تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798921924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک نیکوکار 400 میلیارد ریال برای ساخت مرکز درمانی سرطان در شیراز اهدا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک نیکوکار 400 میلیارد ریال برای ساخت مرکز درمانی سرطان در شیراز اهدا کرد شیراز - ایرنا - سید مصطفی زمان ثانی، نیکوکار عرصه سلامت مبلغ 400 میلیارد ریال برای ساخت مرکز درمانی ، پژوهشی سرطان در شیراز اهدا کرد.


به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، آئین احداث مرکز درمانی پژوهشی سرطان زمان ثانی، با کمک 40میلیارد تومانی این نیکوکار عرصه سلامت فارس، شنبه شب در شیراز برگزار شد.
در این مراسم مسوولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خیرین سلامت فارس گرد هم آمدند تا شاهد قدمی بزرگ در عرصه نیکوکاری سلامت فارس باشند.
احداث مرکز درمانی پژوهشی سرطان زمان ثانی، جنب بیمارستان حافظ شیراز، با اهدای کمک، توسط سید مصطفی زمان ثانی، نیکوکار عرصه سلامت که پیش از این نیز، شهریورماه سال گذشته با کمک 100 میلیارد ریالی خود، عملیات احداث درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بانوان را در شیراز آغاز کرده بود، کلید خورد.
دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز که در این آئین حضور داشت، با ابراز خرسندی از این اقدام بزرگ در شیراز، به نیت نیک مرحوم نمازی اشاره کرد و گفت: کاری که مرحوم نمازی کرد، شیراز را به مرکزیت علمی تبدیل کرد، افراد بسیاری از مرگ نجات یافتند و این مرد بزرگ، مانند یک الگو جاودانه شد که امیدواریم سید مصطفی زمان ثانی نیز الگویی برای نسل های آینده شود.
دکتر ملک زاده با بیان اینکه به تازگی مسوولیت کمیته ملی سرطان کشور از سوی وزیر بهداشت به وی سپرده شده است، افزود: در این کمیته که در سطح ملی ایجاد شده و در استان ها نیز در حال تشکیل است، می کوشیم سرطان ها را در ایران شناسایی و کنترل کنیم.
وی تصریح کرد: در ایران سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان بیش از همه شیوع دارد و افراد اغلب در سنی جان خود را از دست می دهند که نقش مهمی در عرصه های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و تخصصی در جامعه ایفا می کنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص مهم ترین عوامل ابتلا به سرطان، به مصرف سیگار، قلیان و به ویژه تریاک، چاقی و پروزنی، مصرف کم میوه و سبزی، رژیم های نامناسب غذا، مصرف زیاد نمک و برخی پدیده های شغلی اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز در شیراز، کمک بزرگی به همه مبتلایان است تا بتوانیم علاوه بر ارائه امکانات، زمینه دسترسی عادلانه همگان به خدمات سلامت را فراهم سازیم و ضمن آموزش پیشگیری در کنار اقدامات پژوهشی، زندگی عاری از دردی را برای مبتلایان فراهم سازیم.
دکتر ملک زاده همچنین یاد و خاطره دکتر منصور حق شناس، از پزشکان سرشناس شیراز را که با تازگی جان خود را در اثر بیماری سرطان از دست داد، در این آئین گرامی داشت.
***هدفم از ایجاد این مرکز، امید بخشیدن به بیماران ناامید سرطانی است
سید مصطفی زمان ثانی نیز با ابراز خوشحالی از آغاز ساخت دو پروژه بزرگ درمانی در شیراز، هدف اصلی خود از راه اندازی مرکز درمانی پژوهشی سرطان را امید بخشیدن به بیماران ناامید سرطانی عنوان کرد.
وی با اشاره به مراحل ساخت پروژه نخست، که تحت عنوان درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی ویزه بانوان، سال گذشته در جنب بیمارستان حضرت زینب(س) آغاز شده، گفت: فاز نخست این درمانگاه در حال اتمام بوده و فاز دوم نیز در مرحله اجرا قرار دارد و امروز نیز در مکانی هستیم که در آینده نزدیک، به مرکزی بزرگ و مجهز تبدیل می شود.
زمان ثانی با بیان اینکه هم اکنون خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان به صورت پراکنده انجام می شود، اظهار داشت: این مرکز درمانی پژوهشی، با زیربنای سه هزار و 400مترمربع، در 10طبقه، با دارا بودن 72تخت شیمی درمانی، سه یونیت پرتودرمانی، 53کلینیک فوق تخصصی مرتبط با بیماری سرطان، دو اتاق عمل، 12آزمایشگاه و دیگر امکانات مرتبط، آغاز به کار می کند و امیدوارم آخرین پیشرفت های سرطان در این مرکز انجام شود تا بیمارانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور از خدمات آن بهره مند شوند.
این نیکوکار سلامت فارس ادامه داد: به تصور من و بسیاری از مردم، سرطان بیماری لاعلاجی است، اما این باور دیگر درست نیست و در سال های اخیر، راه های درمانی آن کشف شده است و می خواهم این مرکز، این امید و باور را در مبتلایان ایجاد کند.
وی با گرامیداشت یاد دکتر محمدجواد بهشتی که پس از سال ها مبارزه با این بیماری جان خود را از دست داده است، افزود: از دست دادن برخی عزیزانم در اثر این بیماری، انگیزه من را برای خدمت به مبتلایان بیشتر کرده است و یک طبقه از این مرکز، به آموزش افراد جامعه اختصاص می یابد تا ترس از این بیماری از بین برود و انتظار دارم با حضور محققان و متخصصان بزرگ در آن، زمینه ارتباط بیشتر پژوهشی با خارج از کشور نیز فراهم شود تا این مرکز درمانی پژوهشی مانند ستاره ای در آسمان علم پزشکی بدرخشد.
زمان ثانی یادآور شد: مرحوم نمازی زنده است و خواهد بود و نقش او که همواره الگوی من بوده، در حوزه سلامت جاویدان است و امیدوارم فارغ التحصیل خوبی از مکتب و مدرسه او باشم.
دکتر سید بصیر هاشمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آئین، خیرین را یکی از پایه های اصلی سلامت و درمان در فارس برشمرد و گفت: امروز با آغاز احداث این مرکز، خوشحالی حوزه پژوهش علوم پزشکی چندین برابر می شود و سید مصطفی زمان ثانی را می توان نخستین نیکوکار عرصه پژوهش سلامت دانست.
وی با اشاره به سابقه روشن و درخشان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه های مختلف، تصریح کرد: در حوزه پژوهش نیز با برنامه ریزی برای پنج سال آینده، تحقیقات کاربردی برای رفع وابستگی کشور و افزایش و تقویت مراکز پژوهشی را در دستور کار داریم که امیدواریم این اقدام بزرگ این نیکوکار، تحولی در این زمینه به همراه داشته باشد.
دکتر قادری، رییس مرکز تحقیقات سرطان شناسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز راه اندازی این مرکز را آرزوی دیرینه خود و همکارانش دانست که به یاری این نیکوکار بزرگ که همه به او افتخار می کنیم، به تحقق می پیوندد.
وی از تلاش و پیگیری های انجام شده در طول شش ماه گذشته برای برنامه ریزی ساخت این مرکز با دید تخصصی و فنی، با رعایت همه جوانب لازم خبر داد و افزود: این تلاش ها با هدف ایجاد بستری برای خدمت رسانی به همه افراد صورت گرفته و امیدواریم به یکی از شاخصه های شهر شیراز نه تنها در کشور، بلکه در خاورمیانه تبدیل شود.
دکتر قادری، همچنین اظهار داشت: از ویژگی های مهم این مرکز که در 10طبقه، جنب بیمارستان حافظ احداث می شود، این است که خود خیر، سازنده آن است که موجب تسریع در روند ساخت آن می شود.
مرکز درمانی پژوهشی سرطان زمان ثانی، در زیربنایی معادل 22هزار مترمربع و سه هزار و 400مترمربع مساحت، در 10طبقه و شامل امکانات گوناگون در آموزشی، پژوهشی و درمانی، جنب بیمارستان حافظ شیراز، با اهدای 40میلیارد تومان کمک توسط سید مصطفی زمان ثانی، احداث می شود.ک/1
6113/ 5054






11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن