تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798747682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه وپیشرفت فضای مجازی کشور باید دربرنامه ششم موردتوجه ویژه قرارگیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر شورای عالی فضای مجازی: توسعه وپیشرفت فضای مجازی کشور باید دربرنامه ششم موردتوجه ویژه قرارگیرد تهران-ایرنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه فضای مجازی کشور باید توسط بخش خصوصی توسعه یابد، افزود: ایران به عنوان یکی از قدرت های جهان شناخته شده و ما باید در تمامی حوزه ها به خصوص فضای مجازی پیشرفت کنیم که این موضوع مهم باید در برنامه ششم توسعه کشور دیده شود.


به گزارش ایرنا محمدحسن انتظاری درنشست سازمانهای صنفی و تشکل های تخصصی حوزه فضای مجازی افزود: مرکزملی فضای مجازی کشور مشکلات و موانع اعلام شده را بررسی و در قالب برنامه های مختلف به شورای عالی فضای مجازی کشور برای تصویب نهایی پیشنهاد خواهد کرد.
وی افزود: همچنین برای عملیاتی شدن آن در دستگاه های مربوطه تقسیم کار ملی انجام خواهیم داد. گزارشی از مباحث مطرح شده برای ریاست محترم جمهوری، مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی فضای مجازی ارسال خواهد شد.
وی افزود: پیشنهادهایی که امکان اجرا دارند نیز در ارتباط مستقیم با وزارتخانه و سازمان های مربوطه مطرح کرده و عملیاتی خواهیم کرد.
انتظاری با اشاره به اهمیت مدیریت شایسته سالارانه در حوزه فضای مجازی و به کارگیری صحیح نیروهای انسانی متخصص در این حوزه اظهار کرد: مهندسان فارغ التحصیل دانشگاه ها در حوزه فضای مجازی در ایران با کشورهای بزرگ تقریبا برابر است که باید از این ظرفیت در کشور استفاده کرد.
مشاور رئیس مرکزملی فضای مجازی کشور در ادامه این نشست، یکی از دلایلی که توسعه تولید داخلی در کشور با چالش روبرو است را می توان آیین نامه و قوانینی که تاکنون وضع شده است دانست و گفت : چرا که این موضوعات جامع و کامل نیستند و خلاء های قانونی در این حوزه وجود دارد که با کمک بخش خصوصی می توان این خلاء ها را شناسایی کرد.
دکتر محمدعلی فرقانی افزود: تکلیف بخش ICT خیلی واضح نیست، اولویت ها تعیین نشده و برنامه سرمایه گذاری و تلفیق سرمایه گذاری داخلی و خارجی مشخص نیست بنابراین در این رابطه بخش خصوصی و تشکل ها می توانند کمک کنند تا اسناد راهبردی و بالادستی در حوزه های مختلف فضای مجازی تهیه شود.
سازمان های صنفی و تشکل های تخصصی حوزه فضای مجازی در نشستی در مرکزملی فضای مجازی به بررسی موارد مربوط به این حوزه در دوران بعد از تحریم پرداختند.
روسای سازمان های صنفی و نمایندگان بخش خصوصی موارد و دغدغه های خود را درباره ساده سازی قوانین و مقررات، حمایت از بخش خصوصی، مشکلات و موانعی که در راه تولید کنندگان محتوا و نرم افزار وجود دارد و شناختن آنها توسط سازمان های دولتی به عنوان ارایه دهندگان خدمات و نه تولید کننده مطرح کردند.
همچنین درخصوص مباحث مالیات،بیمه وموانع داخل کشور بر سرراه تولیدکنندگان، ارایه راهکار برای فعالیت مشترک با سرمایه گذاران خارجی، موازی کاری و تداخل فعالیت بخشهای دولتی و تعدد سازمان های ارایه دهنده مجوز، خلاء های قانونی و تغییرات سیاست ها و برنامه های جدید، جلوگیری از واردات غیرمجاز و ورود سازمانهای دولتی به بخش خصوصی وبهبود بازارهای داخلی در این نشست تخصصی به تبادل نظر پرداختند.
در این نشست تخصصی که روسای اصناف و نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مجمع تشکلهای ICT ایران،اتحادیه لوح های فشرده ایران، سندیکای افتا، انجمن تولیدکنندگان نرم افزارموبایل ایران،سندیکای صنعت مخابرات ایران،سندیکای شناسایی ومکان یابی رادیویی، مجمع تشکل های دانش بنیان، سندیکای صادرکنندگان نرم افزار، اتحادیه شرکت های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه های ایمن، سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات IT و انجمن ناشران دیجیتال اتاق بازرگانی حضور داشتند، مقرر شد تا پیشنهادهای تخصصی اصناف و تشکل های بخش خصوصی در حوزه فضای مجازی در مدت زمان معین شده به مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام شود.
علمی (1) ** 1201 **1599



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن