تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802698588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لوح دوستدار مادر به بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان اعطا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لوح دوستدار مادر به بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان اعطا شد قزوین-ایرنا- بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان، لوح دوستدار مادر را به عنوان شش بیمارستان نمونه کشوری و لوح مربوط به اجرای موفقیت آمیز شاخص های بهداشتی برنامه ترویج زایمان طبیعی را به عنوان ده بیمارستان برتر کشور طی مراسمی از طرف وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی دریافت کرد.


به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین که روز شنبه به ایرنا نمابر شد مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین درباره این خصوص گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت، برنامه های ترویج زایمان طبیعی با هدف کلی ارتقای سلامت مادران و نوزادان و کاهش میزان مرگ و میر مادران از اردیبهشت 93 تدوین شد که دارای شاخص های مهمی ازجمله ارایه خدمات رایگان زایمان طبیعی، توانمندسازی مادران باردار، فرهنگ سازی و خوشایند سازی فرایند زایمان می باشد.
دکتر محمدصادق بابایی با اشاره به اهمیت کار گروهی ادامه داد: کسب این رتبه های با ارزش برای بیمارستان تاکستان که تنها بیمارستان این شهر می باشد و بیشترین میزان زاد و ولد نیز در سطح استان مربوط به این شهرستان است از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
رییس بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان نیز گفت: تنها بیمارستانهایی که هر دو لوح مربوط به ترویج زایمان طبیعی و دوستدار مادر را دریافت کردند، بیمارستانهای میلاد تهران و تاکستان از سازمان تامین اجتماعی بودند که کسب هر دو موفقیت نشانگر تلاش و کوشش همکاران و خرد جمعی است.
رییس بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان نیز گفت: دراین راستا پس از ابلاغ دستورالعمل مربوطه نسبت به تدوین برنامه عملیاتی و هدف گذاری اقدام کرده و مداخلات غیر ضروری که در جهت انجام زایمان فیزیولوژیک برای مراجعین انجام می شد شناسایی و حذف شد.
دکتر کامران سلیمانی افزود: پس از تدوین برنامه ها، کمبودهای موجود در بخش زایمان شناسایی و نسبت به خرید تجهیزاتی مانند انتونوکس، پالس اکسی نوزادان، مانیتورینگ NST، دستگاه tens، دستگاه انکوباتور نوزاد، سونوگرافی، پمپ انفوزیون، مانیتورینگ قلبی و بازسازی فضای مراقبت از مادران، با یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در سال 93 انجام شد.
وی گفت: دریافت لوح دوستدار مادر و لوح مربوط به کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی برای این بیمارستان به عنوان تنها مرکز درمانی شهرستان تاکستان نشاندهنده تعهد تمام کارکنان است که در سایه اقداماتی مانند تشکیل جلسات توجیهی برای گروه متخصصان زنان و گروه مامایی، تشکیل جلسات اضطراری درصورت انحراف از شاخص هدف و اجرای طرح BSC و پرداخت کارانه مبتنی بر شاخص های کلیدی عملکرد بروز و ظهور پیدا می کند.
سلیمانی پایش روزانه عوارض مادری و نوزادی ناشی از زایمان طبیعی، مدیریت بالینی مستمر مادران پرخطر و خونریزی های احتمالی بعد از زایمان و تشکیل جلسات آموزشی مستمر برای گروه مامایی را ازجمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقای ایمنی مادر و نوزاد عنوان کرد.
وی با اشاره به کاهش درصد سزارین در سال 92 از 7/42٪ به 8/37٪ در سال 93 افزود: بیمارستان تاکستان با رویکرد فرهنگ سازی انجام زایمان طبیعی اقداماتی مانند خوشایند کردن زایمان طبیعی جهت مادران باردار، تشکیل جلسات مستمر و منظم، ارایه بروشورهای مختلف آموزشی جهت افزایش اطلاعات مادران، اجرای برنامه حضور همراه آموزش دیده در کنار مادر، پذیرایی از مادران با خرما، اجرای طرح مامای پشتیبان و ارایه خدمات پس از ترخیص را به صورت یک برنامه مدون به انجام رساند که همین امر باعث کاهش مرگ و میر مادران و ترغیب آنان به انجام زایمان طبیعی شد.
سلیمانی ادامه داد: در سال 93، 106 زایمان فیزیولوژیکی در مادران شکم اول صورت پذیرفت و کل مادران شرکت کننده در کلاس های آموزشی زایمان فیزیولوژیک 615 نفر در سال 93 بودند و درصد زایمان فیزیولوژیک از 38 ٪ در سال 92 به 94٪ در سال 93 افزایش یافت.
درحاشیه این مراسم و در بازدید وزیر بهداشت از غرفه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین که در تهران برگزار شد، دستور خرید وسیله بالن بکری را برای تمام بیمارستانهای کل کشور صادر شد که این وسیله در بیمارستان تاکستان موجود می باشد و در سال گذشته سه مادر بوسیله آن از مرگ حتمی نجات یافتند.
بالن بکری می تواند خونریزی های احتمالی پس از زایمان که امکان کنترل آن وجود ندارد را جلوگیری کند.
7388/ 6128



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن