تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797068940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از اعتکاف رمضانیه دانش‌آموزی وقتی سوز «یا رب یا رب» در خلوت نوجوانی طنین‌انداز می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از اعتکاف رمضانیه دانش‌آموزی
وقتی سوز «یا رب یا رب» در خلوت نوجوانی طنین‌انداز می‌شود
معصومیت و صداقت نوجوانی آنها و پاکی و بی آلایشی‌شان در رسیدن به مقام بندگی، توشه‌شان در این مسافرت معنوی است؛ در اینجا بزرگترین متاعی که خریدار بیشتری دارد یکرنگی، خلوص و جدایی از داشته‌های مادی است.

خبرگزاری فارس: وقتی سوز «یا رب یا رب» در خلوت نوجوانی طنین‌انداز می‌شود



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس ، مراسم ششمین اعتکاف رمضانیه دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهر تهران به مدت 3 روز در روزهای 22 لغایت 24 تیرماه مصادف با 26 تا 28 ماه مبارک رمضان با حضور 150 دانش‌آموز پسر از مناطق مختلف تهران در مسجد بقیة الله الاعظم (عج) منطقه 3 تهران برگزار شد. ***

وارد مسجد که می شوم، شور و نشاط معنوی خاصی را در گوشه گوشه آن مشاهده می کنی؛ آوای ربنای نوجوانان 3 روزی است در حریم امن الهی طنین‌انداز شده است. آنها در عنفوان جوانی همه تعلقات دنیوی را رها کرده و رنگ و بویی ربوبی به خود گرفته‌اند. معصومیت و صداقت نوجوانی آنها و پاکی و بی آلایشی‌شان در رسیدن به مقام بندگی، توشه‌شان در این مسافرت معنوی است؛ در اینجا بزرگترین متاعی که خریدار بیشتری دارد یکرنگی، خلوص و جدایی از داشته‌های مادی است، آنها 3 روز در پناهگاه خداوندی به دور هم جمع شدند تا با نوای یا رب یا رب، دوری از آتش جهنم را خواستار شوند. محمد علی اسمی دانش‌آموز دوم دبیرستان از منطقه 13 اظهار داشت: هدف از آمدن به اعتکاف رمضانیه این است که 3 روز از دنیای خسته کننده دل بکنیم و طعم مناجات با خدا را بچشیم. وی ادامه داد: سومین بار است که در اعتکاف شرکت کرده‌ام اما مرتبه اول است که در اعتکاف رمضانیه شرکت می‌کنم و دو بار قبل از آن در اعتکاف رجبیه بودم؛ وقتی در اعتکاف دیدم فضا ساده و بدون آلایش است به اعتکاف درونی دست زدم و از خداوند می‌خواهم خودم و دوستانم سرباز خوبی برای آقا امام زمان(عج) باشیم. اسمی افزود: آرزوی دیگرم این است که روزهای قبل و بعد از اعتکافم با هم تفاوت داشته باشد و حال مناجات، شب زنده‌داری و همراه با آرامش همیشه برایم باقی بماند. وی خاطرنشان کرد: به هم سن و سالان خودم توصیه می‌کنم برای یک بار هم که شده در اعتکاف رمضانیه شرکت کنند.

محمد جواد پرتوی دانش‌آموز رشته ریاضی از منطقه 8 تهران بیان داشت: آمدن ما به اینجا با هدف ارتباط با خداست و ماه رمضان برای ما نوجوانان فرصت خوبی برای ارتباط با مخلوق است و در اعتکاف رمضانیه می‌توانیم از هم سن و سالان خود مطالب خوبی یاد بگیریم. وی ادامه داد: در اعتکاف رمضانیه شرایطی به وجود می‌آید تا با خدا خالصانه‌تر ارتباط برقرار کنیم و اگر بنده در خانه یا خیابان بودم هرگز به این شکل برای ارتباط با مخلوق ترغیب نمی‌شدم. پرتوی افزود: از خدا ظهور آقا امام زمان(عج)، سلامتی خانواده‌ام و سعادت مجدد برای حضور در اعتکاف را خواهانم. محمدرضا سلیمانی دانش‌آموز سوم دبیرستان از منطقه 4 تهران نیز بیان داشت: یک حس درونی در اواخر ماه رجب و رمضان در انسان به وجود می‌آید و این همان حس توبه است و انسان با خدای خود می‌تواند خلوت کند و بهترین راه همان اعتکاف است. وی افزود: اعتکاف فرصت خوبی است تا از علایق دنیوی دل کنده و به نیازهای معنوی روی بیاوریم و در اینجا رشد معنوی به دست می‌آید که باعث نزدیکی به خدا و امیدواری به زندگی است. سلیمانی یادآور شد: امسال برای دومین سال متوالی است که در اعتکاف شرکت می‌کنم و این فرصت یاست که دوباره متولد شویم. جواد یکدله پور دانش‌آموز سال دوم از منطقه 5 تهران نیز گفت: هدف از آمدن به این اعتکاف این است تا اعمالمان را مورد سنجش قرار دهیم. وی ادامه داد: علاوه بر رشد معنوی که خدا می‌خواهد به آن برسیم حداقل چیزی که به دست می‌آورم این است که نمازم را سبک نشمارم و بتوانم رفتار بد گذشته را بر روی کاغذ آورده و آرام آرام آنها را رها کنم. یکدله‌پور افزود: اولین خواسته‌ام از خدا این است که پشت سر مقام معظم رهبری باشم و دیگر اینکه در درسها موفق بوده و ترک گناه کنم.

سید محمدرضا حسینی دانش‌آموز سوم ریاضی منطقه 18 تهران گفت: اعتکاف در لغت به معنای گوشه‌نشینی برای عبادت است و اینکه از تعلقات دنیوی دل بکنیم و برای نزدیک شدن به خدا و کسب رضای او به عبادت خالصانه و دور از ریا روی آوریم. وی اضافه کرد: امسال دومین سالی است که در اعتکاف شرکت می‌کنم و وقتی سال گذشته آن را امتحان کردم نتیجه خوبی گرفتم و بزرگترین اثر آن توفیق نماز شب است. حسینی یادآور شد: از خدا خواستم توفیق و شناخت واقعی نسبت به ائمه اطهار(ع) نصیبم کند و در راه خدا حرکت کنم و در تحصیل کردن به جایی برسم که بتوانم به جامعه خدمت کنم چرا که حضرت حج (عج) برای تشکیل حکومت اسلامی ناب محمدی(ص) نیاز به نیروهای متخصص و هوشمند در زمینه‌های علمی و دینی دارند.

مهدی میرمهدی از منطقه 14 تهران اظهار داشت: هدف از آمدن به اعتکاف، بالا بردن سطح معرفت درونی است و در اینجا سادگی و صداقت بچه‌ها بسیار جالب و دیدنی است. وی ادامه داد: از خدا رفع مشکلات و سلامتی پدر و مادرم را خواستم و اینکه بتوانم نمازهای خود را در اول وقت بخوانم و کیفیت اعمال خوب خودمان را روز به روز بالا ببریم.

انتهای پیام/

94/04/25 - 01:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن