تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798254415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتمام حجت بانک مرکزی با صرافان /برخورد با صرافی های غیرمجاز پس از مرداد ماه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون نظارتی بانک مرکزی: اتمام حجت بانک مرکزی با صرافان /برخورد با صرافی های غیرمجاز پس از مرداد ماه تهران - ایرنا - معاون نظارتی بانک مرکزی از اتمام حجت این بانک با صرافان بدون مجوز خبر داد و گفت: صرافان زیادی در جریان دریافت مجوز از بانک مرکزی قرار دارند بنابر این بانک مرکزی از پایان مرداد ماه و همزمان با اتمام فرصت دریافت مجوز با صرافان بدون مجوز برخورد می کند.


حمید تهرانفر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به پرسشی در خصوص پایان مهلت ساماندهی صرافی ها در 28 مرداد ماه سال جاری و همچنین اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی در این زمینه، افزود: براساس دستورالعمل جدید، مهلت صرافان برای دریافت مجوز از بانک مرکزی روز 28 مرداد ماه پایان می یابد.
به گفته وی، صرافان غیرمجاز بعد از پایان این دوره طبق قانون نباید معاملات ارزی داشته باشند و این امر تنها برای صرافان دارای مجوز از بانک مرکزی امکان پذیر است.
معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: براساس قانون، فعالیت صرافان بدون مجوز مشمول ضوابط قانون مبارزه با قاچاق ارز می شود و پس از اتمام این دوره (28 مرداد) خرید و فروش ارز توسط این صرافی ها، کار غیرقانونی آشکار است.
وی با تاکید بر اینکه برخی از صرافی ها دارای کفایت سرمایه مناسبی هستند، اظهار داشت: تعدادی از صرافی های قدیمی در حال تمدید مجوز و تعدادی صرافی جدید نیز در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی هستند.
معاون نظارتی بانک مرکزی از بررسی وضعیت تعداد زیادی از صرافی ها در بانک مرکزی خبر داد و تصریح کرد: هرچند آمار تعدادی از صرافان مجاز بر روی سایت بانک مرکزی قرار گرفته اما پس از بررسی ها و ارایه مجوز باید آمار 400 یا 500 صرافی به این تعداد اضافه شود.
تهرانفر با تاکید بر اینکه، عمده صرافی های قدیمی مجاز هستند و پروانه دریافت کرده اند، ادامه داد: تعداد زیادی تقاضا نیز روی میز بانک مرکزی قرار دارد.
این مقام مسوول در بانک مرکزی با اشاره به پایان مهلت صرافی ها برای دریافت مجوز از بانک مرکزی در پایان مرداد ماه، گفت: بانک مرکزی پس از پایان این مهلت با صرافی های غیرمجاز برخورد خواهد کرد.
تهرانفر از متقاضیان بازار ارز خواست تا در معاملات خود به صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی مراجعه کنند زیرا فعالیت صرافی های بدون مجوز غیرقانونی خواهد بود.

** مهلت بانک مرکزی برای صرافی ها تمدید نمی شود /450 صرافی دیگر در حال ورود به لیست مجاز
وی گفت: از مجموع صرافی هایی که از گذشته با بانک مرکزی در حال همکاری بودند در حال حاضر 350 صرافی مجوز خود را تمدید کرده و دارای مجوز معتبر می باشند و اسامی آنها درسایت بانک مرکزی نیز ثبت شده است.
معاون نظارت بانک مرکزی ادامه داد: 450 صرافی دیگر هم با ارائه مدارک خود به بانک مرکزی در حال ورود به لیست صرافی های مجاز هستند.
تهرانفر با بیان آنکه فرصت باقیمانده بهترین زمان برای صرافی هایی است که تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده اند، اظهار داشت: مهلت تعیین شده ازسوی بانک مرکزی برای صرافی ها به هیچ عنوان ازسوی بانک مرکزی تمدید نمی شود.
وی درپاسخ به این سوال که بانک مرکزی چه برخوردی با صرافی هایی که درمهلت تعیین شده بانک مرکزی مدارک خود را ارائه نکنند، خواهد داشت؟ اظهار داشت: ابتدا از مردم درخواست داریم که نیازهای ارزی خود را تنها در صرافی های مجاز و بانک متمرکز کنید؛ باید یادآوری کرد که معاملات ارزی خارج از مکانهای مجاز به شرحی که اعلام شده مشمول ضوابط قانون قاچاق کالا و ارز می شود. ضمن آنکه بانک مرکزی با پایان مهلت تعیین شده برای صرافی ها با صرافی های متخلف به طور قاطع برخورد می کند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار متقاضی صرافی جدید کار خود را در بانک مرکزی به مراحل نهایی نزدیک کرده اند که امیدواریم با ورود این تعداد صرافی شاهد بازاری منظم متشکل از قریب به سه هزار صرافی مجاز در کشور باشیم که بسیاری از مشکلات مطروحه بدین ترتیب از بین خواهد رفت.
یادآور می شود، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مردادماه سال گذشته در ابلاغیه ای به بانک مرکزی دستور ساماندهی صرافی ها را صادر کرد که بر اساس آن صرافی ها تا 28 مرداد ماه سال جاری برای دریافت مجوز از بانک مرکزی فرصت داشتند بنابر این این صرافی ها برای دریافت مجوز 17 روز زمان دارند.
براساس این دستورالعمل حداقل سرمایه اولیه تاسیس صرافی های متعلق به موسسات اعتباری(بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی)و نیز صرافی های هفت شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و تبریز چهار میلیارد تومان و در سایر شهرها دو میلیارد تومان تعیین شد. همچنین صرافی ها موظف به ارائه ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط حسن انجام تعهد به نفع بانک مرکزی به میزان 50 درصد آخرین سرمایه ثبتی شدند.
اقتصام(4) 9141**1558



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن