تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798406039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان جشنواره لاله های تالابی، آغازی برای حفاظت بهتر از تالاب انزلی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پایان جشنواره لاله های تالابی، آغازی برای حفاظت بهتر از تالاب انزلی انزلی-ایرنا-نخستین جشنواره لاله های تالابی به همت شهرداری، شورای شهر و اداره محیط زیست انزلی با حضور هنرمندان کشوری ، فعالان محیط زیست ، مسئولان دولتی ، شهروندان و گردشگران پنجشنبه شب بر فراز پیوندگاه دریا و تالاب روی پل تاریخی غازیان به کار خود پایان داد.


به گزارش ایرنا، پل تاریخی غازیان با چراغهای صورتی به رنگ لاله تالابی ، چترهای رنگین نماد دیگری از پرباران ترین شهر کشور، لوتکای چوبی ، لاله های دست ساز تالابی زینت یافت و صحنه ای از سرشار از رنگ و نور برای اجرای هنرمندان قرار داده شد.
شهردار انزلی در آیین اختتامیه این جشنواره بر پل تاریخی غازیان از ویژگی های بی نظیر شهر انزلی با دریا و تالاب و گل های لاله تالابی اش به عنوان نماد این شهر صاحب فرهنگ و هنری والا سخن گفت.
رضا پورشعبان اظهار کرد: انزلی بعنوان یک شهر گردشگری ظرفیتهای بالقوه بسیاری برای بهره مندی از صنعت توریسم دارد که با برگزاری جشنواره های متنوع نظیر لاله تالابی ، مجسمه های شنی ، صنایع دستی ، فرهنگ و هنر اقوام ایرانی می تواند از این مزیتها برای ایجاد اوقات فراغتی شادمانه و خوب برای مردم و ایجاد اشتغال بهره ببرد.
وی خاطرنشان کرد:این جشنواره فرصتی برای معرفی هرچه بهتر تالاب ارزشمند انزلی و گل لاله تالابی با هدف توجه دادن مسئولان و مردم به حفاظت بهتر از این نگین بی بدیل شمال ایران است و امیدوار به دائمی شدن جشنواره و ثبت ملی آن در کشور هستیم.
*تالاب هویت انزلی
مدیر دفتر سواحل و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این مراسم از تالاب بعنوان بخش مهمی از هویت انزلی و از گل لاله تالابی بعنوان نماد زیبا و ارزشمند شهر انزلی یاد کرد .
فریبرز جمال زاده خاطرنشان کرد: این نماد باید به باورهای ما در حفاظت از محیط زیست گره بخورد.
وی خاطرنشان کرد: امروزه در مفاهیم محیط زیستی بحث اهمیت حراست و حفاظت توسط ذینفعان محلی مورد توجه و تاکید قراردارد.
جمال زاده یاداور شد: دو دهه قبل لاله های تالابی به شدت تخریب شده بود ولی با اطلاع رسانی به مردم و با حفاظت خود مردم محلی و قایقرانها اکنون شاهد افزایش این گونه در تالاب هستیم.
مدیر دفتر سواحل و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور از مردم خواست با مصرف کمتر کاغذ و پلاستیک و خودداری از مصرف بی رویه آب و منابع انرژی و جلوگیری از آلوده سازی محیط به حفظ سلامت طبیعت بعنوان میراث همگانی کمک کنند.
*مسابقه عکس
این جشنواره بخشهای مختلفی داشت که یکی از آنها مسابقه عکس تالاب و لاله های تالابی بود که بیش از 250 اثر از عکاسان مختلف به آن ارسال شد و با داوری محمد کوچکپور عکاس سرشناس انزلی و علیرضا هاشم زاده از مدرسان عکاسی 30 اثر انتخاب و نمایشگاهی از آن در مدت برگزاری جشنواره بر فراز پل تاریخی غازیان برگزار شد.
در شب اختتامیه حامد پورجمشیدیان و محمد آزادی از نگاه داوران و کاوه چلمبری و حامد پورجمشیدیان با رای مردم به عنوان عکاسان برتر نمایشگاه برگزیده و معرفی شدند و تندیس و جایزه جشنواره را دریافت کردند.
*کارگاه محیط زیست
کارگاه سه روزه آموزشی نیز توسط لیلا مسروری فعال محیط زیست شهر در قالب غرفه بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان شهر با هدف نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در میان اینده سازان میهن برگزار و مورد استقبال بسیار خوب قرار گرفت.
نوشین نقوی دیگر فعال محیط زیست نیز با اموزش دست ساخته هایی از کاغذهای باطله فرهنگ استفاده بهتر از کاغذ و بازیافت را معرفی کرد.
*تور گردشگری
با هدف آشنایی بهتر مردم و گردشگران با جاذبه های شهر ساحلی انزلی تور گردشگری رایگان با راهنمایی محمود عباسیان امین از افراد با سابقه در بخش گردشگری شهرستان طی دو روز برگزار و از مزار بایندر نخستین شهید نیروی دریایی ، تالاب و رویشگاه لاله های تالابی ، فانوس دریایی، کاخ میان پشته، موزیک جیگا، بوستان ساحلی بلوار، آرامستان لهستانی ها و دیگر نقاط شهر دیدار شد.
*تالاب کودکی ها یادش به خیر
سید جواد هاشمی هنرمند تلویزیون و سینما که خود از اهالی انزلی است و اجرای این جشنواره برای شهرش را به عهده داشت، در مراسم با حسرت از تالاب زمان کودکی اش گفت که اگرچه آن را مرداب می نامیدند اما زنده و زلال بود و پر از ماهیان چالاک اما امروزه پر شده از رسوبات و پسماندها و پساب های ناپاک .
او از مردم خواست که برای بازگرداندن حیات به تالاب انزلی دست به دست هم دهند تا این گوهر درخشنده شمال کشور به زیباترین و سالم ترین تالاب جهان و انزلی به مهمترین تفرجگاه گردشگران تبدیل شود.
هاشمی همگان را به نیایشی برای داشتن تالاب و طبیعتی سالم و دنیایی بهتر و مردمانی شاد دعوت کرد.
در آیین اختتامیه شادمانه لاله های تالابی هنرمندان بسیاری چون علی حق ره ، محمد عذرخواه، کریم قربانی با اجراهای زیبایشان موجبات سرور و شعف مردم را فراهم کردند.
در این مراسم خاطره انگیز و شادی بخش از حسن خوشدل هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی ایران که ترانه های بسیاری در وصف تالاب انزلی سروده و اجرا کرده با اهدای تندیس قدردانی شد.
همچنین از جبار نوید عکاس پیشکسوت انزلی و اردشیر کاظمی بازیگر پیشکسوت انزلی قدردانی شد.
*کیک 25 متری
به مناسبت جشنواره کیک 25 متری با نماد گلهای لاله تالابی بعنوان طولانی ترین کیک محیط زیستی کشور تهیه و بر پل تاریخی غازیان با آن از مردم پذیرایی شد.
در برگزاری این جشنواره جمع کثیری از جوانان فرهیخته ، فعالان اجتماعی و محیط زیستی شهرستان همکاری وتلاش کردند که جای بسی تقدیر دارد.
شهردار انزلی از حامد سمیعی مسئول خوشفکر و پرتلاش روابط عمومی شهرداری و شورای شهر انزلی که سهم بسیاربزرگی در برپایی این جشنواره داشت با اهدای تندیس قدردانی کرد.
این مراسم گرچه پایانی بود برای نخستین جشنواره لاله های تالابی اما امید است که آغازی باشد برای حفاظت خردمندانه و مسئولانه از تالاب بی بدیلی که حیاتش با زندگی مردم انزلی و گیلان گره خورده و به مثابه قطعه ای از بهشت بعنوان هدیه خداوند شایسته حفاظت و نگاهبانی است.ک/4
6030/2007















09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن