تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802552757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد در برنامه ششم توسعه به حمل‌ونقل چندوجهي و ترکيبي توجه شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۴۸ق.ظ)
وزير راه‌ و شهرسازي: بايد در برنامه ششم توسعه به حمل‌ونقل چندوجهي و ترکيبي توجه شود موج - وزير راه و شهرسازي ضمن تأکيد بر يکپارچه ديدن حمل‌ونقل درون‌شهري و برون‌شهري در برنامه ششم توسعه گفت: حمل‌ونقل چندوجهي و ترکيبي نيز نکته مهم ديگري است که بايد در برنامه ششم توسعه به آن توجه شود.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي پيش از ظهر ديروز، شنبه، ۱۰ مرداد، در نشست شوراي برنامه‌ريزي حمل‌ونقل و نخستين ستاد تدوين برنامه ششم توسعه در حوزه حمل‌ونقل گفت: براي تدوين برنامه ششم بايد به دو نکته مهم يکپارچگي در نظام حمل‌ونقل درون‌شهري و برون شهري و همچنين حمل‌ونقل چندوجهي و ترکيبي توجه کرد.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه نبايد خط‌کشي و ديوارکشي در سياست‌هاي برنامه‌ريزي حمل‌ونقل درون‌شهري و برون‌شهري وجود داشته باشد، گفت: چنين نگاهي آثار نامطلوبي را در ابعاد مختلف از جمله ايمني و ساماندهي اداري دارد و همچنين مشکلات بسياري را براي مردم ايجاد مي‌کند.
وي با انتقاد از اين که در حال حاضر سيستم حمل‌ونقل برون‌شهري و درون‌شهري از يکديگر منفک هستند، ادامه داد: اين مساله براي مردم گرفتاري‌هاي زيادي را ايجاد کرده و در بخش حمل کالا و پايانه‌هاي بار و مسافر مشکلاتي را فراهم کرده است. در شهرهاي بزرگ پايانه‌هاي مسافر که بايد در دل شهر باشد در کرانه شهر ساخته شده و همين نبود نگاه يکپارچه، ترافيک و عدم آسايش را براي شهروندان به دنبال داشته است.
آخوندي با تأکيد بر اين که نگاه يکپارچه بايد در زمينه‌هاي حمل‌ونقل جاده‌اي، ريلي، بندري و حتي هوايي لحاظ شود، گفت: متأسفانه ساخت بندر شهيد رجايي در کنار بندرعباس آثار و مصائب وحشتناکي را به دنبال داشته است به طوري که ۴۰ درصد مردم ساکن در بندر شهيد رجايي حاشيه‌نشين شدند و دليل آن‌هم در نظر نگرفتن سيستم يکپارچگي است.
اين عضو کابينه دولت يازدهم افزود: سياست‌هاي يکپارچگي حمل‌ونقل بايد در احکام و سياست‌هاي برنامه ششم لحاظ شود؛ چراکه تدوين اين سياست‌ها در بحث ايمني و حتي محيط زيست نيز تأثيرگذار است.
آخوندي بحث حمل‌ونقل چندوجهي و ترکيبي را نکته مهم ديگري خواند که بايد در برنامه ششم توسعه به آن توجه شود و گفت: ساماندهي شهري مساله بسيار با اهميتي است متأسفانه با وجود گذشت ۱۰ تا ۱۲ سال از ساخت فرودگاه امام خميني هنوز نحوه اتصال به اين فرودگاه مشخص نيست نه خط ريلي به آنجا متصل شده و نه ناوگان اتوبوسراني به مسافران اين فرودگاه سرويس ارائه مي‌دهد.
وي افزود: از فرودگاه امام خميني مهم‌تر فرودگاه مهرآباد است که اين فرودگاه هم هنوز تعيين تکليف نشده و در سيستم حمل‌ونقل چندوجهي جايي ندارد.
آخوندي به نبود حمل‌ونقل چندوجهي در ديگر شهرهاي بزرگ کشور مثل شيراز اشاره کرد و گفت:‌ ايستگاه راه‌آهن شيراز بسيار مدرن است، ولي؛ فاصله زياد آن از شهر مسافران را دچار مشکل مي‌کند.
وي تخصيص منابع براي پياده کردن سيستم حمل‌ونقل چندوجهي را ضروري برشمرد و ادامه داد: نمونه‌هاي زيادي در کشور وجود دارد که عدم توجه به حمل‌ونقل چندوجهي مردم را دچار مشکل کرده است و اين مساله بايد در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گيرد.
وزير راه و شهرسازي افزود: هدف ما اين است که برنامه‌اي تفضيلي تدوين کنيم و اين برنامه را رويکرد حرکت خود در وزارت راه و شهرسازي و ساير دستگاه‌هاي مرتبط قرار دهيم.
وي درون‌زا و برون‌نگر بودن برنامه ششم را يکي از مهم‌ترين فاکتورها عنوان و اظهار کرد: برنامه ششم بايد در چارچوب اقتصاد مقاومتي، رقابت داخلي منصفانه و رقابت جهاني تدوين شود.
در پايان اين نشست مقرر شد براي هماهنگي بيشتر سيستم حمل‌ونقل درون‌شهري و برون‌شهري تا پيش از نشست دوم ستاد تدوين برنامه ششم توسعه در حوزه حمل‌ونقل٬ جلساتي با حضور اميني، معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي، خندان‌دل، رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها و معاون وزير کشور و اکبر رحماني، معاون حوزه عمران شهري معاونت امور زيربنايي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور، برگزار شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن