تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819220697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازی سیستم جدید کدال هفته آینده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: راه‌اندازی سیستم جدید کدال هفته آینده
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در هفته آینده سیستم جدید کدال با قابلیت اجرا بر روی تمام مروگروهای بازار و امکان انتقال اطلاعات راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی سیستم جدید کدال در هفته آینده /
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، در دومین نشست خبری خود در سال جاری در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط شاخص‌های مورد توجه در بازار سرمایه گفت: در حال حاضر یکی از شاخص‌های مورد توجه در بازار سرمایه P/E یا همان نسبت قیمت به درآمد شرکت‌ها است که به طور جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد که رقم P/E در بورس تهران 5.5 و در فرابورس نیز 5.5 برآورد شده است.


وی در ادامه افزود: مجموع کل دارایی‌های بورس و فرابورس 943 هزار میلیارد تومان است که 80 درصد این دارایی‌های شرکت بورس و فرابورس از طریق بدهی تأمین مالی شده و 20 درصد از آن از طریق حقوق صاحبان سهام تأمین شده است.


فطانت در توضیح ارزش بازار بورس و فرابورس تصریح کرد: ارزش بازار بورس 281 هزار میلیارد تومان و ارزش بازار فرابورس 58 هزار میلیارد تومان است که ارزش کل این دو بازار به 341 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ عدد حقوق صاحبان سهام به 1.7 رسیده است و زمانی که دارایی شرکت‌ها در دفاتر با قیمت تاریخی و بر اساس روش‌های منطبق بر گذشته با کسب سود مورد محاسبه قرار می‌گیرد اعداد بدهی‌ها بسیار کمتر است که شرکت‌های بورسی و فرابورسی در این شرایط به سر می‌برند.


وی در توضیح اعداد و ارقام قیمت دفتری بورس یادآور شد: در شرایط فعلی بورس و اوراق بهادار تهران 70 درصد نسبت به قیمت دفتری تفاوت دارد و این نشان از پتانسیل بالا از لحاظ بنیادی است گرچه اطلاعات مربوط به سود هم باید بنیادی شود.


فطانت با بیان درآمد شرکت‌های بورسی و فرابورسی ادامه داد: مجموع درآمد شرکت‌های بورس 247 هزار میلیارد تومان و سود پیش‌بینی شده این شرکت 50 هزار میلیادر تومان بوده و در کنار آن درآمد فرابورس ایران 67 هزار میلیارد و سود خالص آن 8 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.


وی با اشاره به بازدهی کل شاخص بورس اظهار داشت: بازده کل شاخص بورس 7 درصد و در فرابورس 17 درصد بوده  است و در کنار آن ارزش معاملات بورس 13 هزار و 500 میلیارد تومان و در فرابورس 13 هزار و 300 میلیارد تومان برآورد شده است.


فطانت در خصوص حجم معاملات بورس کالا گفت: در بورس کالا معاملات آتی چهار ماه ابتدایی سال 3 هزار و 700 هزار میلیارد تومان بوده کل معاملات بورس کالا به جز معاملات آتی 11 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است که جمع کل معاملات بورس کالا به 15 هزار میلیارد تومان رسیده است و این نشان‌دهنده کاهش 23 درصدی معاملات بورس کالا نسبت به زمان مشابه در سال 93 است و دلیل آن را می‌توان در کاهش تقاضا و کاهش معاملات پتروشیمی جستجو کرد.


وی در توضیح ارزش معاملات بورس انرژی خاطرنشان کرد: 208 هزار میلیارد تومان اوراق مشتقه مشتمل بر معاملات برق و نفت کوره بوده است که ارزش کل معاملات بورس انرژی به 908 هزار میلیارد تومان رسیده است.


فطانت در خصوص راه‌اندازی سیستم کدال جدید از هفته آینده ادامه داد: سیستم کدال جدید از هفته آینده راه اندازی خواهد شد که این سیستم قابلیت نصب بر روی تمام مرورگرهای بازار را دارد و تمام کاربرا ن به راحتی می‌تواند از این سیستم استفاده کنند علاوه بر این امکان نصب بر روی سیستم عامل‌های IOS  اپل و آندروید وجود دارد و از سایر امکانات این سیستم می‌توان به استفاده هر فرد به صورت جداگانه و روزانه از آن اشاره کرد.


وی در این باره تأکید کرد: از هفته آینده سیستم کدال جدید با آدرس codal.ir در کنار سیستم قدیم codal.ir/old قابلیت مشاهده را خواهد داشت که آدرس قدیم تا سه ماه آینده قابلیت استفاده را دارد و بعد از این مدت سیستم کدال جدید جایگزین سیستم قبل خواهد شد و سایت کدال گذشته به طور کل برداشته خواهد شد.


ادامه دارد...










۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن