانو بايد به اين تعهد پايبند باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، بهروز کمالوندي در پاسخ به پرسشي درخصوص تصميم يوکيو آمانو براي سفر به آمريکا و ارائه گزارش از توافق محرمانه ايران و آژانس در کنگره اين کشور تاکيد کرد: اينکه آمانو تشخيص دهد که به چه جايي پاسخ دهد يا به چه جايي سفر کند مربوط به اوست اما آنچه مربوط به خودش نيست و به اعضاي آژانس مرتبط مي شود استقلال آژانس است.

آمانو بايد به اين تعهد پايبند باشد
وي گفت: مديرکل آژانس به عنوان نماد اين نهاد بين المللي تلقي مي شود و اقدامات، سخنان و رفتارش بيانگر وضع موجود در آژانس است به همين علت آنچه براي ما اهميت دارد اين است که آقاي آمانو به تعهدات اين نهاد طبق اساسنامه پادمان و توافق دوجانبه ايران و آژانس پايبند باشد.
کمالوندي با اشاره به توافق دوجانبه اخير ايران و آژانس که از آن به عنوان نقشه راه همکاري هاي دو جانبه ياد مي شود تاکيد کرد: در بند 10 اين توافق تاکيد شده است که اطلاعات و روش بازرسي ها بايد محرمانه بماند بنابراين آمانو بايد به اين تعهد پايبند باشد.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه صرفنظر از تاثير هشدارهاي ما درخصوص حفظ استقلال آژانس، چنانچه آمانو اسناد محرمانه را در کنگره آمريکا منتشر کند واکنش عملي ما چه خواهد بود گفت: نگراني ما درباره استقلال آژانس دغدغه بسياري کشورهاي ديگر نيز هست.
وي افزود: کشورهاي غيرمتعهد، در حال توسعه و حتي برخي کشورهاي توسعه يافته بحث هاي مختلفي در اين باره در آژانس مطرح و تاکيد کرده اند که آژانس نبايد وابسته باشد.
کمالوندي گفت: يکي از موضوعاتي که قرار است در کنفرانس عمومي امسال آژانس در ماه آينده مطرح و تاکيد شود، استقلال و فرآيند تصميم گيري در آژانس است به نحوي که مستقل و حرفه اي باشد.
وي افزود: بنابراين اين نگراني همواره بوده و هست و توافق ما با آژانس مانند توافقي که در برجام داشته ايم مبتني بر اعتماد نيست به همين علت توافق محکمي را منعقد کرده ايم.
به گزارش صدا و سيماي جمهوري اسلامي، معاون سازمان انرژي اتمي هشدار نماينده دائم کشورمان در آژانس درخصوص حفظ اطلاعات و اسناد محرمانه مرتبط با توافق دوجانبه را بهنگام دانست و گفت: کتباً اعلام کرديم که باتوجه شنيده ها از کنگره آمريکا نگرانيم که در پي ارائه، طرح و علني کردن اطلاعات مربوط به توافق محرمانه ايران و آژانس باشند.
کمالوندي تصريح کرد: اين ها نگراني هاي ماست که کتبي و شفاهي به آقاي آمانو منتقل کرده ايم و تلقي ما اين است که دليلي وجود ندارد که او اين مسائل را رعايت نکند يعني به نفع آژانس و مديرش نيست که بخواهد سندي محرمانه را افشا کند.
وي گفت: آنچه اهميت دارد اين است که بتوانيم به نحوي مسائل را هدايت کنيم که منافع کشورمان در نظر گرفته شود به هرحال نکته اي نداريم که نگرانش باشيم در عين حال مراقبت دائم مي کنيم و در تماس دائم با آژانس هستيم.
کمالوندي ابراز اميدواري کرد: بتوان در پايان نقشه راه دو جانبه ايران و آژانس در 15 دسامبر، دو طرف اعلام کنند که مسائل گذشته ايران يکبار براي هميشه پايان يافته است.

انشار اطلاعات محرمانه توسط آمانو بعيد است
معاون حقوقي و امور بين الملل سازمان انرژي اتمي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه اگر آمانو به تعهداتش در حفظ اسناد محرمانه در کنگره آمريکا عمل نکند سازوکار و زمينه اقدام حقوقي براي ما وجود دارد گفت: ما در متن توافق بر اين مسئله تاکيد کرده ايم و فکر مي کنيم از نظر حقوقي، شخصيت و جايگاه مديرکل آژانس، چنين اتفاقي نمي افتد که اسناد محرمانه افشا شود.
کمالوندي افزود: ما احتمال اين اتفاق را بسيار ضعيف مي دانيم و با توجه به اين موضوع تصور مي کنيم ضرورتي ندارد که از قبل موضعي را در اين باره اتخاذ کنيم که از آن سوء استفاده شود.
وي در عين حال گفت: اگر قرار بر اين باشد که چنين اتفاقي بيافتد که البته ما چنين تلقي و برداشتي نداريم مي توانيم در آن شرايط موضوع را بررسي کنيم.

تببين نقش سه گانه آژانس
سخنگوي سازمان انرژي اتمي با تبيين نقش سه گانه آژانس در چارچوب همکاري با کشورمان گفت: نخستين نقش، بررسي مسائل گذشته است که نامش را «پي ام دي» گذاشتند که ما آن را نپذيرفتيم که اين موضوع صرف نظر از وجود داشتن يا نداشتن برجام بايد ميان ما و آژانس مطرح وحل وفصل شود.
وي تاکيد کرد: همواره توقع ما اين بوده است که اين مسأله فيصله يابد؛ دوازده سيزده سال طرح سوال در اين چارچوب کافي است. کمالوندي گفت: حسن توافق اخير با آژانس اين است که به اين سوالات تا پيش از پايان سال ميلادي جاري پايان مي دهد.
وي افزود: نقش ديگر آژانس اين است که گزارشي درخصوص تعهدات کشورمان مانند کاهش تعداد سانتريفيوژها يا باز طراحي راکتور اراک ارائه کند که کاري کمّي است و قرار نيست در اين باره قضاوت کند.
معاون سازمان انرژي اتمي گفت: نقش ديگر آژانس نظارت معمولي اين نهاد بر فعاليت هاي هسته اي صلح آميز کشورمان مانند هر عضو ديگر است به نحوي که اقداماتي که مي کنيم و گزارش هايي که ميدهيم راستي آزمايي شود که اين ممکن است علي القاعده هميشگي باشد.

اگر مجلس، پروتکل را تصويب کند، دائمي مي شود
کمالوندي افزود: مادامي که عضو ان پي تي هستيم و با آژانس توافقي داريم طبق موافقتنامه پادماني و ارتباطي که با اين نهاد بين المللي برقرار است اين روابط ادامه مي يابد البته ممکن است در مرحله اي شکل آن تبديل به پروتکل الحاقي شود که اگر مجلس شوراي اسلامي در آينده آن را تصويب کند دائمي مي شود.
وي گفت: البته پروتکل الحاقي و تعهدات پادماني را در گذشته به مدت دو و نيم تا سه سال به طور داوطلبانه اجرا کرده ايم.
کمالوندي افزود: ساز و کار آژانس، نحوه تصميم گيري اش و مدير کل آن متاثر از شوراي حکام است شورايي که متشکل از نمايندگان کشورهاي مختلف بويژه 1+5 است که در آن عضويت دائم دارند.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي گفت: وقتي با چنين تشکيلاتي توافق مي کنيم يعني زمينه سياسي فراهم شده است تا مسائل حقوقي و فني را در بستري سياسي حل و فصل کنيم؛ اين شرايطي است که با آن مواجهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن