تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803061058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد مطرح کرد جلوگیری از کشت محصولات غیراستراتژیک و آب‏‌دوست در بروجرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد مطرح کرد
جلوگیری از کشت محصولات غیراستراتژیک و آب‏‌دوست در بروجرد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: جلوگیری از کشت محصولات غیراستراتژیک و آب‏‌دوست و سوق دادن کشاورزان بروجردی به سمت کشت محصولات استراتژیک جزء برنامه‌های این شوراست.

خبرگزاری فارس: جلوگیری از کشت محصولات غیراستراتژیک و آب‏‌دوست در بروجرد



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، داریوش عباسی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به کاهش آب سفره‌‏های زیرزمینی شهرستان بروجرد، عنوان کرد: عدم استفاده صحیح از منابع آبی موجب کمبود آب در برخی روستاهای این شهرستان شده است.
وی به کشت محصولات آب‏‌دوست توسط کشاورزان غیربومی در اراضی این شهرستان اشاره و تاکید کرد: در سال‏‌های اخیر و با وررود کشاورزان غیربومی منابع آب این شهرستان با تبدیل به محصولاتی نظیر هندوانه و سیب زمینی با بهای کم به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‎شود.
این مسئول افزود: کشت محصولات آب‏‌دوست، وجود چاه‌‏های غیر مجاز و برداشت بی‎رویه از چاه‎های مجاز در سال‎های اخیر نقش بسزایی در پایین آمدن سطح آب‎های زیرزمینی داشته است.
عباسی با اشاره به نیاز بیش از پیش به فرهنگ‏سازی در زمینه چگونگی بهره‏‌برداری از آب‏های زیر زمینی در بین کشاورزان، خاطرنشان کرد: این مهم در سایه همکاری و تقویت تعامل نهادهای مربوط محقق می‎شود.
وی با اشاره به مهاجرت روستاییان روستاهای کم آب به شهر، یادآور شد: در صورت عدم استفاده صحیح از منابع آب در چند سال آینده شهر نیز با مشکلات کمبود آب مواجه می‎شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد ادامه داد: در حال حاضر در شورای حفاظت از منابع طبیعی با برگزاری جلسات و رایزنی‏‌ها و پیشنهادات مختلف در زمینه جلوگیری از مصرف بی‏‌رویه آب تلاش می‎شود.
عباسی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این شورا جلوگیری از کشت محصولات غیراستراتژیک و آب‏دوست و سوق دادن کشاورزان رو به سمت کشت محصولات استراتژیک است.
وی به برگزاری کلاس‎های ترویجی در سال‎های اخیر توسط اداره منابع طبیعی این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 93  علاوه بر برگزاری کلاس‎های ترویجی در سطح مدارس بروجرد و اشترینان به تعداد 1500 نفر، دوره‌‏های آموزشی ترویجی بهره‏‌برداران با هدف توانمندسازی جوامع محلی برگزار شده است.
عباسی تاکید کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی با عنوان اصول و مفاهیم پایه منابع طبیعی، شناخت عوامل تخریب و ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی برای سازمان‎های مردم نهاد و طبیعت دوستان این شهرستان برگزار و 140 نفر در این دوره‏‌ها حضور یافته‎اند.
وی اضافه کرد: همچنین دوره‏ای به منظور کاشت گیاهان دارویی و با هدف توانمندسازی و ایجاد درآمد در روستاها در چهار روستای شمال شهرستان بروجرد برگزار شده است.
این مسئول با اشاره به تهیه و توزیع سه نمونه اطلاعیه ترویجی آموزشی با عناوین جلوگیری از حریق، تخریب منابع طبیعی و عدم خرید و فروش آنها، ادامه داد: نصب بنرهای آموزشی و ترویجی در مسیرهای پرتردد با هدف اشاعه فرهنگ منابع طبیعی از دیگر اقدامات انجام شده است.
انتهای پیام/85013/ج۳۰

94/05/08 - 21:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن