تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803998079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان گزارش می دهد: اتهام زنی جدید میهمانان فرنگی با جهان امن تر پس از توافق!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جوان گزارش می دهد: اتهام زنی جدید میهمانان فرنگی با جهان امن تر پس از توافق! تهران- ایرنا- روزنامه جوان در شماره روز پنجشنبه هشتم مرداد در تیتر یک نوشت: «امروز یک روز تاریخی است و برای ما افتخار بزرگی می باشد تا اعلام کنیم که در مورد راه حل هسته ای ایران به توافق رسیده ایم تا جهان را امن تر سازیم». این جمله ای است که فدریکا موگرینی نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا برای امور خارجه و سیاست و امنیت در وین اعلام کرد. لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه به این نکته اشاره کرد که «ما می خواهیم برای یک جهان امن تر اقدام کنیم و بایسته است ایران همه سهم خود را در این جهان داشته باشد. این پیامی است که به تهران می برم». تکرار مکرر این نکته که توافق وین سبب امن تر شدن جهان یا منطقه شد به طور حتم سؤالی را در ذهن هر ناظر آگاهی بر می انگیزد؛ آیا پیش از این فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تهدیدی برای امنیت جهانی بوده است که حالا با توافق وین خنثی شده باشد؟


این روزنامه با اشاره به موضوع قول پنهان به پژو ناجوانمرد! نوشت: در حالی که رئیس ایران خودرو با سخنان تندی خودرو سازی پژو را خطاب قرار داده و علیلو نماینده مجلس شورای اسلامی از ارجاع پرونده پژو و رنو به محاکم قضایی گفته اما خبرهای خارجی حکایت از تصویب نهایی دو خودرو از شرکت پژو برای ورود به بازار ایران دارد و گویا مسئولان ایرانی ابراز تمایلشان را نسبت به دو مدل 2008 و 301 پژو اعلام کرده اند. اما تقریباً ساعاتی قبل از ورود این مقام فرانسوی هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو گفته بود: «پژو باید پاسخگوی ناجوانمردی اش باشد و امضای قرارداد جدید قطعی نیست.» این پیغامی متفاوت با آنچه در نشست های یک سال اخیرش در داخل و خارج بود. مدیرعامل ایران خودرو با اعلام اینکه شرکت فرانسوی پژو پس از اعمال تحریم های ناجوانمردانه بازار ایران را ترک کرد و امروز باید پاسخگوی این ناجوانمردی باشد، گفته بود: پژو در حال حاضر هم نباید مطمئن باشد قراردادش با ایران خودرو امضا شود!
روزنامه جوان با انتخاب عنوان ملاعمر در برزخ مرگ و زندگی، نوشت: در شرایطی که منابع نزدیک به دولت افغانستان و همچنین منابع امنیتی این کشور روز چهارشنبه اعلام کردند که ملا عمر، رهبر گروه طالبان « دو یا سه سال پیش » درگذشته است، سخنگوی طالبان ساعتی پس از انتشار این خبر آن را تکذیب و در پیامی اعلام کرد ملاعمر همچنان زنده است.
این روزنامه در ستون یادداشت های امروز با انعکاس موضوع نگرانی آمریکایی ها از چیست؟ به قلم عباس حاجی نجاری، نوشت: کشاکش جمهوریخواهان و دموکرات ها در سنا و مجلس نمایندگان امریکا با کاخ سفید بر سر متن پیشنهادی توافق هسته ای «برجام» روند مذاکرات نشست های تخصصی را به جایی رسانده که پیش بینی دوقطبی سنتی دموکرات - جمهوریخواه در امریکا در حال تبدیل شدن به صف بندی کنگره و کاخ سفید است که بخشی از دموکرات ها در این مواجهه جانب جمهوریخواهان را گرفته اند. اگرچه بسیاری از فعالان سیاسی این صف بندی و مواضع مطرح شده را نوعی دعوای زرگری برای گرفتن امتیازات بیشتر از ایران می دانند اما پاره ای از اوقات مذاکرات به عامل رودررویی نزدیک حامیان و مخالفان توافقنامه انجامیده است. مدافعان توافقنامه که عمدتاً دولتی ها هستند، توافقنامه را عاملی برای جلوگیری از تولید بمب هسته ای ایران، رفع تهدید نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، نظارت مستمر و مادام العمر بر روند فعالیت های هسته ای ایران، مهار قدرت دفاعی ایران، امکان بازگشت تحریم ها، عقب راندن تلاش های منطقه ای ایران، فرصتی برای ایجاد تغییر در درون ایران و به قدرت رسانیدن جریان طرفدار غرب و... می دانند و بر این تأکید می کنند که ادامه وضعیت تحریم ها مانند گذشته امکانپذیر نبود و روندی که ایران در غنی سازی و پیشرفت های هسته ای در پیش گرفته بود، این کشور را به سطح غیرقابل کنترلی می رساند و امریکا در صورت عدم توافق در جهان تنها می ماند. مخالفان توافق اما بر این نکته تأکید دارند که ایران هرچه خواسته در این توافقنامه به آن رسیده و ساز و کار بازرسی ها برای کنترل ایران کارآمد نیست و این توافقنامه نمی تواند ایران را از رسیدن به بمب اتمی باز دارد.
این روزنامه در صفحه ی نخست موضوع های «تم پارک ها در کمین ایران پس از تحریم» و «چنارستان مستندی برای توبیخ انقلابیون» را برجسته کرد و در ستون یادداشت های امروز به بررسی عنوان های «توپ حل بحران های منطقه ای در زمین غرب» نوشته ی احمد کاظم زاده، «ارتباط توقف مسکن مهر و دارایی های سمی بانک ها» به قلم هادی غلامحسینی و «همه ورزش نگاه ویژه می خواهد» نوشته دنیا حیدری پرداخت.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9128**1755



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن