تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815454504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پ.ک.ک بايد شمال عراق را تخليه کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۲۵ق.ظ)
بارزاني: پ.ک.ک بايد شمال عراق را تخليه کند موج - در پي حمله نظاميان ترکيه به مواضع غيرنظاميان در شمال عراق و سوريه، رئيس اقليم کردستان خواهان خروج پ.ک.ک از شمال عراق شد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از رويترز، در پي ادامه حملات نيروهاي ترکيه به مواضع شبه نظاميان پ.ک.ک و هدف قرار دادن نيروهاي شبه نظامي در شمال عراق و سوريه، نيروهاي شبه نظامي کرد سوريه خواهان توقف اين حملات شدند و اين حملات را خصمانه و تحريک آميز خواندند.
يگان هاي خلق سوريه روز شنبه (10 مرداد) مدعي شدند، روستاهاي غير نظامي در شمال سوريه چهار مرتبه از سوي نيروهاي ترکيه مورد هدف قرار گرفته اند.
گفتني است؛ از جمعه هفته گذشته ترکيه سلسله حملات نظامي خود که داوود اوغلو، نخست وزير ترکيه از آن به عنوان حملات هماهنگ شده عليه تروريست نام مي برد را عليه مواضع داعش و شبه نظاميان پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده است.
در همين راستا؛ مسعود بارزاني روز شنبه با ابراز نگراني از تلفات غيرنظاميان در حملات هوايي ترکيه به شمال عراق به بهانه هدف قرار دادن مواضع نيروهاي پ.ک.ک، گفت: پ.ک.ک بايد ميادين نبرد خود را از منطقه کردستان عراق دور کند تا غيرنظاميان، قرباني اين درگيري ها نشوند.
بارزاني در بيانيه خود از پ.ک.ک خواست هر چه زودتر شمال عراق را تخليه کند. بارزاني همچنين از پ.ک.ک و دولت ترکيه خواست گفتگوهاي صلح را مجددا از سر بگيرند.
وزارت امور خارجه ترکيه نيز در مورد اتهامات وارده در مورد کشته شدن غيرنظاميان، گفت: اين اتهامات مي توانند در بررسي هاي مشترک با اقليم کردستان مورد بررسي قرار گيرند.
نخست‌وزير عراق نيز روز گذشته ضمن انتقاد شديد از دولت ترکيە بە دليل نقض حاکميت ملي اين کشور بە بهانە بمباران مواضع پ.ک.ک، نسبت بە نيت آنکارا در جنگ با داعش ابراز ترديد کرد.
روز گذشته همچنين خبرگزاري آناتولي اعلام کرد، در حملات هفته گذشته ترکيه به مواضه شبه نظاميان حزب کارگران کردستان بيش از 260 عضو پ.ک.ک کشته و صدها تن ديگر نيز زخمي شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن