تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816506922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عبور از احمدي نژاد براي بقا در رقابت ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۲۷ق.ظ)
تاريخ و حافظه سياسي کشور نشان ميدهد؛ عبور از احمدي نژاد براي بقا در رقابت ها موج- همايش سراسري احمدي نژادي ها بدون خبرنگار و دوربين! در نشست هاي بعدي و بعدتر آن و در انتها به تئوري عبور از وي مي رسند. اين يعني اين که تئوري احمدي نژاد هراسي از بين رفته و مي رود.
در حالي که عده اي معتقدند که عمر حضور احمدي نژاد در عرصه سياسي پايان يافته است با اين حال نشست سراسري هواداران وي، موضوع ديگري را به ذهن مي آورد. دوسال پيش و از هنگامه شروع دولت يازدهم، اعتداليون و اصلاح طلبان مدام هشدار مي دانند که هواداران احمدي نژاد دوباره در فکر حضور در عرصه سياسي و به خصوص مجلس دهم هستند.
اين گفت و شنودها دست آخر به طرح موضوعي به نام احمدي نژاد هراسي کشيده شد. طرحي که عده اي آن را عامل اتحاد بين اصلاح طلبان مي دانند. با اين حال از زمان حضور وي در مجلس شهر ري تا حضور در بين مردم تا اين زمان که با کاپشن متفاوت در فصل گرما ديده مي شود هم چنان اين نظريه وجود دارد که تبليغات انتخاباتي طرفداران وي در قالب همايش و نشست سراسري زنگ خطري براي اعتداليون و اصلاح طلبان است. اين نظريه تا آنجايي قوت مي گيرد که جبهه يکتا رونمايي مي شود و هر چند وزارت کشور قانوني بودن آن را تاييد نمي کند با اين حال باز هم سخن از حضور رئيس دولتين گذشته در عرصه سياسي است.
بارها وي در شعارهاي جديدش سخن از بازگشت گفته است. بازگشتي که اصلا به مذاق جناح رقيب خوش نيست؛ چرا که عامل تمامي بدبختي هاي اقتصادي را سياست هاي ناکارآمد و بي اساس وي مي دانند.
از هدفمندي يارانه ها تا موضع خاص در سياست خارجي؛ همه و همه را به پاي سياست هاي نابه جاي دولت هاي قبلي مي گذارند. اين اواخر که دو تن از هم قطاران دولت هاي نهم و دهم دستگير شدند هم افکار عمومي از ديدگاه منفي تري به گذشته پيدا کرده است.
همزمان با همه اين تحولات اما توافق هسته اي نگاه ها را به سمت دولت فعلي منعکس مي کند. به نظر مي رسد خواست عموم ديگر در پول نفت و 45 هزار و 500 تومان خلاصه نمي شود، مردم به اين واقعيت رسيده اند که ديگر با حرف دردي دوا نمي شود. هر چند هنوز احمدي نژاد طرفدارن خود را دارد. کسي منکر آن نيست. با اين حال اگر توافق هسته اي انجام شده به اهداف خود که يعني لغو تحريم ها است برسد نمي توان سخن از حضور احمدي نژادي در جامعه گفت. به خصوص اين که دولت فعلي تمايلي براي حضور مردان آن دولت ندارد. اين از تعويض استانداران و فرمانداران در اين اواخر برداشت مي شود. در اين راستا گروه هاي سياسي نيز از برخورد فرمانداران احمدي نژادي نسبت به حضور تشکل ها و فعاليت سياسي آن ها ابراز ناخشنودي مي کردند. اين امر البته که با تئوري نشاط سياسي و توسعه سياسي و همه جانبه احزاب مطابق نيست. همزمان با اين حرکت جهش دولت از توسعه سياسي به توسعه اقتصادي و هم افزايي بين سرمايه داران و فعالان اقتصادي را مي توان به خوبي يادآور شد. اينها همه مواردي هستند که مي توان گفت دولت فعلي تا آنجايي که راه داشته باشد اجازه حضور احمدي نژادي را نمي دهد؛ چراکه اقبال عمومي احمدي نژاديسم نه در حزبي گرايي و تحزب و توسعه سياسي و نه در نقد و مشورت با فعالان اقتصادي است. به عبارتي مي توان اين گونه نتيجه گرفت که هر چند طرفداراني را بتوان براي رئيس دولت گذشته در نظر گرفت با اين حال تحرکات سياسي آنان در افکار عمومي وخواسته هاي فعالان سياسي و اقتصادي جاي پيدا نمي کند. هرچند از دو سال قبل هم افزايي بين آن ها ايجاد شده است و دست آخر جبهه يکتا به عنوان ثمره اين ديد و بازديد ها رونمايي شد با اين حال نه يکتا مي تواند عاملي براي وحدت احمدي نژادي ها باشد و نه خطري براي اصلاح طلبان؛ چراکه احمدي نژاد به تحزب اعتقادي ندارد. اصلاح طلبان هم هم به نظر نمي رسد که از اين جانب تهديدي داشته باشند؛ چراکه معتقد به پايان احمدي نژاديسم هستند و افکار عمومي را همراه با خود مي پندارند. از آن گذشته وحدت پيش روي آنان مستحکم تر از گذشته در حال پيروي است. يکتا حتي براي اصولگرايان نه تخريب و نه عامل وحدت محسوب نمي شود؛ چراکه در قاموس اصولگرايان اصولا حزبي گري مفهوم ديگري دارد. هرچند اصول گرايان با يکتا مشکلي نخواهند داشت. با اين حال به نظر مي رسد که همان طور که يکي از فعالين اصلاح طلب گفته است بهتر است مدتي احمدي نژادي ها به استراحت فصلي بروند و ميدان را براي اعتداليون باز بگذارند. به ويژه اين که اين باور هم وجود دارد که هر جرياني که پس از احمدي نژاد با اسم و عنوان وي ظهور کند قطعا از آن عبور خو اهند کرد. به عبارتي همايش سراسري احمدي نژادي ها بدون خبرنگار و دوربين! در نشست هاي بعدي و بعدترآن و در انتها به تئوري عبور از احمدي نژاد مي رسند. اين يعني اين که تئوري احمدي نژاد هراسي از بين رفته و مي رود. تاريخ و حافظه سياسي هم ما را به اين باور مي رساند که هر جريان يا تشکل و تفکري که به اسم يک ليدر و فعال سياسي رونمايي شود صرفا استفاده از اسم و عنوان وي است و در آينده خبري از حضور شخصيت اصلي جريان ساز در آن وجود ندارد. اين نمونه را در جريان شناسي سياسي رئيس دولت اصلاحات مي توان بازخواني کرد؛ بنابراين حضور احمدي نژاد در صحنه سياسي قطعيت ندارد و هواداران وي با اسم و برند سياسي او به حضورش ادامه حيات مي دهند.

* صفيه رضايي














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن